ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

مدلسازی نما کلاسیک

مدلسازی نما کلاسیک، یک روش پرکاربرد و معتبر در صنعت ساخت و ساز است. این روش، با استفاده از تکنیک‌های سنتی و ماهرانه، قادر به بازسازی نماهای ساختمان‌ها با جزئیات دقیق و طراحی‌های زیبا است. نما کلاسیک یکی از سبک‌های معماری که بسیار مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی عملکرد، روش‌ها و ابزارهای استفاده شده در مدلسازی نما کلاسیک موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. همچنین، نقش این روش در ایجاد زیبایی، استحکام و جلوه منحصربه‌فرد ساختمان‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدلسازی نما کلاسیک

طراحی نمای کلاسیک یکی از جنبه‌های بسیار مهم در طراحی ساختمان به شمار می‌رود. این جنبه به دلیل قرار گرفتن نمای خارجی ساختمان در دید عموم، بسیار حائز اهمیت است. طراحی نمای خارجی ساختمان می‌تواند زیبایی‌ها و جزئیات طراحی را در ابتدا نمایان کرده و سپس در نماهای داخلی را نیز به تجلی برساند. به همین دلیل، نمای خارجی ساختمان همواره توجه بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد.

سبک کلاسیک در معماری به ساختمان‌هایی اشاره دارد که در اصل توسط یونانیان و رومیان باستان طراحی و ساخته شده‌اند. این سبک معماری به طور کلی شامل استفاده از مجسمه‌های سنگی، ستون‌های دارای کتیبه‌ است. امروزه نیز از این عناصر در طراحی نماها استفاده می‌شود. این نوع طراحی در برخی از ساختمان‌های ایرانی نیز قابل مشاهده است.

به‌طور کلی، بعضی از طراحان و معماران معتقدند که طراحی نمای کلاسیک در معماری ایرانی قابل استفاده نیست. لازم است بدانید که طراحی نمای کلاسیک محدود به کشور و فرهنگ روم نیست و در معماری ایران باستان نیز مورد توجه بسیاری قرار داشته است. در واقع، طراحی کلاسیک به طرح و بافت قدیمی مانند دوران هخامنشی یا رومی اشاره می‌کند. هرچند، این سبک همچنان اصول و قواعد طراحی خاص خود را دارد.

اصول طراحی و مدلسازی نما کلاسیک

 در طراحی و مدلسازی نما کلاسیک نیاز است تا مراحل و اصول متعددی رعایت شود که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • توازن و قرینه

طراحی نمای کلاسیک بر اصل توازن و قرینه بنا شده است. این به معنای استفاده از المان‌ها و جزئیاتی است که به صورت مشابه و تقریباً همانند در دو طرف نما قرار می‌گیرند. مثلاً اگر در یک ساختمان از ستون‌ها استفاده شده است، طراحی نما معمولاً از ستون‌های مشابه در دو طرف نما تشکیل می‌شود. ستون‌ها از جمله عناصر اصلی طراحی نمای کلاسیک هستند. ستون‌های بزرگ و قوی با طرح‌های برجسته از سنگ یا مصالح مشابه استفاده می‌شوند. ستون‌ها معمولاً در قسمت‌های اصلی نما قرار می‌گیرند و علاوه بر ایفای نقش سازه‌ای، جلوه زیبایی خاصی به نمای ساختمان می‌بخشند.

مدلسازی نما کلاسیک

  • استفاده از جزئیات زیاد

نمای کلاسیک با جزئیات زیاد و متنوع همراه است. این جزئیات شامل طرح‌های معماری پیچیده، کتیبه‌ها، مجسمه‌ها، طرح‌های پرکار و نمادها می‌شوند. این جزئیات به نمای ساختمان زیبایی و تمیزی بیشتری می‌بخشند.

مدلسازی نما کلاسیک

  • استفاده از متریال با رنگ روشن

جالب است بدانید که استفاده از سنگ‌ها و متریال‌های با رنگ روشن و کرمی در طراحی نمای کلاسیک رایج است. این رنگ‌ها به نمای ساختمان ظاهری مجلل و بزرگ‌نمایی می‌بخشند.

  • طراحی ورودی چشمگیر

ورودی ساختمان در طراحی نمای کلاسیک به عنوان یک جزء مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. ورودی با ارتفاع بلند و طراحی چشمگیر و تزئینات کلاسیک جزو اصول مهم این طراحی به شمار می‌روند.

مدلسازی نما کلاسیک

  • استفاده از پیکره‌ها و پیکربندی‌های هندسی

طراحی کلاسیک برای نما اغلب از پیکره‌ها و پیکربندی‌های هندسی مشخصی استفاده می‌کند. این شامل آزمایش‌ها، منحنی‌ها، چرخش‌ها و تکرارهای هندسی است که به نمای ساختمان تنوع و زیبایی می‌بخشند.

  • پیچیدگی و جزئیات

 در این طراحی، معمار به دنبال پیچیدگی و اجرای جزئیات است. این شامل استفاده از طرح‌های پیچیده‌تر، برجستگی‌ها، کتیبه‌ها، تراش‌ها و سایر جزئیات زیبا است که به نمای ساختمان زیبایی و شکوه می‌بخشند.

  • استفاده از عناصر تاریخی

 طراحی نمای کلاسیک به منظور ایجاد ارتباط با عصرهای گذشته و استفاده از عناصر تاریخی، از المان‌ها و نمادهایی که به تاریخ و فرهنگ منطقه مربوط می‌شوند، استفاده می‌کند. این می‌تواند شامل مجسمه‌های تاریخی، نقوش موروثی، الگوهای محلی و سایر عناصری باشد که ارتباط با تاریخ و فرهنگ را برقرار می‌کنند.

  • استفاده از نورپردازی مناسب

 نورپردازی مناسب نقش مهمی در طراحی نمای کلاسیک ایفا می‌کند. استفاده از نورهای نرم و گرم در مناطق استراحت و تمرکز، تسلط بر نورهای روشن و مناسب در جزئیات و طرح‌های معماری، و استفاده از نورپردازی برای ایجاد جلوه‌های ویژه در نما از مواردی است که در طراحی نمای کلاسیک مورد توجه قرار می‌گیرند.

مدلسازی نما کلاسیکنتیجه‌گیری

مدلسازی نما کلاسیک می‌تواند به معماران در طراحی دقیق و صحیح نما کمک کند و امکان بررسی دقیق ابعاد و جزئیات طراحی را فراهم می‌کند. این فرایند می‌تواند بهبود ظاهر و زیبایی معماری کلاسیک را تضمین نموده و ایرادات ممکن در طراحی را قبل از اجراء  شناسایی کند.

چرا بوم آور؟

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­ های معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید طراحی دکوراسیون منزل یا محل کار شما را، توسط بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *