ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی پلان داروخانه

طراحی پلان داروخانه: طراحی فضای داروخانه یکی از مهمترین انواع طراحی‌ ها به شمار می‌ آید که خیلی از شما می‌‌خواهید در موردش اطلاعات داشته باشید. در واقع یک محیط داروخانه جذاب نه تنها می‌ تواند به افزایش مشتری کمک کند، بلکه باعث می‌‌ شود که بیماران در آن فضا حس آرامش بهتری داشته باشند. همین به رونق و کسب و کار شما تا حد زیادی کمک می‌ کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به طراحی پلان داروخانه صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

طراحی چیدمان مختلف طبق پلان داروخانه

زمانی که می‌خواهید به سراغ چیدمان بر اساس پلان داروخانه برویدY باید شکل زمین و متراژ را در نظر بگیرید که به آن پلان گفته می ‌شود. در چنین شرایطی است که می ‌توانید بیشترین بهره‌برداری را از فضا داشته و بهترین طراحی پلان داروخانه را انجام دهید. بهترین چیدمان ‌ها برای پلان‌های مختلف شامل موارد زیر هستند:

هزینه طراحی پلان داروخانه

  • چیدمان داروخانه برای پلان مستطیل در ابعاد کوچک

اگر پلان داروخانه شما به شکل مستطیل با ابعاد و متراژ کوچک است، باید یک بخش خطی یا به صورت L برای کانتر در نظر بگیرید. از آن جایی که فضای کمی دارید، باید حواستان باشد که فاصله بین قفسه و کانتر در حد استاندارد بوده و بیش از حد زیاد نشود تا مراجعه کنندگان در فضای تنگ و کوچکی قرار نگیرند.

معمولاً در چنین حالتی شما خیلی در طراحی امکان مانور ندارید و باید سعی کنید از فضا حداکثر استفاده را داشته باشید. اگر بتوانید یک نیم طبقه در فضا ایجاد کنید، می‌ توانید آن را تبدیل به یک بخش نمایشی یا انبار کنید.

  • چیدمان داروخانه برای پلان مستطیل در ابعاد متوسط

اگر ابعاد متوسطی دارید، دسترسی شما کمی بهتر است. در چنین شریطی متراژ انبار با بخش نمایشی باید یک تعادل و بالانس داشته باشد‌ اگر در چنین شرایط نیم طبقه بزنید، باز فضای بیشتری پیدا می‌ کنید که حتماً این کار را توصیه می‌ کنیم. بقیه اقدامات هم باید متناسب با پلان قبلی باشد که راجع به آن صحبت کردیم.

طراحی پلان داروخانه

  • چیدمان داروخانه برای پلان مستطیل در ابعاد بزرگ

اگر یک داروخانه مستطیلی شکل در ابعاد و متراژ بزرگ دارید، فضا برای مانور بیشتر است. شما نی‌ توانید چیدمان‌ های مختلفی را روی آنها اجرا کنید. ما توصیه می‌ کنیم کانتر به شکل U به اجرا در بیاید تا بتوانید فضای بزرگی را داشته باشید که معمولاً در چنین حالتی برای نشیمن هم فضای مناسب وجود دارد.

چیدمان داروخانه برای پلان اتوبوسی

پلان اتوبوسی کمی کارتان را سخت می‌ کند. چون که شما عرض کمی در اختیار دارید. در واقع خیلی‌ ها طراحی پلان داروخانه به شکل اتوبوسی را از نوع سخت‌ ترین طراحی‌ ها می‌ دانند. برای اینکه بتوانید از فضا حداکثر استفاده را داشته باشید، ما توصیه می‌ کنیم قسمت انبار از قسمت نمایشی بزرگتر باشد. در نتیجه شما می‌ توانید یک طرح اپن شلف هم داشته باشید تا فضا بلا استفاده باقی نماند. در چنین حالتی کانتر سرتاسری به طور کامل حذف خواهد شد و شما می‌ توانید قفسه داروخانه را در دو طرف داروخانه نصب کنید.

چیدمان داروخانه برای پلان‌ های خاص

اگر هم پلان شما خیلی خاص است و هیچ کدام از موارد بالا را در بر نمی‌ گیرد، برای طراحی باید به چند نکته دقت کنید. اول اینکه از فضا استفاده حداکثری داشته و بخش‌های مختلف را به خوبی جانمایی کنید.

سعی داشته باشید که هم به زیبایی و هم به کاربردی بودن فضا دقت کنید. از رنگ‌ های روشن برای بزرگتر نشان دادن بخش‌ های کوچک و تنگ در داروخانه استفاده کنید. سعی کنید که قسمتی را به استفاده از گل و گیاهان طبیعی اختصاص دهید. حتماً در صورت بزرگ بودن فضا قسمتی را برای نشیمن و فضای انتظار در نظر بگیرید. نورپردازی اصولی را فراموش نکنید.

طراحی پلان داروخانهجمع‌ بندی

طراحی پلان داروخانه یکی از مباحثی است که نیاز به نظر کارشناسانه و دقیق دارد. در این مقاله راجع به نکات مهم برای طراحی پلان‌ های مختلف در داروخانه برایتان صحبت کردیم تا اگر قصد طراحی داروخانه در پلان‌ های مختلف را دارید، بتوانید از این طریق اقدام کنید. برای اینکه بتوانید طراحی اصولی و تخصصی داشته باشید، ما سایت بوم آور را معرفی می‌ کنیم که به صورت حرفه‌ ای در این زمینه فعالیت می‌ کند.

چرا بوم آور

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموختگان معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید طراحی و اجرای نمای ساختمان شما، توسط بهترین شرکت طراحی نمای ساختمان انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید. همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *