ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

دفتر کار اداری تون رو با یک طراح کاربلد برای همیشه بیمه کنید

دفتر کار اداری تون رو با طراح کاربلد برای همیشه بیمه کنید تا جانمایی هاتون عالی باشه

 

امروز میخوایم راجع به طراحی دکوراسیون دفتر اداری و راهکارهای طراحی و جانمایی مناسب یه دفتر کار اداری باهاتون صحبت کنیم. ما طراح های معماری قبل از هرچیز تو طراحی یه فضای اداری، توجه مون به نوع کاربری اون دفتر یا شرکت معطوفه. تو مرحله بعد به حل کردن پلان می پردازیم و بیشتر توجه مون به طراحی فرمه. یعنی رو محل قرار گرفتن فضاهای داخلی و جانمایی ها فکر میکنیم. به طوری که عمده توجه مون روی راهرو های دسترسیه. لابد میپرسید چرا؟ 

دفتر کار اداری تون رو با یک طراح کاربلد بیمه کنید
دفتر کار اداری تون رو با یک طراح کاربلد بیمه کنید

خب خیلی ساده است. برای اینکه این راهروها اولین چیزی هستند که به چشم مراجعه کننده ها میرسند. همچنین نقش یه مسیر هدایت کننده رو دارند. پس این فضا باید طوری طراحی بشه که مراجعه کننده بتونه به راحتی مسیر خودش رو پیدا کنه. حالا یه ایده خوب برای طراحی این راهروها اینه که برای نشون دادن مسیر از نورپردازی مناسب استفاده کنیم. مثلاً میتونیم با تابوندن چراغ های توکار از کف، این راه های دسترسی رو به درستی نشون بدیم. یا اگه محیط کاری مون کوچیکه میتونیم برای این کار از نورهای مخفی و چراغ های هالوژنی تو سقف استفاده کنیم. استفاده از علائم و تابلوهای مناسب هم میتونه تو سهولت دسترسی ها خیلی کمک کننده باشه.

فضاهای دفتر کار  اداری از لحاظ دسترسی باید چطوری باشن ؟

دکوراسیون دفتر کار اداری
طراحی داخلی دفتر کار

اگه محیط کارتون کوچیکه بهتره اصلا نگران نباشید! میتونید مطمئن باشید که یه طراح کاربلد و باتجربه میتونه بهترین طرح رو برای محیط کاریتون ارائه بده. به طوری که هم زیبایی دفتر کارتون حفظ بشه و هم از کلیه فضاها به بهترین نحو ممکن استفاده بشه. حالا میرسیم به اینکه یه فضای اداری یا یه دفتر کار چه قسمت هایی دارد و از چه بخش هایی تشکیل شده است. عمدتاً محیط های کاری دارای بخش مدیریت، منشی، کارمندان، آبدارخانه و سرویس بهداشتی هستد. با ما همراه باشید تا در ادامه توضیح بدیم هر کدوم از این بخش ها باید چطور جانمایی بشن. مطلب “طراحی داخلی دفتر اداری”  و “۴ اصل مهم و سودمند جهت طراحی دکوراسیون دفتر اداری” هم خیلی پر بازدید هستد از دستشون ندید.

اتاق مدیریت کجاست؟

اتاق مدیریت باید طوری طراحی بشه که در بدو ورود افراد، محل اون در دسترس و دید مراجعه کننده ها نباشد. ولی خب باید به این نکته هم توجه داشت که در عین حال در دسترس کارمندان و منشی باشد. به این منظور که یک مدیر حتماً باید بتواند تسلط کافی بر روی همه فضای داخلی شرکت داشته باشد. یعنی حواسش به کارمندان و همه جوانب محیط کاری باشد. امروزه خیلی از مدیران دوست دارند حتی اتاق شون با یه دکور شیشه‌ای از سالن کار پرسنل جدا بشود. برای اینکه به راحتی بتوانند نظارت کافی را به نحوه کار کردن کارمندان ‌داشته باشند. شاید هم از این طریق شاهد افزایش بهره وری کارکنان خود باشند.

دکوراسیون دفتر کار
دکوراسیون شیشه ای اتاق مدیریت

منشی کجا میشینه؟

دفتر کار اداری
محل جانمایی میز منشی

محل نشستن منشی باید به گونه ای طراحی شود که به اتاق مدیریت و کارمندان به راحتی دسترسی داشته باشد. برخلاف چیزی که راجع به اتاق مدیریت گفته شد، کانتر منشی باید طوری جانمایی شه تا وقتی مراجعین وارد شرکت میشوند منشی در دسترس باشد. همینطور بتواند ورود و خروج افراد به بخش مدیریت رو کنترل و هدایت کند. یعنی اینجا هدف اصلی ایجاد ارتباط و نظارت ست.

کارمندان باید چطوری بشینند؟

کارمندان یه اداره کجا باید باشند؟ یه طراح خلاق و حرفه ای محل قرار گرفتن سایر کارمندان رو باید طوری طراحی کنه که به اتاق مدیریت و منشی و آبدارخانه به راحتی دسترسی داشته باشند. همینطور محل نشستن شون باید به گونه ای باشه که یه فضای گرم و صمیمانه رو به وجود آورد. امروزه بیشتر از چیدمان باز برای محیط های اداری استفاده میشود. یعنی میزهای کارکنان و پرسنل در کنار هم در یک فضای بزرگ قرار میگیره و البته معمولا هم با استفاده از یک سری پارتیشن ( ثابت یا سیار ) فضاها از هم دیگر تفکیک میشه. این کار به خاطر این انجام میشه که حریم شخصی افراد حفظ شود و کارمندان موقع کار کردن معذب نباشند. البته باید توجه داشت که برای مدیرای ارشد اکثراً اتاق جداگانه ای درنظر گرفته میشود. تا علاوه بر اینکه جایگاه و سمتشون حفظ میشه برای برگزار کردن جلسات با کارشناسان و کارمندان شون یه فضای خصوصی در اختیار داشته باشند.

طراحی دفتر کار اداری
چینش باز میز کارکنان در محیط کار اداری

شاید دوست داشته باشید مطلب “طراحی دکوراسیون اداری خاص یک محیط اداری چگونه باید باشد” رو بخونید.

آبدارخانه کجاست من چایی میخوام؟

می رسیم به آبدارخانه. جایی که همه خستگی کارکنان برای مدت کوتاهی هم که شده آنجا به در میرود. آبدارخانه باید جایی طراحی شود که در دسترس همه ی کارکنان باشد. دقت داشته باشید که هنگام طراحی دفتر کار اداری درجهت افزایش بهره وری پرسنل، حتماً باید به راحتی و رضایت کارمندان توجه کافی داشته باشید. راه کارهای آسونی مثل درنظر گرفتن فضای مناسب برای چای خوری و محل صرف غذا میتونه باعث رضایت همه باشه. یا حتی درنظر گرفتن جایی مبله شده و راحت که کارمندان بتونند بعد از ساعت ها پشت میز نشینی و کارکردن طولانی با کامپیوتر و مانیتور، چند لحظه استراحت کنند و خستگیشون به در بشه میتونه ایده مناسبی باشه.

سرویس بهداشتی کجا باشه بهتره؟
دکوراسیون محیط کار اداری
سرویس بهداشتی جداگانه کارکنان

 

سرویس بهداشتی باید در کنار در ورودی قرار داشته باشد. همچنین باید در دسترس همه افراد باشه تا بتونند به سهولت ازش استفاده کنند.

در اکثر شرکت ها سرویس های جداگانه ای برای پرسنل خانم و آقا درنظر گرفته میشه. بهتره اگه فضای اداره و شرکتتون اجازه میده حتما این تفکیک جهت رفاه حال کارمندان تو محیط کاریتون صورت بگیره.

و اما حرف آخر

امیدواریم با خوندن این مطلب بتونید طراحی دکوراسیون اداری راحت و کاربردی رو تو محیط کاری تون داشته باشید. همچنین بتونید تغییرات اساسی و مناسبی تو محیط کارتان بدهید تا به بهره‌وری بیشتر و همینطور راحتی بیشتر پرسنل تان منجر شه. به خاطر داشته باشید که کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، معماری و بازسازی به شما مشتریان گرامی هستند. میتونید با ما تماس بگیرید. همچنین می تونید ما رو در اینستاگرام ، تلگرام و فیس بوک از طریق لینک هاشون در صفحه اصلی دنبال کنید. جهت دیدن نمونه کارهای اداری ما میتونید اینجا کلیک کنید.

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور(www.boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *