ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

پروژه های طراحی دکوراسیون داروخانه

نمونه طراحی دکوراسیون داروخانه های انجام شده توسط گروه طراحان معماری بوم آور به سبکی جدید، منحصربه فرد و زیبا : 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی داروخانه | طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه

طراحی داروخانه + طراحی دکوراسیون داروخانه : با یکدیگر درباره ی طراحی داروخانه در این مطلب همراه خواهیم بود . داروخانه از مکان هایی است که طراحی دکوراسیون نقش زیادی در آن دارد. این مکان باتوجه به اینکه چندین شغل در کنارهم مشغول هستند، باید هماهنگی لازم فراهم شود.

همچنین داروخانه هایی که دارای به شکل مدرن طراحی می‌شوند، از لحاظ مخاطب طیف بیشتری را جذب می‌کنند؛ به همین دلیل طراحی فضای داروخانه از ضرورت ها به شمار می‌رود.داروخانه‌ها از لحاظ آرامش باید در سطح بالایی قرار بگیرند تا بیماران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و دچار مشکل نشوند.در این مقاله به صورت قدم به قدم به طراحی این فضا میپردازیم و برخی از اصول اینکار را بازگو خواهیم کرد.

چگونه طراحی داروخانه انجام دهیم؟

چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه

چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه : داروخانه ها اغلب دارای محیط های آرام و ساده هستند. این محیط درحالی که زیبایی خود را حفظ می‌کند، باعث استفاده راحت تر مشتریان نیز می‌شود. اغلب مشتریان در داروخانه بیمارانی هستند، که برای تهیه دارو به این مکان رفت و آمد می‌کنند، از این رو باید توجه زیادی در طراحی شود تا این افراد به راحتی از خدمات استفاده کنند.در طراحی داروخانه مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید اینکه بصورت قدم به قدم پیش‌روی کنید.

۱٫  نمای سر درب در طراحی  داروخانه

نیاولین قدمی که برای طراحی یک داروخانه با اصالت، نمای سردرب است. معمولا در بسیاری از داروخانه ها این نما با کامپوزیت و حروف برجسته که نام داروخانه است، طراحی می‌شود.این طراحی بستگی به سلیقه کارفرما دارد. همچنین لایه های کامپوزیت در نه تنها در سر درب داروخانه کاربرد دارند، بلکه از آنها برای طراحی نما داخلی داروخانه نیز استفاده میشود.

۲٫  بخش تحویل نسخه در طراحی داروخانه

بعد از سردرب، نوبت به طراحی بخش تحویل نسخه است. از مهم ترین ویژگی این بخش باید در مقابل دید مراجعه کننده قرار بگیرد. به عبارتی بخش تحویل نسخه را طوری قرار دهید، که مراجعه کننده در اولین لحظات حضور در داروخانه به راحتی تشخیص دهد و توجه داشته باشید مانعی برای رسیدن به آن نداشته باشد.

۳٫  ایجاد فضای انتظار در طراحی داروخانه

معمولا از بخش هایی که بسیاری از آن چشم پوشی می‌کنند، می‌توان به فضاهای انتظار اشاره کرد. این فضاها برای زمان هایی است، که تعداد زیادی مراجعه کننده حضور می‌یابد. با فضای انتظار مراجعه کننده به راحتی در صف های شلوغ منتظر خواهد ماند؛ و به داروخانه دیگری نخواهد رفت. به عبارتی، با اینکار فضای انتظار را بیش از پیش محتمل‌تر خواهد کرد.

۴٫  ایجاد فروشگاه لوازم آرایشی – بهداشتی و فضای مشاوره در طراحی داروخانه

در اکثر داروخانه ها معمولا از این مورد استفاده می‌شود. در طراحی این بخش دقت فرمایید، که چیدمان طوری قرار گیرد که از چرخش مناسب برخوردار باشد. با اینکار مشتری قدرت بیشتری در تصمیم‌گیری و حتی خرید خواهد داشت. همچنین فضاهایی ایجاد کنید، تا ارباب رجوع به راحتی در مورد محصولی که می‌خواهند مشاوره بگیرند. نتایج فضاهای مشاوره فروش بیشتر و همچنین تصمیم گیری بهتر می‌باشد که مورد توجه اکثر کافرمایان قرار می‌گیرد.

باید به اینکه هم توجه داشته باشید، که درکنار همه اینها فضاهای تست محصولات نیز در فروشگاه لازم است؛ تا در کنار دو مورد قبلی فروشگاه از هر جهت بی نقص شود.

طراحی داروخانه | طراحی دکوراسیون داروخانه
طراحی داروخانه | طراحی دکوراسیون داروخانه

 

۵٫  از رنگ های ملایم برای طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه استفاده کنید!

در داروخانه ها معمولا به دلیل فضای درمانی بودن از رنگ هایی باید استفاده شود تا فضای آرامی فراهم شود. از این جهت رنگ هایی با الهام از عنصرهای ارامبخش مثل طبیعت به رنگ سبز یا رنگ آبی به نشاشه دریا در کنار رنگ سفید که نماد خنثی بودن است، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۶٫  توجه به المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه

در طراحی کلی داروخانه برخی المان ها وجود دارند، که استفاده از آنها به صورت مرسوم انجام می‌شود.  به عنوان مثال برای اینکه هر مراجعه کننده ای از طراحی غافلگیر شود، می‌توانید فضای داروخانه را به شکل یک قرص طراحی کنید. این مورد در کنار جالب بودن به اصالت داروخانه نیز اشاره شده است.

نتیجه گیری در  باب طراحی داروخانه

طراحی داروخانه تا حد زیادی در عملکرد آن تاثیرگذار است. پیشنهاد می‌شود در این نوع طراحی توجه زیادی کنید، تا نتطراحی یجه دلخواه حاصل شود. همچنین نکته ای که در داروخانه ها وجود داره استریل بودن فضاست پس طراحی را طوری انجام دهید تا این فرایند به راحتی انجام شود.همچنین در نظر داشته باشید برای طراحی نما و طراحی ویلا نیز می توانید از خدمات سایت بوم آور بهره مند شوید.

گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی و طراحی دکوراسیون داروخانه آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی (از صفر تا صد پروژه) و طراحی داروخانه می باشد. چنانچه علاقه مند هستید دکوراسیون داخلی منزل خود یا طراحی داروخانه را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه کارهای طراحی داروخانه ما می توانید اینجا کلیک کنید