ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی محوطه ویلا – طراحی محوطه سازی حیاط و چشم انداز ویلا

طراحی محوطه ویلا – طراحی محوطه سازی حیاط و چشم انداز ویلا

در این مقاله می خواهیم مختصری در مورد طراحی محوطه ویلا صحبت کنیم. عموما محوطه و چشم انداز هر ویلا یکی از مهمترین فاکتورهایی است که سبب زیباتر جلوه کردن ویلا و نیز جلب توجه افرادی که به ویلا مراجعه می کنند می شود. محوطه سازی را می توان با کمک برخی از تفکرات نوآورانه به محلی آرامش بخش و چشمگیر تبدیل کرد.

محوطه سازی ویلا
طراحی محوطه ویلا
استخر در محوطه سازی ویلا
طراحی ویلا لوکس

یکی از مهمترین مواردی که در ساخت یک ویلای لوکس حائز اهمیت است فضای بیرونی و محوطه آن است. این امر حتی در زمان واگذار کردن ویلا هم بسیار مهم بوده و نخستین بخشی از ویلا است که مشتری آن را مشاهده می کند و حتی به نوعی می توان گفت ویترین ویلایی است که قصد فروش آن را دارید. به هیچ عنوان تفاوتی ندارد که ویلایی که می خواهد ساخته شود جنگلی باشد یا ساحلی و یا حتی کوهستانی، در همه احوال محوطه سازی فضای سبز ویلا یکی از فاکتورهای مهم در جذب مشتری است.

اصول طراحی محوطه ویلا 

برای طراحی منظر و محوطه ویلا اصولی موجود است که اگر آنها را در هنگام ساخت و ساز رعایت کنیم نتیجه نهایی دلچسب و چشمگیر خواهد بود. این اصول موارد زیر را در بر می گیرند:

۱- توجه کردن به فضاهای موجود در پیرامون ویلا

یکی از مهم ترین مواردی که می بایست در هنگام ساختن ویلا به آن توجه شایانی شود محوطه سازی ویلا است. این امر کمک می کند ساختمان زیباتر به چشم آمده و افراد از حضور در محوطه آن لذت بیشتری ببرند. برای این کار بهتر است از یک طراح زبده که تخصص وی طراحی این گونه از محوطه ها است کمک گرفت. بعضی وقت ها ممکن است پیرامون ویلای در حال ساخت باغ هم وجود داشته باشد که در این صورت به وسیله ی آن می توان محوطه را بهتر دکور کرد.

طراحی محوطه ویلا
مرتبط بودن نمای ویلا با محوطه آن

۲- مرتبط بودن نمای بیرونی ساختمان ویلا با محوطه بیرونی آن

اصل مهم دیگر در مورد محوطه سازی ویلا که کمتر به آن توجه شده ولی از اهمیت زیادی برخوردار است و نه تنها برای ویلا بلکه برای کلیه ساختمان ها و بناها اعم از تجاری و مسکونی صدق می کند مرتبط بودن نمای بیرونی ساختمان ویلا با محوطه بیرونی آن است. این اصل بیان می کند که هم خود بنا و هم محوطه بیرونی آن باید با یکدیگر متناسب باشند. برای این که این اصل مهم را بهتر درک کنید در نظر بگیرید که شما به عنوان یک طراح که قرار است قسمت بیرونی یک ویلا را طراحی کنید برای آن سنگ تمام گذاشته و آن را به زیباترین و مدرن ترین شیوه طراحی کرده اید. اما نمای بیرونی ویلای مورد نظر خیلی معمولی طراحی شده و اصلا با محوطه بیرونی تناسب و هماهنگی ندارد. پس تناسب میان فضای بیرونی و درونی بسیار مهم بوده و زیبایی آنها می بایست به یک اندازه باشد.

طراحی محوطه ویلا
محوطه سازی ویلا
طراحی محوطه ویلا
طراحی ویلا استخر دار

به طور کلی می توان گفت فضا و محوطه بیرونی و نیز نمای ساختمان یا ویلا باید با همدیگر در تقارن بوده و با هم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند. به طور کلی شکل هندسی ساختمان می بایست مکمل محوطه بیرونی بوده و در عین حال زیبا و چشمگیر هم باشد. پس بهتر است طراح روی این اصل بسیار حساس عمل کند و آن را کاملا مورد توجه قرار دهد.

۳- لزوم بهره گیری از نقشه در محوطه سازی ویلا

پس از این که ایده هایی برای طراحی محوطه سازی حیاط ویلا به ذهن شما به عنوان طراح خطور کرد نوبت آن میرسد که آنها را به وسیله  نقشه طراحی شده تا حدودی عملی کنید و این ایده ها و تفکرات را بر روی نقشه پیاده کنید. اهمیت طراحی نقشه در اینجا معلوم می شود که طراحی محوطه ویلا ی مورد نظر علاوه بر این که سریع تر صورت می گیرد در عین حال زیباتر و چشمگیرتر خواهد بود.

ارائه چند پیشنهاد خوب برای طراحی و ساخت محوطه ویلا

 

در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا چند پیشنهاد جذاب برای طراحی محوطه ویلا ارائه دهیم. 

در ادامه به هریک از این پیشنهادها می پردازیم

در نظر گرفتن یک راه ورودی که در حیاط ویلا تعبیه شده است

 

طراحی محوطه ویلا
طراحی فضای سبز ویلا

یکی از مهم ترین قسمت های طراحی ویلا را می توان مسیر هایی دانست که برای ورود در نظر گرفته می شوند. اهمیت دادن به این موضوع در طراحی می تواند سبب جذاب تر شدن محوطه بیرونی شود. برای این کار می توان از سنگ فرش های خاص و جذاب، پل های کوچک روی جویبارهای کوچک در ویلا و … را نام برد.

استفاده از استخر در محوطه ویلا

یکی از راحت ترین و دم دستی ترین ایده ها برای زیباسازی محوطه بیرونی ویلا استفاده از یک استخر است. البته این مورد کاملا به ابعاد فضا وابسته بوده و بزرگی و یا کوچکی استخر را بر این اساس باید تعیین کرد. حتی در مواردی که ابعاد محوطه بیرونی کوچک بوده می توان از حوضچه های کوچکتر بهره گرفت. 

ویلا استخر دار
طراحی استخر در محوطه ویلا
استخر ویلا
طراحی استخر ویلا
طراحی حیاط ویلا با استخر

یکی دیگر از ایده هایی که می توانید برای زیباسازی محوطه سازی ویلا از آن بهره بگیرید استفاده از آلاچیق است. در نظر گرفتن این فضا در قسمت بیرونی ویلا می تواند علاوه بر زیبا سازی، فضایی برای ریلکس کردن افراد و دور هم جمع شدن آنها به وجود آورد. آلاچیق ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که می توانید با توجه به سلیقه و خواست خود آنها را انتخاب کنید و در محوطه ویلا به کار ببرید.

استفاده از نورپردازی

یکی از المان هایی که می تواند سبب جذابیت های بصری شود استفاده از نور و نورپردازی است. نورپردازی کمک می کند تا سایر المان های طراحی شده بیشتر به چشم آیند و زیبایی آنها دوچندان شود. همچنین در زمان تاریکی و در شب میتوانند فضایی بسیار آرامبخش و دلنشین را برای ساکنان ویلا به وجود آورند. گروه طراحان معماری بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات طراحی محوطه ویلا ، محوطه سازی حیاط منزل و باغ ، فضای سبز ، معماری منظر و محوطه کلیه فضاها برای شما مشتریان گرامی می باشد. جهت دیدن نمونه کارهای ما می توانید اینجا کلیک کنید. جهت مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

طراحی نورپردازی ویلا
نورپردازی ویلا
طراحی نورپردازی حیاط
طراحی نورپردازی ویلا
طراحی نورپردازی ویلا
نورپردازی محوطه ویلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *