ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

آجر کاری سنتی چیست و چه مراحلی دارد؟

آجر های سنتی یکی از ابزار های پرکاربرد در ساختمان سازی می باشد که بناهای زیادی از گذشته تا الان از این روش استفاده کرده اند. بناهای بسیار معروفی مثل سی و سه پل توسط آجر های سنتی ساخته شده اند و می توان گفت این ابزار مفید، نمای بسیار زیبایی به سازه شما می بخشد. این آجر ها علاوه بر اینکه در نمای ساختمان تاثیر دارند، در کف سازی و سفت کاری ساختمان ها نیز بکار برده می شوند. آجر های سنتی توسط گل رس ساخته می شوند. پس از مخلوط کردن خاک رس با آب، گل رس تولید می شود و پس از قالب زنی و فشردگی آن، در به کمک کوره پخته می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره آجر کاری سنتی بیشتر صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین اجرا طراحی حیاط خلوت در سال ۱۴۰۲

انواع آجر های سنتی

همانطور که گفته شد آجر های سنتی در دو قسمت نما و کف سازی بکار برده می شوند که در هر یک، از نوع خاصی از آجر ها استفاده می شود. درباره این دو نوع از آجر های سنتی به اختصار توضیح خواهیم داد.

  • آجر سنتی کف

آجرکاری سنتی در کف بناها بوسیله این وسیله کاربردی صورت می گیرد و در اکثر موارد در کف سازی پیاده رو ها، آلاچیق ها و حیاط ها دیده می شود. طراحی کف سازه بوسیله آجرکاری سنتی روشی است که در طراحی های مدرن و امروزی به کار گرفته می شود. برای کف سازی توسط آجر های سنتی، از بهترین نوع این آجرها استفاده می شود که آجر قزاقی نام دارد. این نوع از آجر در ساخت کف سرباز خانه ها استفاده می شده و به همین دلیل از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. این آجر که برای کف سازی در تمامی فضاها بکار گرفته می شود، برای هر نوع آب و هوای جوی مناسب است و مقاومت زیادی دارد. ضخامت این مدل از هر نوع سرامیک دیگری بالاتر است و امکان لیز خوردن بر روی آن وجود ندارد.

  • آجر نمای سنتی

آجر نماهای سنتی از ابزارهای مفیدی هستند که جلوه خاصی به نمای سازه می بخشند. در طراحی های امروزی از آجر نماهای سنتی در ساختمان های مدرن استفاده می کنند و ترکیب طراحی مدرن و سنتی زیبایی بنا را دو چندان می کند. آجرکاری سنتی در نمای ساختمان با استفاده از انواع مختلفی از این ابزار انجام می شود که درباره آن ها صحبت می کنیم.

آجر کاری سنتی

  • آجر رستیک

آجر کاری سنتی توسط آجر های خاصی انجام می شود که آجرهای رستیک یکی از این نمونه ها هستند. آجرهای رستیک سطح خشن و طبیعی دارند و استفاده از آن ها فضای نوستالژیکی ایجاد می کند. این مدل از آجرهای سنتی در برابر رطوبت مقاوم هستند و در تنوع گوناگونی از رنگ و طرح یافت می شوند. وجود رنگ های مختلفی مثل کرم، گلبهی، زرد، نارنجی و … باعث می شود از این ابزار در طراحی نماهای داخلی و خارجی بناها استفاده شود.

آجر کاری سنتی

  • آجر آنتیک

آجر های آنتیک سطح صافی ندارند و بر اساس آجر های قدیمی طراحی شده اند. آجرهای آنتیک گزینه بسیار خوبی برای آجرکاری سنتی در فضاهای پشت تلویزیون، بین کابینت و همچنین نمای بیرونی سازه ها محسوب می شوند. آجرهای آنتیک در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند و در طرح ها و رنگ های متنوعی یافت می شوند. انجام آجر کاری سنتی بوسیله آجرهایی که تنوع رنگی زیادی دارند، کار را برای طراحان ساده تر می سازد تا بتوانند در ترکیب معماری سنتی و مدرن، هارمونی رنگی فوق العاده ای بوجود بیاورند.

آجر کاری سنتی

  • آجر سه سانتی

آجرهای سه سانتی دارای عرض سه الی چهار سانت هستند که در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها با هدف آجر کاری سنتی استفاده می شوند. این آجر ها در مدل های دندانه موشی و لبه گرد در رنگ های متفاوتی یافت می شوند که می توانند طراحی فضای داخلی یا خارجی شما را بی نظیر سازند.

جمع بندی مقاله آجر کاری سنتی چیست 

آجر کاری سنتی یکی از روش هایی است که بوسیله آجرهای سنتی انجام می شود و طرفداران زیادی دارد. در طراحی های امروزی برای نماهای بیرونی ساختمان ها و بناها از این روش و ترکیب آن با طراحی مدرن استفاده می کنند. آجر کاری سنتی با قیمت های گوناگونی انجام می شود که به کیفیت آجر انتخابی شما بستگی دارد. همچنین ضخامت آجر مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت آن است.

آجر کاری سنتی

چرا بوم‌آور را یکی از بهترین تیم های معاری ایران می‌دانند؟

تیم بوم آور در عرصه طراحی ویلا با تخصص و تجربه عالی فعال است. این گروه از معماران و طراحان خلاق و با انگیزه تشکیل شده است که با استفاده از خلاقیت، مهارت‌های مدیریتی و استعدادهای ذاتی خود، در همکاری با یکدیگر به تحول فرآیند خلاقیت به تجربه‌های ارزشمند و پروژه‌های بی‌نظیری دست یافته‌اند.

بوم آور یک اعتقاد عمیقی دارد که طراحی برتر نیاز به همکاری بی‌طرف، ارتباط مؤثر، و اعتماد متقابل است. به همین دلیل، این تیم با تمرکز بر مشاوره، طراحی، و اجرای نمای مدرن ساختمان و دکوراسیون داخلی، به وسیله گوش سپردن دقیق، ایجاد تعامل کامل، و پیاده‌سازی نظرات و پیشنهادات مطابق با نظر کارفرما در هر مرحله از پروسه طراحی، فضاها و تجربیات استثنایی مشتری را شکل می‌دهند.

تیم بوم آور به عقیده‌ی مشترکی پایبند است که هر طرح عظیمی با گفتگوی سازنده و مشترک آغاز می‌شود. از این رو، با بهره‌گیری از برترین متدها و استفاده از نیروهای متخصص و نرم‌افزارهای پیشرفته، این تیم در زمینه مشاوره، طراحی، و اجرای نمای خارجی ساختمان و دکوراسیون داخلی، به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان و مخاطبان خود می‌باشد.

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموختگان معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید طراحی و اجرای نمای ساختمان شما، توسط بهترین شرکت طراحی نمای ساختمان انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی نمای سنتی مانند پروژه های آجرکاری سنتی انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *