ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون

 

هنگامی که قصد دارید به سبک‌های طراحی دکوراسیون بپردازید، باید تفاوت‌های بین سبک‌های محبوب در طراحی داخلی را بشناسید. آگاهی از این سبک‌ها کمک می‌کند سلیقه شخصی‌تان را در فضای دلخواه به خوبی پیاده‌سازی کنید. شاید به یک آپارتمان جدید نقل مکان کرده‌اید یا خانه قدیمی‌تان را بازسازی کردید و اکنون به دنبال سبک مناسب برای مبله کردن آن هستید. یا شاید فقط می‌خواهید ظاهری تازه به فضای دلخواه‌تان ببخشید. در هر صورت ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم سبک طراحی دکوراسیون مورد نظرتان را پیدا کنید.

انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون

در حقیقت باید بگوییم سبک‌های طراحی متعددند و هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از این سبک‌ها می‌پردازیم.

  • سبک رترو
  • روستایی مدرن
  • مدرن
  • صنعتی شهری
  • شیک کهنه
  • مینیمال، معاصر
  • ساحلی
  • قومی مدرن
  • وینتیج
  • طبیعی
  • صنعتی
  • الکتیک
  • سلطنتی/رویال
  • مدیترانه‌ای
  • کلاسیک
  • اسکاندیناوی/طبیعی و…

در زیر به شرح هر یک از سبک‌های مختلف بالا می‌پردازیم.

سبک طراحی دکوراسیون مدرن

این سبک را با طراحی جزئیات کم می‌شناسند که در آن از خطوط ساده استفاده می‌شود. در این سبک از مبلمان‌های سبک و وسایل تزئینی شیشه‌ای و یا فلزی جهت طراحی استفاده می‌کنند تا به فضا حس آرامش و تمیزی ببخشند.

سبک مینیمال

در این سبک معمولا یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه در طراحی به کار می‌رود که عمدتا در تضاد با رنگ وسایل و اثاثیه منزل است. وجود نورپردازی مخفی و عدم استفاده از وسایل تزئینی متعدد در این نوع طراحی، سبب می‌شود تا فضای محیط را بدون اختلالات ادراکی بهتر درک کنیم.

دکوراسیون شهری/ صنعتی

این سبک بیشتر در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که سبک‌های زیرزمینی، فضاهای ۳ کنج و اثاثیه با رنگ‌های آرام را دوست دارند، به ویژه از این سبک می‌توانند استفاده کنند.

سبک قدیمی

این سبک حس شیک بودن و ظریف بودن را به افراد انتقال می‌دهد. این سبک از جذاب‌ترین سبک‌های طراحی است  که فرهنگ و تاریخ هر محلی را در دل خود زنده نگه می‌دارد.

سبک ساحلی

در این سبک معمولا از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. این نوع طراحی فضایی شادی، پر نور و روشن را در محیط ایجاد می‌کند. در این سبک حتما از گل و گیاه برای جذابیت بخشیدن به فضا استفاده می‌شود.

سبک طراحی دکوراسیون قومی مدرن

در این سبک دکوراسیون از انواع وسایل چوبی گران‌بها، فلزات سوراخ‌دار، طناب‌های قدیمی، ترکیب‌های جسورانه و وسایل دارای روکش چرم و پارچه استفاده می‌شود تا رفتن به سفری در دور دست‌ها را برای افراد تداعی کند.

 

انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: بازسازی نما

سبک رترو

این سبک بیشتر در دهه‌های گذشته همچون دهه ۵۰ یا ۶۰ و ۷۰ مورد استفاده بوده است. در این سبک، معمولا از طرح‌های جذاب و روشن، مبلمان‌هایی که طرح موجدار داشته باشند، خطوط منحنی و رنگ‌های پاستیلی برای جلوه بخشیدن به فضا استفاده می‌کنند.

سبک روستایی مدرن

این سبک اصالت خاصی داشته و با استفاده از مبلمان چوبی و خطوط نرم، دیوارهای سنگی، کاربرد رنگ‌های گرم و پارچه، شومینه یا اجاق‌هایی چوبی، سنگ‌های صابونی و سرامیکی به ایجاد فضایی دلپذیر کمک می‌کند.

سبک اسکاندیناوی/ طبیعی

در این سبک بیشتر از رنگ‌های روشن و گرم استفاده می‌شود که نشانگر صلح است. سبک نوردیک با الهام از رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد، فضایی آرام را برای افراد به ارمغان می‌آورد. معمولا در این سبک از چوب‌های مومی، پارچه‌های زمخت و طبیعی که نشاندهنده الگوبرداری از سبک‌های کشورهای اروپایی است با سطوح بازتابنده نور و براق فضای دلنشینی را برایتان می‌سازد، استفاده می‌کنند.

سبک التقاطی و فیوژن

این سبک شاد، حاکی از وجود آزادی و ماجراجویی بوده و در آن از رنگ‌ها، اَشکال هندسی و مواد بین‌المللی شناخته شده در سطح جهان استفاده می‌کنند. این سبک بدیع و شیک مختص کسانی است که خاص بودن را دوست دارند.

سبک وینتیج

در این سبک بسیار قدیمی معمولا از اشیاء عتیقه و آنتیک، اشیاء کلکسیونی و اثاثیه با طرح‌های کهنه و قدیمی جهت تزئین فضای داخلی استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

جهت انتخاب سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی قطعا نوع نیاز و سلیقه شخصی افراد، حرف اول را می‌زند. بنابراین اگر به دنبال سبکی آرامش‌بخش و زیبا هستید، حتما نوع نیاز، مکان و بودجه‌ای که در اختیار دارید را به دقت مورد بررسی قرار داده و سپس از میان سبک‌های بالا، به تناسب فضای دلخواه یکی را برگزینید.

شرکت بوم آور یک شرکت مشاوره، طراحی و اجرای نما و دکوراسیون داخلی است. این شرکت با بهره گیری از تیمی از متخصصان باتجربه و مجرب، در زمینه طراحی و اجرای نما و دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *