ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

۴تا از بهترین نرم افزارهای معماری برای طراحی ویلا

آیا می‌خواهید کاربردی‌ترین نرم افزارهای معماری را بشناسید؟ این نرم‌افزارها در بخش‌های مختلف طراحی سازه‌های دو بعدی و سه بعدی یا تهیه و تولید نقشه‌ها می‌توانند مانند یک دستیار سبب راحتی شما شوند و بسیار کارآمد باشند. در این مقاله همراه ما باشید تا لیستی از بهترین نرم‌افزارهای مهم برای معماری را دریافت کنید.

مهم‌ترین نرم‌ افزارهای معماری

نرم‌ افزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها کار کنید؛ اما آیا همه این نرم‌افزارها به یک اندازه اهمیت دارند؟ قطعاً این طور نیست. اگر هدف شما کسب درآمد از این برنامه‌ها است، بهترین راه‌حل آشنایی با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین افزارها است. این برنامه‌ها در ادامه مطلب معرفی می‌شوند.

بهترین نرم افزارهای معماری

  • نرم‌افزار ۳d Studio Max

امروزه این برنامه در بسیاری از دفترهای معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای وسیعی دارد که توسط افراد زیادی شناخته شده است. برنامه تری دی مکس برای کارهایی مانند مدل‌سازی و مودیفا را انجام می‌دهد و بسیار قدرتمند است.

یک جنبه مثبت در مورد این برنامه که یکی از نرم‌افزار های معماری به حساب می‌آید این است که صرفاً برای پروژه‌های معماری ساخته نشده است و سایر کارها مانند انیمیشن‌سازی و ساخت کاراکتر نیز با آن قابل انجام است. این نرم‌افزار پرقدرت و کاربردی است و شما حتی با دانستن ۲۰ درصد از قابلیت‌های آن می‌توانید پروژه‌های پول‌سازی را رقم بزنید.

با نرم‌ افزارهای معماری و این برنامه مدل‌سازی‌های سه بعدی خود را همان‌طور که در ذهنتان است طراحی و اجرا کنید. برای محوطه‌سازی، طراحی داخلی فضاها و نماسازی از این نرم‌افزار استفاده کرده و با آن اوج حرفه‌ای بودن را تجربه کنید.

بهترین نرم افزارهای معماری

  • نرم‌افزار Architecture Revit

این برنامه یکی از معمارانه‌ترین و جدیدترین نرم‌ افزارهای معماری محسوب می‌شود که تاکنون در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. این نرم افزار به شدت کاربردی بوده و اطلاع از نحوه کار آن بسیار توصیه می‌شود. همه افرادی که در رشته‌های سازه، تأسیسات، عمران و معماری فعالیت می‌کنند می‌توانند از این نرم‌افزار فوق‌العاده استفاده کنند.

رویت که نرم‌افزاری محصول شرکت اتودسک است در سراسر دنیا عصای دست معماران و طراحان است که همین امر می‌تواند گواهی بر کاربردی بودن برنامه رویت باشد. اتودسک یک شرکت بزرگ و معتبر برای ساخت نرم‌افزارهای معماری است که رویت، اتوکد و تری دی مکس از جمله محصولات برجسته آن به حساب می‌آیند.

لازم است دانشجویان معماری که به دنبال یادگیری نرم‌ افزارهای معماری هستند ۵۰ تا ۶۰ درصد این برنامه را به خوبی یاد بگیرند؛ زیرا در بازار کار، پروژه‌های دانشجویی و حتی در هنگام مهاجرت می‌تواند کاربردی باشد. می‌توانید تسلط خود را به برنامه رویت به عنوان یکی از مهارت‌ها در رزومه کاری خود ثبت کنید.

شرکت اتودسک به طور مرتب برنامه‌هایی که معرفی شده را آپدیت کرده و باگ آن‌ها را برطرف می‌کند. سعی کنید به سراغ نرم‌افزارهایی بروید که توسط شرکت‌های قدرتمند و معروف ساخته شده‌اند؛ زیرا کیفیت بالاتر و باگ‌های کمتری دارند.

بهترین نرم افزارهای معماری

  • نرم‌افزار اتوکد

این مورد یکی از شناخته شده‌ترین نرم‌افزارهای معماری است که مهندسین و دانشجویان این رشته با آن کار می‌کنند. با اتوکد بهتر، سریع‌تر و دقیق‌تر طراحی کنید. اتوکد می‌تواند مدل‌های دوبعدی و سه بعدی را با دقت بسیار بالایی برای مهندسین این رشته طراحی کند.

اتوکد جزو اولین برنامه‌هایی است که باید به عنوان یک معمار یا طراح طرز کار با آن را بلد باشید. کمپانی اتودسک نیز به طور منظم آن را آپدیت کرده و قابلیت‌های کاربردی جدیدی به برنامه اضافه می‌کند.

بهترین نرم افزارهای معماری

  • نرم‌افزار SketchUp

یکی از نرم‌افزارهای معماری پرکاربرد که می‌توانید روی آن حساب کنید SketchUp است. بیشتر دانشجویان و معماران این برنامه را می‌شناسند و در آن مدل‌ها، تصاویر سه بعدی و رندرهای با کیفیت می‌سازند. این نرم‌افزار امکاناتی مانند ابزارهای ترسیم، مدل‌های از پیش طراحی شده و مدل‌سازی جامدات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین یک کتابخانه آنلاین از مدل‌های سه بعدی در این برنامه وجود دارد که به طور رایگان در اختیار مهندسین و معماران در سراسر جهان قرار گرفته است. سازنده این برنامه شرکت Trimble Inc است که یک کمپانی معتبر برای ساخت نرم‌افزار های معماری محسوب می‌شود.

بهترین نرم افزارهای معماری

 

سخن پایانی

افزارهای معماری امروزه گسترش یافته‌اند تا کار طراحان حرفه‌ای و تازه‌کار را در تولید سازه‌های خلاقانه و جدید راحت‌تر کنند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایده‌های خود را روی صفحه کامپیوتر بیاورید. در این مطلب به ۳ نرم‌افزار کاربردی معماری اشاره کرده‌ایم که با یادگیری آن‌ها می‌توانید به درآمدهای بالا و موفقیت‌های کاری زیادی برسید. 

چرا بوم آور؟

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­ های معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید طراحی دکوراسیون منزل یا محل کار شما را، توسط بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *