ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی نمای ساختمان تجاری، اداری، مسکونی و عوامل دخیل در آن

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان یکی از پر اهمیت ترین اجزاء در طراحی یک ساختمان به شمار می رود. گروه طراحان معماری بوم آور در این مقاله قصد دارد به بررسی عوامل دخیل در طراحی نمای ساختمان بپردازد. اولین ارتباط شخص با یک پروژه ساختمانی از طریق طرح و اجرای نمای ساختمان آغاز می گردد و طراحی نمای ساختمان بیانگر کیفیت و نوع متریال استفاده شده در پروژه ساختمانی شما محسوب می گردد. بنابراین می تواند تاثیر به سزایی در دید مخاطبین و بینندگان ساختمان داشته باشد. علاوه بر این نمای ساختمان باعث زیباسازی و افزایش عمر پروژه ساختمانی شما می شود.

برترین نکات طراحی نمای ساختمان

اولین نکته ای که در طراحی نمای ساختمان مورد توجه قرار می گیرد نوع سبک و معماری منطقهای که پروژه در آن قرار دارد و نیز در نظر گرفتن مجاورین به ساختمان مورد نظر می باشد. باید کوشید تا با استفاده از طرحی مناسب و همگام با فضا و سیمای شهری آن منطقه و شهر، طرح نمای مورد نظر ارائه گردد. در این رابطه توجه به سبک معماری آن منطقه و نوع مصالح به کار رفته در طراحی نما بسیار قابل اهمیت است .

نقش مصالح و المان ها در طراحی نمای ساختمان

استفاده از مصالح باکیفیت و با دوام بالا و توجه به زیبایی منحصر به فرد در نمای ساختمان از اقدامات مهم در طراحی و اجرای یک نمای ساختمانی ماندگار است. استفاده از حجم سازی در نما و بهره گیری از اختلاف سطح از نمای اصلی، یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی نما می باشد. یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی نمای ساختمان رعایت تناسب در ارتفاع و عرض المان های موجود در طراحی نما است به نحوی از حجم استفاده شود که در تناسب با یکدیگر باشند.

نمای ساختمانی سبز

امروزه در دنیا نمای ساختمان را به صورت زنده طراحی می کنند. زنده به این معنا است که از عواملی نظیر درختان و گیاهان سازگار با نمای ساختمان استفاده می شود. با این ترفند، طراحی هم به زیبایی و هم به زنده نگه داشتن نمای ساختمان کمک می کند. نمای سبز در بسیاری از کشورها بسیار رو به گسترش می باشد البته در کنار زیبایی باید در نظر گرفت حتماً از مصالحی استفاده شود که در شرایط جوی بیرون ساختمان و در مقابل آفتاب مستقیم و برف و باران دوام و ماندگاری کافی را نیز داشته باشد.

تعامل رنگ ها در طراحی نمای ساختمان

در طراحی نمای ساختمان رعایت نوع انتخاب رنگ ها با یکدیگر بسیار مهم است به این صورت که رنگ ها هم می توانند در تعامل یا یکدیگر باشند و هم می توانند در تضاد با یکدیگر قرار بگیرند. البته مسئله رعایت همگام سازی رنگ ها و استفاده خلاقانه با ذوق هنری در طراحی نمای ساختمان نیز حائز اهمیت می باشد.

گروه طراحان معماری بوم آور به بهره گیری از برترین و خلاق ترین تیم طراحی و اجرای نمای ساختمان، آماده خدمات دهی در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان از صفر تا صد پروژه به شما کارفرمایان محترم می باشد. (تماس با ما)

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *