ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و متدهای طراحی فضاهای اداری

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و متدهای طراحی فضاهای اداری

 

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن ؛ آدم ها به طور میانگین یک سوم از زمانی را که در طول شبانه روز در اختیار دارند، توی محیط کار می گذرانند. دنیای مدرن این روزها کم و بیش همه ما رو در چنین وضعیتی قرار داده است. جدا از نوع شغل یک فرد و میزان استرسی که شغلش به همراه دارد، میشود گفت که همه افراد در طول روز با تنش های نسبتاً مشابهی در محیط کارشون رو به رو هستند. خب یک سری از این تنش ها از روابط بین افراد به وجود آمده! و بخش دیگرش هم حاصل تاثیراتی است که فرد از محیط کارش می پذیرد. این بخش یعنی تاثیرات محیط روی تنش های افراد در حین کار، همون موضوعی ست که در دکوراسیون داخلی محیط کار باید در رأس توجه طراح قرار گیرد. به عبارتی محیط کار اداری باید از تعریف سرد خودش فاصله گرفته و به فضایی تبدیل شود که کارمندان برای فرار از آن لحظه شماری نکنند. 

طراحی دکوراسیون دفتر اداری مدرن

در طراحی دکوراسیون دفتر اداری شما باید در جهتی عمل کنید که اولاَ فضا تعریف شده و عملکردها تفکیک پیدا کنند. دوماَ این فضاهای تفکیک شده جذابیت داشته باشند. به طور خلاصه انتظارات فردی که قرارست ساعاتی نه چندان کم از وقت روزانه خودش رو در محیط کارش بگذراند، به عملکرد خلاصه نمی شود. یعنی معیارهای دیگری مثل زیبایی هم برای پرسنل مهم هستند. به هر حال چون عملکرد یک محیط کار برجسته تر از میزان جذابیتش است، دکوراسیون داخلی محیط کار نباید طوری طراحی شود که روی کاربرد اصلی فضا تاثیر منفی بگذارد.

دکوراسیون دفتر کار مدرن
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک
طراحی داخلی دفاتر کاری
دکوراسیون داخلی محیط کار
دکوراسیون اتاق کار اداری مدرن

میز پذیرش در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

میز پذیرش در یک دفتر از مهم ترین قسمت های آن به شمار می آید. پذیرش اولین بخش از یک فضای کار است که فرد مراجعه کننده با آن رو به رو خواهد شد. بنابراین اگر قرار است میزان اهمیت هر یک از فضاهای محیط کار را در نظر بگیریم، این بخش سهم زیادی خواهد داشت. میز پذیرش را می توان با یک طرح متفاوت به نقطه قوت ورودی محیط کار بدل ساخت. شما میتوانید دفتر کار اداری تون رو با یک طراح کاربلد برای همیشه بیمه کنید .

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و متدهای طراحی فضاهای اداری
طراحی کانتر پذیرش محیط اداری
دکوراسیون داخلی پذیرش
میز پذیرش در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
دکوراسیون داخلی دفتر کار
کانتر پذیرش مدرن
دکوراسیون داخلی اداری
دکوراسیون داخلی دفتر کار اداری مدرن

تقسیم محیط کار با پارتیشن

اگر فضای محل کار نیازمند تقسیم به قسمت های مختلف باشد، بهتره این کار به کمک پارتیشن صورت بگیره تا دیوار. دیوارها جدا از اینکه فضا رو محدود و کوچکتر از معمول به نظر می رسانند، باعث بسته شدن و جدا شدن دو محیط بصورت کامل از هم نیز میشوند. در عوض پارتیشن ها در عین تفکیک فضا، ارتباط را تا حدودی حفظ کرده و بدون اینکه محیط را به چند خرد فضا بشکنند، قسمت های مستقلی به وجود می آورند. پارتیشن ها بدون اینکه دو فضا را به طور کامل از یکدیگر جدا سازند، مرز قابل تشخیصی بین آن ها به وجود می آورند.

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
تقسیم محیط کار با پارتیشن
طراحی دفتر کار مدرن
تقسیم محیط کار با پارتیشن مدرن
دکوراسیون مدرن اداری
استفاده از فرم های خاص و مدرن در محیط کار

در طراحی دکوراسیون دفتر اداری گاهی می توان با تغییر فرم و شیب پارتیشن ها، تغییرات جالبی در فضا ایجاد کرد. اگر نیاز به ایجاد چندین فضا با اندازه و عملکرد مشابه وجود داشته باشد، می توان از یک مجموعه باکس نیمه باز استفاده کرد. استفاده از فرم های خاص و متفاوت به فضای کار تعریف دیگری می دهند و حس کسل کننده معمول یک دفتر را از بین می برند.

تقسیم محیط کار با استفاده از شیشه و نرده

راهروها نباید به عنوان فضاهای طویل و خسته کننده تلقی شوند. تعبیه شیشه به جای دیوار در دیوارهای تشکیل دهنده یک راهرو این امکان را فراهم می کند تا محیط راهرو از لحاظ بصری از حالت طویل خود خارج شده و دلبازتر جلوه کند. در طراحی داخلی دفتر اداری به وسیله استفاده از شیشه به جای دیوار در یک یا چند وجه، فضای شفافی حاصل می شود که ارتباط بصری کامل ایجاد می کند.

طراحی داخلی اداری
تقسیم محیط کار با استفاده از شیشه و نرده
طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن
طراحی شیشه به جای دیوار در دفتر کار مدرن
نمونه طراحی دفتر کار مدرن
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن با پارتیشن شیشه ای
طراحی پارتیشن مدرن
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
دکوراسیون داخلی اتاق کار
طراحی داخلی محیط کار
طراحی داخلی دفتر کار
دکوراسیون داخلی دفتر کار مدرن با پارتیشن نرده ای

در صورت لزوم ایجاد حریم بین فضای اتاق و راهرو می توان با استفاده از پارتیشن های نرده ای یک فضای نیمه شفاف به وجود آورد که همچنان عملکرد مورد نظر یعنی تغییر یکنواختی راهرو را حفظ کرده و در عین حال فضای خصوصی تری برای کارکنان داخل اتاق ایجاد می کند.

دکوراسیون داخلی دفتر کار
تمایز رنگ فضاهای مختلف
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن با تمایز رنگ فضاهای مختلف

برای تفکیک فضای محیط کار بدون ایجاد یک حایل، می توان از تمایز رنگ ها استفاده کرد. برای مثال فضای یک راهرو می تواند با رنگی متفاوت از محیط اتاق کناری خود جدا شود، بی آنکه در عمل چیزی بین این دو فضا قرار گیرد. هر سه سطح یعنی کف، دیوار و سقف می توانند طبق این روش با رنگ منتخب، محیط را از فضای مجاور خود جدا سازند. این تفکیک با وجود اینکه از ساده ترین روش پیروی می کند، به خوبی در تشخیص دو محیط مجاور از یکدیگر عمل می کند، به طوری که شما ناخودآگاه متوجه می شوید که با عبور از این مرز وارد فضای دیگری می شوید.
اگر فضایی مثل سالن سخنرانی جزء لاینفکی از یک فضای بزرگتر باشد و یا به صورت آزاد در پلان باز منظور شده باشد نیز می توان آن را به وسیله همین تکنیک جدا سازی از محیط اطرافش تقسیم کرد. هر چه تعداد وجوه مد نظر قرار گرفته در یک فضا جهت تفکیک رنگ بیشتر باشد، این تکنیک بیشتر تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن با تمایز رنگ فضاهای مختلف

متریال کف و سقف در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

نوع متریال به کار رفته نیز تعریف کننده تمایز بین دو یا چند فضا می باشد. اگر به هر دلیل امکان ایجاد یک فضای کاملا مستقل وجود نداشته باشد، می توان قسمتی از محیط را با کف سازی متفاوت جدا کرد و به آن عملکرد دیگری داد.

طراحی داخلی دفتر کار شیک
متریال کف و سقف در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

اگر امکان در نظر گرفتن کفپوش با جنس یا رنگ متفاوت در فضای مورد نظر وجود نداشته باشد، می توان با استفاده از یک فرش نیز فضا را تعریف کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی اداری
استفاده ار فرش به عنوان کفپوش در دفتر کار مدرن

از دیگر خلاقیت های دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن، حالتی است که در آن سقف و کف با یکدیگر کار می کنند. انعکاس فرم کف در سقف نیز دیده می شود و برعکس. این بدان معناست که هر چه در کف اتفاق می افتد، به نوعی در سقف نیز تکرار شود. برای مثال حجمی که به عنوان میز از کف فضا بیرون آمده، در سقف به شکل یک فرو رفتگی خود را نشان دهد. می توان از این ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار و بخصوص فضای کنفرانس استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی محیط کار
خلاقیت های دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و انعکاس کف در سقف
دکوراسیون داخلی محیط کار اداری
خلاقیت های دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و انعکاس کف در سقف
دکوراسیون دفتر کار مدرن
خلاقیت های دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و انعکاس کف در سقف
نورپردازی در محیط کار
خلاقیت های دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن و انعکاس کف در سقف

در یک سالن کنفرانس معمولا یک مانیتور نیز وجود دارد که از آن در طی برگزاری سمینارها استفاده می شود. این مانیتور باید در محلی قرار گیرد که از جانب همه حاضرین به راحتی قابل رویت باشد؛

طراحی دکوراسیون محیط کار اداری
دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس
طراحی دکوراسیون محیط کار اداری
دکور داخلی سالن کنفرانس

بنابراین بهتر است پیش از طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار اداری و سالن مورد نظر، محل دقیق آن را در نظر گرفت.

طراحی میز کار در دکوراسیون داخلی محیط کار

در صورتی که یک الگو در طراحی وجوه تشکیل دهنده فضا تکرار شود، یکپارچگی بصری حاصل شده به آن فضا خصوصیت می بخشد.

طراحی داخلی دفتر کار
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

میزهای توکار با اینکه قابلیت جا به جایی میزهای مجزا را ندارند، اما از لحاظ بصری جزیی از فضا به شمار آمده و دکوراسیون داخلی یکپارچه تری به وجود می آورند.

دکوراسیون اتاق اداری
طراحی میز توکار در دکوراسیون داخلی محیط کار

میز کار همچنین می تواند به صورت یک حجم تعریف شده و فضای مخصوصی به وجود آورد.

طراحی داخلی دفتر کار مدرن
طراحی میز کار مدرن

دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

محیط کار معمولا با استرس، تنش و پریشانی توأم است. استفاده از گیاهان در فضا باعث تلطیف این فضای خشن می شود. فضای سبز که درمعماری معاصر دوباره جای خود را در محیط زندگی انسان باز کرده است، می تواند در دکوراسیون اداری خاص محیط کار نیز به کمک طراحی آید.

طراحی دکوراسیون دفاتر کاری
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن با استفاده از گیاهان

وجود پنجره در محیط کار یک امتیاز به حساب می آید. در صورتی که فضا دارای پنجره باشد، چینش مبلمان باید طوری صورت گیرد که از نور طبیعی و چشم انداز این پنجره ها نهایت استفاده به عمل آید.

دکوراسیون دفتر کار
دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

استفاده از یک المان در محیط کار می تواند شاخصه فضا باشد. المان ها علاوه بر خاصیت دکوراتیوی که دارند می توانند هدفمند طراحی شده و به عنوان نماینده بصری یک دفتر یا هر نوع محیط کاری عمل کنند. تصویری که یک المان در ذهن مراجعین ثبت می کند، بسیار قوی تر از آن چیزیست که شنیده یا خوانده می شود. ساده ترین اشکال بصری بهترین ادراک را به دنبال دارند.

متدهای طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون دفاتر کار مدرن

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی محیط کار

علاوه بر امکان استفاده از نور طبیعی، نورپردازی نیز در دکوراسیون داخلی محیط کار بسیار حائز اهمیت است. فضای کار نباید به هیچ وجه تاریک باشد، چرا که تاریکی سبب خواب آلودگی می شود. نور محیط کار باید طوری در نظر گرفته شود که چشم را در حین کار اذیت نکرده و یکنواخت تابیده شود.

نورپردازی محیط کار
تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی محیط کار

گاهی اوقات این نورپردازی با توجه به قسمت مورد نظر می تواند فرم متفاوتی پیدا کند. نورپردازی شاخص باعث تاکید روی یک محیط می شود. نور در تعامل با فرم سقف کاذب و محیطی که تحت نورپردازی قرار می گیرد یک فضای تعریف شده می سازد.

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی محیط کار
طراحی نورپردازی محیط کار اداری

ایجاد وید یکی دیگر از طرح های قابل اجرا در فضای کار است. وید علاوه بر عبور نور و صدا می تواند با عملکرد دیگری مثل ایجاد ارتباط در خدمت فضا باشد. در یک دفتر کاری بزرگ که دارای طبقات متعددی است، در نظر گرفتن وید می تواند مفید واقع شود.

وید
طراحی وید در دکوراسیون داخلی دفاتر کار مدرن

فضای انتظار در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

در نهایت فضای نشیمن نیز به عنوان یکی از موارد حائز اهمیت در طراحی داخلی محیط کار شناخته می شود. یک محیط کار به جز قسمت های اصلی که شامل اتاق کارکنان و فضاهای خدماتی می شود، به محیطی جهت استفاده مراجعین در هنگام انتظار نیازمند است.از تخصیص جزییات بیش از حد به فضا بپرهیزید. فضای کار به عنوان مکان ایجاد کننده شرایط مورد نیاز برای تمرکز نباید دچار حواس پرتی شود؛ بنابراین فضا را ساده تعریف کنید. تزییناتی که در دکوراسیون فضاهای دیگر به کار برده می شوند، در محل کار کاربردی ندارند. یک فضای کار ایده آل فضایی است که با حداقل کاراکترهای موجود تعریف شود و در عین حال بیشترین تاثیر مثبت را بر کارکنان به دنبال داشته باشد.

دکوراسیون داخلی سالن مهمان ادارات
فضای انتظار در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن
طراحی دکوراسیون دفاتر کار مدرن
طراحی دکوراسیون اتاق مهمان در دفاتر کار مدرن
دکوراسیون داخلی اتاق کار
فضای انتظار در دکوراسیون داخلی محیط کار مدرن

و اما حرف آخر

امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید دکوراسیون داخلی راحت و کاربردی را در محیط کاری اداری خود داشته باشید. همچنین بتونید تغییرات اساسی و مناسبی در محیط کارتان بدهید که به بهره‌وری بیشتر کارکنان تان منجر شود. به خاطر داشته باشید که کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، معماری و بازسازی به شما مشتریان گرامی هستند. جهت دیدن پروژه های دفتر کار اداری ما میتوانید اینجا کلیک کنید. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *