ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

نکات طراحی مجتمع تجاری و شاپینگ مال از دید یک طراح حرفه ای

نکات طراحی مجتمع تجاری و شاپینگ مال از دید یک طراح حرفه ای

 

طراحی مجتمع تجاری
طراحی مجتمع تجاری و شاپینگ مال

گروه طراحان معماران بوم آور قصد دارد در این مقاله شما را با مهمترین نکات طراحی مجتمع های تجاری ، شاپینگ مال ها و طراحی دکوراسیون خارجی فروشگاه تجاری  آشنا کند. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی پلان و فرم اصلی مجتمع تجاری

در طراحی مجتمع تجاری ابتدا به طراحی پلان و فرم اصلی ساختمان می پردازیم. حل کردن پلان در مجتمع تجاری بسیار حائز اهمیت می باشد. طراحی فرم یک مجتمع تجاری باید به گونه ای باشد که در آن ناحیه ای که سایت ما قرار دارد، مجتمع تجاری طراحی شده شاخص بوده دارای فرمی خاص و منحصر به فرد باشد.

دسترسی های عمودی

در طراحی پاساژ مجتمع تجاری ، دسترسی های عمودی مهم ترین قسمت طراحی می باشند. این دسترسی ها شامل آسانسورها ( آسانسورهای باربر ، آسانسورهای نفربر ) ، پله های برقی ، پله های فرار هستند. همچنین در دسترسی عمودی پارکینگ نیز، ورود و خروج خودرو ها مهم ترین بخش می باشد.

راهروهای مجتمع تجاری

راهروهای دسترسی در طراحی مجتمع تجاری و پاساژ باید به گونه ای باشند که بازدید کننده را به داخل مسیر هدایت کنند. مشتریان باید بتوانند به راحتی به تماشای مغازه ها در بیایند. لذا این مسیر باید برای بینندگان جذاب باشد. راهرو های دسترسی ابتدا باید در پلان حل شوند. صحیح نشان دادن این مسیرها بسیار مهم است و باید به گونه ای طراحی شوند که به هم مرتبط بوده و جدا از هم نباشند.

فرم مجتمع تجاری

فرم یک مجتمع تجاری ایده آل باید شاخص و منحصر به فرد باشد. منظور از شاخص بودن این است که در یک محله ای که این مجتمع تجاری قرار دارد قابل رویت باشد و به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند و این فرم بیننده را محو تماشای خود کند.

بخش های اصلی مجتمع تجاری

مجتمع تجاری دارای پنج بخش اصلی می باشد. البته این بخش های اصلی نیز خود دارای زیرمجموعه می باشند. بخش های اصلی شامل تجاری کلان ، تجاری خرد ، تجاری فرهنگی ، فضای اداری ، رستوران و فضاهای خودمانی می باشد. به طور کلی زیرمجموعه ها نیز شامل هایپر مارکت ، مغازه ها در ابعاد و اندازه های مختلف ، سینما ، بخش های اداری ، رستوران و فود کورت می باشد. البته باید در نظر داشت که در مجتمع تجاری طبقات جدا از هم نیستند و با هم ارتباط دارند.

نمونه های موفق مجتمع تجاری

چند نمونه از طراحی دکوراسیون تجاری موفق در ایران را می توان به مجتمع های تجاری زیر مثال زد :

  • مجتمع تجاری تیراژه واقع در غرب تهران :

این مجتمع در خیابان اشرفی اصفهانی قرار دارد و خصوصیت طراحی این مجتمع این است که در ۴ طبقه متقارن ، نامتقارن طراحی و اجرا شده است.

  • مجتمع تجاری الماس شرق :

این مجتمع تجاری در بلوار بهارستان شهر مشهد مقدس قرار دارد . این مجتمع با ترکیب معماری مدرن و سنتی طراحی شده است.

  • مجتمع تجاری پالادیوم :

این مجتمع تجاری در شمال تهران در زعفرانیه واقع شده است.

  • مجتمع تجاری ارگ :

این مجتمع تجاری در شمال تهران و در تجریش واقع شده است . این مجتمع تجاری با استفاده از بام سبز در پشت بام خود رستوران هایی قرار داده است که شهرت زیادی دارند.

پاسخ تمام نیازهای طراحی و دکوراسیون داخلی شما

گروه طراحان معماری بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات طراحی مجتمع تجاری و شاپینگ مال و اجرای آن (از صفر تا صد پروژه) می باشد. چنانچه علاقه مند هستید سبک مجتمع تجاری خاص خود را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید.

همچنین جهت دیدن نمونه کارهای ما می توانید اینجا کلیک کنید.

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور (Boomavar.ir)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *