ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟

 

اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا در یک محیط اداری فعالیت می کنید احتمالا تاکنون برای شما به اثبات رسیده است که فضای کار و دکوراسیون داخلی یک دفتر اداری تاثیر مستقیمی با افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد. پژوهش های علمی ثابت کردند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری خاص، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت بگیرد.

همچنین تاثیر ذهنی و بصری که از یک دکوراسیون اداری خاص و حرفه ای بر مراجعان و کارفرمایان برجا می ماند غیر قابل چشم پوشی است. بنابراین اگر قصد دارید در محل کارتان تغییراتی ایجاد کنید بهتر است به صورت اساسی و حرفه ای صورت گیرد تا هم وقت و هزینه شما مدیریت شود و هم نتیجه ی کار بسیار رضایت بخش و مطلوب باشد.

دکوراسیون محل کار

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در ایجاد آرامش برای ما انسان ها بسیار دخیل باشد بی شک نوع طراحی و دکوراسیون فضای اداری داخلی محیطی است که در آن زندگی می کنیم. اگر نحوه رنگ آمیزی و نوع چیدمان و طرح های به کار رفته بر اساس اصول روانشناسی و علمی باشد دقیقا می تواند به ما در جهت به دست آوردن انرژی های از دست رفته مان که در طی یک روز صرف کردیم کمک شایانی کند و به ما انرژی دوباره ببخشد. مهمترین فضایی که باید به فکر آن باشیم  دکوراسیون محل کارمان است. مثلا کارمندان که تقریبا یک سوم از وقت خود را در شرکت صرف می کنند می توانند با ایجاد یک طراحی و دکوراسیون فضای اداری متناسب به خود و ارباب رجوع در رسیدن به آرامش بیشتر کمک نمایند.

خوشبختانه این روزها بر عکس گذشته توجه زیادی به مباحث طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداری می شود و اهمیت این موضوع برای افراد بیشتر از قبل مشخص شده است. هنگامی که قرار است طراحی و دکوراسیون فضای اداری را برای یک نهاد دولتی و یا خصوصی انجام دهیم و قطعا باید در انتخاب متریال ها و حتی نوع چیدمان با زمانی که قرار است برای دکوراسیون منزل کار کنیم متفاوت تر باشیم. البته این را بگوییم که در عمل نباید از هدف اصلی دور بمانیم. همانطور که در مطالب پیشین نیز اشاره کردیم هدف از دکوراسیون این است که محیط شکیل و زیبا و با کاربری بالا باشد. حال اگر محیط ما اداری است باید همچنان که محیط را زیباتر می کنیم کاربری کارکنان و مراجعه کنندگان نیز بالاتر رود. 

تلفیق فضای رسمی و در عین حال دوستانه

باید سعی شود در معماری داخلی که جهت محیط های اداری به کار می رود علاوه بر اینکه فضایی رسمی و اداری را تداعی می کند به موازات آن فضایی دوستانه و صمیمی هم القا کند و در آن ارباب رجوع احساس آرامش خاطر و اطمینان را داشته باشد. در ضمن هر چقدر به آرام بودن محیط توجه کنیم در نهایت کارمندان با حس بهتری مشغول به کار شده و قطعا راندمان کاری نیز بالاتر خواهد رفت. مثلا ایده هایی مانند به کار گیری فضای سبز برای بخش هایی از فضاهای اداری می تواند ایده ای خوب باشد و یا استفاده از متریال چوب می تواند حس گرمی و صمیمیت محیط را افزایش دهد.

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟
طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟

تاثیر رنگ را در دکوراسیون اداری خاص دست کم نگیرید

در مورد رنگ بندی که بارها اشاره کردیم دقیقا می تواند تاثیر مستقیم در روحیه افراد بگذارد. اگر می خواهید دکوراسیون اداری شما خسته کننده و کسل کننده نباشد و کارمندان از محیط اداری خود فراری نباشند باید بهترین و مناسبترین رنگها را برای محیط خود انتخاب نمایید. در مورد نحوه طراحی و معماری که قرار است در دکوراسیون مورد نظر استفاده شود نیز باید نهایت ذوق و سلیقه به کار رود تا بتواند طرحی متمایز با بقیه طرح های اداری باشد و به نوعی برای مراجعه کنندگان تازگی و زیبای خاص خود را به همراه داشته باشد.

دکوراسیون اداری کاربردی و کم هزینه

زمانی که هر روز وقت زیادی را در اداره می گذرانید، طبیعی است آنقدر فضا برایتان عادی و خسته کننده باشد که دیگر اهمیتی به دید مراجعه کنندگان نسبت به اداره یا شرکت خود نداشته باشید. بنابراین برای طراحی دوباره یا طراحی جدید دکوراسیون اداره یا شرکت، باید خودتان را جای مراجعه کننده ای بگذارید که برای اولین بار وارد محیط می شود. اینگونه مشخص می شود که چیدمان محیط اداری به چگونه است، ممکن است چیدمانی مرتبط با تجارتی که انجام می دهید داشته باشید و یا چیدمانی را انتخاب کنید که بیشتر نشان دهنده نظم، ترتیب و فعال بودن محیط اداره باشد. می خواهید یک دکوراسیون کاربردی و کم هزینه داشته باشید؟ یا دکوراسیونی دلپذیر و چشم گیر که خود فضا حس خوش آمد گویی را در مراجعه کنندگان به وجود می آورد؟ آیا ورودی شرکت مرتب، تمیز و چشم گیر است؟ در صورتی که در خروجی در محوطه پشت اداره استفاده می کنید آیا محیط خروجی منظم و مرتب است؟ اینها سوالاتی هستند که باید در طراحی دکوراسیون جدید برای محیط اداره مورد توجه قرار بگیرند. ارگونومیک بودن چیدمان و مبلمان دکوراسیون نکته ای است که حتما باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. سعی کنید از میزها و صندلی های مناسب برای کار با کامپیوتر، پرونده ها و فایل های اداری تهیه کنید تا بازدهی شرکتتان دو چندان شود. 

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟
زیبایی و در نظر گرفتن سلیقه عمومی

تفاوت هایی که باید در حین اجرای پروژه اداری با دیگر پروژه ها از قبیل دکوراسیون مغازه و یا انواع دکوراسیون تجاری لحاظ کرد این است که محیط اداره باید دارای یک نظم و قانون خاص خود باشد و به نوعی از یک هنجار خاصی در تمام فضای اداری پیروی شود. در رسیدن به این هدف قطعا نوع رنگ به کار رفته و نورپردازی محیط و نوع متریال های به کار رفته در دکور می توانند عوامل مهمی باشند. ظرافت هایی که در طراحی و دکوراسیون فضای اداری باید در نظر گرفت بسیار متفاوت است با زمانی که قرار است برای مثلا دکوراسیون آشپزخانه اقدام کرد. در محیط های شخصی اگر قرار باشد برای دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون اتاق خواب و… تصمیمی گرفته شود کاملا شخصی بوده و با توجه به سلیقه افراد همان خانه می باشد. اما محیط اداره بسیار متفاوت است و قرار است به نوعی کار شود که تا جای ممکن سلیقه همه افراد و مراجعه کنندگان در آن لحاظ شود و باعث رضایت مندی عمومی افراد باشد.

بالا بردن راندمان کاری

دکوراسیون اداری خاص در یک شرکت باید علاوه بر زیبای های بصری که در آن به کار گرفته می شود حتما کاربردی بوده و موجب افزایش راندمان کاری کارکنان شود. حتما دقت داشته باشید که برای کارکنان باید تا جایی که ممکن است فضایی هر چند خصوصی ایجاد کرد تا تمرکز شان بیشتر شده و بتوانند با راندمان بالاتری برای اداره مورد نظرشان کار و فعالیت نمایند. حتما در هنگام اجرای پروژه اداری باید به نوع میز و صندلی هایی که قرار است برای کارکنان و مدیر اداره انتخاب شود دقت لازم را داشته باشید زیرا دکوراسیون داخلی که برای یک دفتر اداری به کار گرفته می شود معرف نظم و دیدگاه های مدرن فعالیت های آن شرکت است.

طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟
طراحی و دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *