ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

 

هر پروژه‌ای را می‌توان با پایبندی به نکات و اصولی مستحکم تعریف کرد. این امر به ویژه در مورد طراحی دکوراسیون داخلی هم صادق است. در این شیوه از طراحی با رعایت کلیه نکات می‌توان یک دکوراسیون عالی داشت. جهت آشنایی بیشتر درباره نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به بررسی اصول مهم در این می‌پردازیم.

مواردی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت

از جمله نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی بدان توجه داشت مبحث برنامه‎‌ریزی برای انتخاب مبلمان، رنگ و نورپردازی و استفاده از وسایل تزئینی است. همچنین باید به خواسته مشتری و نیازهای وی دقت‌نظر داشت از جمله سبک زندگی، شرایط مالی مشتری، زمانی که برای طراحی خوب فضای داخلی خود در نظر گرفته و فضایی که قرار است طراحی در آن صورت گیرد، لحاظ شود. همچنین باید اصول دکوراسیون طراحی را مدنظر قرار داد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در طراحی خوب فضای داخلی وجود سبک‌های متنوع طراحی باید به انتخاب یک سبک اقدام کرد، همچنین به بحث نورپردازی توجه ویژه داشت. بهتر است در فضاهای بزرگ از نورهای متمرکز استفاده کرد و در فضاهای کوچک نور را به شکل یکنواخت توزیع کرد تا فضا دلگیر نباشد. در انتخاب طرح دلخواه باید به مواد و متریال مورد استفاده در مبلمان، میزها، فرش، صندلی، قاب عکس‌ها و …  هم توجه داشت و چیدمان مناسبی را برای آن‌ها لحاظ کرد.

 

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه: طراحی دکوراسیون اداری

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

از جمله نکاتی که در طراحی خوب فضای داخلی باید در نظر گرفته شود، می‌توان به تعادل، وحدت، ریتم، تأکید، کنتراست، مقیاس و تناسب و جزئیات اشاره کرد. این اصول و استانداردها جهت کمک به ایجاد فضای داخلی هماهنگ در نظر گرفته می‎‌شوند.

  • اصل تعادل

تعادل در زندگی مسلماً مهم است و در طراحی داخلی مستلزم درک ثبات است. با این حال، بسته به ترجیحات شخصی، سه نوع مختلف تعادل را می‌توان اعمال کرد:

متقارن یا رسمی(‌آینه‌ای را در اتاق برای داشتن یک نورپردازی عالی نصب کنید یا از یک میز ناهارخوری که صندلی‌های آن در مقابل یکدیگرند یا اتاق خوابی با میزهای کناری و لامپ‌های یکسان در دو طرف تخت برای ایجاد تقارن رسمی کمک بگیرید)/ نامتقارن(به جای دو کاناپه با اندازه یکسان در مقابل یکدیگر، چند صندلی یا مبل یک نفره را در اتاق قرار دهید تا به جلوه‌ای مشابه، اما کمتر متقارن دست پیدا کنید)/ تعادل شعاعی(به تزئین اطراف شومینه با قاب عکس وسایل زیبا بپردازید).

  • اتحاد

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت، اصل اتحاد است. از طریق انتخاب متریال، اندازه مبلمان یا حتی با ایجاد هماهنگی با اشکالی که انتخاب می‌کنید، انتخاب وسایل با رنگ‌های یکدست به وحدت در طراحی داخلی برسید.

  1. ریتم

ریتم خوب می‌تواند فضاهای طراحی داخلی را نیز بهبود بخشد. می‌توانید این کار را از طریق انتخاب ظروف شیرآلات یک شکل در آشپزخانه و حمام خود انجام دهید. روی یک روکش ثابت مانند برنج، مس، فلز کروم سیاه یا سفید مات تمرکز کنید. یک امکان ریتمیک دیگر می‌تواند جفت کردن کابینت‌های مشابه برای دستیابی به یکپارچگی باشد. از رنگ‌های مشابه برای مبلمان‌ها استفاده کنید.

  • مقیاس و نسبت

یک اصل طراحی داخلی مهم مقیاس و تناسب است، یعنی اینکه چگونه اشیاء موجود در اتاق شما در محل مناسب قرار‌گیرند. اندازه فضای شما عمدتاً این را تعیین می‌کند. از این منظر در یک اتاق بزرگ با سقف‌های بلند باید مبلمان‌های بزرگتر با ارتفاع بیشتر قرار داد و یا از یک رنگ برای قاب عکس‌ها، کوسن‌های مبل و فرش‌ها استفاده کنید

  • تضاد

برای ایجاد کنتراست از نور در برابر تاریکی، استفاده از مواد خشن در برابر مواد صاف، یا جفت‌کردن وسایل مهم با دکورهای ساده و کوچک استفاده کنید.

  • تأکید

اصل تاکید بر ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق که به محض ورود به آن توجه را به خود جلب می‌کند، اشاره دارد. تأکید می‌تواند از طریق انتخاب یک قاب عکس هنری تحریک‌آمیز، یک کاناپه معمولی با رنگ خاص یا یک شومینه  با ظاهری دکوری باشد.

  • توجه به جزئیات

توجه به جزئیات از جمله اصول اساسی طراحی داخلی است. هر نوع جزئیات کوچکی می‌تواند تفاوت ایجاد کند. خواه این جزئیات در گلدوزی کوسن‌های شما باشد، سبک و رنگ ظروف شیرآلات، دستگیره‌های کابینت، لوازم آشپزخانه یا حمام، یا حتی دستگیره درهایی که انتخاب می‌کنید، تغییر این موارد می‌تواند طراحی فضای شما را به طرز چشمگیری زیبا کند.

نتیجه‌گیری

طراحی داخلی مناسب روحیه افراد را تقویت کرده و همچنین به بهینه‌سازی موثر فضای (خانه، دفتر، اتاق، مغازه و غیره) کمک می‌کند تا بتوان بهترین استفاده را از فضای موجود داشت. طراحی دکوراسیون داخلی، امروزه بسیار پرطرفدار است و سبک زندگی افراد را مدرن‌تر و شیک‌تر می‌کند. در این مطلب به ارائه نکاتی پرداختیم که می‌تواند به داشتن یک طراحی خوب فضا خوب کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بوم آور مراجعه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *