ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

هتل عباسی اصفهان در ” خاطره جمعی یونسکو ” ثبت ملی میشود

مهمانسرای شاه عباسی در ” خاطره جمعی یونسکو ” ثبت می شود

هتل شاه عباسی اصفهان
هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی با تلاش کمیسیون ملی یونسکو- ایران در ” خاطره جمعی یونسکو ” ثبت ملی می شود. به گزارش ایسنا، این کار برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و ارج نهادن به فعالیت‌های مستمر و دامنه‌ دار اقتصادی و ثبت قدمت کسب‌ وکارها و برندهای دارای حسن سابقه تاریخی، تهیه شده است. این فهرست ملی بوده و گواهی آن در داخل ایران از سوی کمیسیون کلی یونسکو صادر می‌شود.

ثبت هتل عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو

حجت الله ایوبی ـ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران ـ درباره ثبت هتل عباسی اصفهان در فهرست خاطرات جمعی یونسکو نیز گفت: تلاش می‌کنیم این مهمانسرا را به‌عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو ثبت کنیم.

مهمانسرا یا هتل عباسی اصفهان که از موقوفات مادرِ شاه‌سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ بوده و بنای آن دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار دارد، از سال ۱۳۲۷ خورشیدی در مالکیت بیمه ایران قرار گرفت، آن زمان این بنا یک کاروانسرای صفوی بود که در سال  ۱۳۳۶ خورشیدی به هتلی تشریفاتی و مدرن تبدیل شد. این مهمانسرا به دلیل داشتن نقاشی، معماری و تزئینات تاریخی، همواره مورد توجه بازرگانان، دیپلمات‌ها، گردشگران و رسانه‌های خارجی بوده است؛ در سال ۲۰۱۷ شبکه سی‌ان‌ان، به هتل عباسی لقب «زیباترین هتل خاورمیانه» را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *