ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

هفت ایده کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان 

هفت ایده کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان 

هفت ایده کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان 
طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

دکوراسیون داخلی مطب پزشکان نوعی سرگرمی و کار خلاقانه ست که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. تزیین مطب یه دکتر به شیوه‌ای گرم، استقبال‌گر، شیک و ماهرانه، یک راه عالیه برای ایجاد ارتباط اولیه بین دکتر با بیمارانش. اینطوری یک تصویر حرفه‌ای پزشکی معتبر در ذهن مراجعین به مطب شکل میگیره. هرکس تجربه انتظار در مطب دکتر رو داشته باشه، می‌دونه که اتاق انتظار، مکان استرس‌زایی هستش.
دکوراسیون مطب پزشکی با آثار هنری زیبا، عکس‌ها، رنگ‌های آرامش‌بخش و مبلمان‌ شیک و راحت، می‌تونه به بیماران کمک کنه تا در حالت آرامش قرار بگیرن. اشیاء و احجام جالب و لذت‌بخش، مثل آکواریوم و حتی استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی هم ایده خوبیه. این کار میتونه تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش باشه و ذهن بیماران رو از درد منحرف کنه. اگر شما مسئول دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان هستید یا اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه، موثر و طراحی دکوراسیون داخلی مطب با قیمت معقول و مناسب اید، ما در این مطلب هفت راهنمایی فوق‌العاده و موثر به شما ارائه می‌کنیم. ایده هایی که می‌تونه به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد مطب پزشکی کمک شایانی بکنه.

اولین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

۱- قبل از اینکه کار خودتون رو روی این پروژه آغاز کنید، خیلی مهم و حیاتی ست که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قراره در مطب ارائه بشه، داشته باشید. به طور ایده‌آل، دکوراسیون باید انواع آمار جمعیتی بیمارها رو منعکس کنه؛ برای مثال، دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال باید دارای اسباب‌بازی‌های بادوام و امن باشه یا حتی تلفن‌های همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلم‌های کارتونی و خیلی از موارد دیگه ای که بچه ها رو سرگرم می‌کنه. شخصی که دکوراسیون داخلی لابی و اتاق انتظار پزشکان اطفال رو طراحی می‌کنه، بهتره نوعی پارتیشن‌بندی برای ایجاد یه فضای خصوصی مختص مادرانی که به فرزندشون شیر میدن در نظر داشته باشه.

طراحی دداخلی مطب
نمونه دکوراسیون لابی انتظار مطب پزشک اطفال
دکوراسیون مطب
ایده جالب دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال

دومین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

۲- یک ایده جالب دیگر برای تزیین و دکوراسیون مطب پزشکان یا اتاق انتظار ، انتخاب آثار هنری یا چیدمانی ست که انعکاسی از علایق، سرگرمی‌ها و روحیات پزشک داشته باشه. برای مثال اگر پزشک در رقابت‌های قایق رانی شرکت می‌کنه، برای دکوراسیون دیوارها روی چسباندن عکس‌های قایق بادی تمرکز کنید. مدل‌های مختلف قایق بادی، ماکت‌های کشتی و عکس‌های سفرهای قایقی خود پزشک رو توی مطب به نمایش بگذارید. اگر دکتر گل ارکیده رو به عنوان سرگرمی پرورش می‌ده، نگاره‌ها و نقش‌های گلدار رو توی اتاق دکتر نمایش بدید. حتی میتونید مطبش رو با گل‌های تازه ارکیده چیدمان کنید. اگر دکتر از دیدن فیلم‌های کلاسیک لذت می‌بره، دیوارها رو با پوسترهای همون زمان دکور بدید. این لمس شخصی می‌تونه یه قطعه مکالمه ی فوق‌العاده بین بیمار و پزشک باشه. دکوراسیون منحصر به فرد و جذاب ایجاد شده بر طبق شخصیت و ذهنیات پزشک، همچنین میتونه کمک کنه تا بیماران در سطح عمیق‌تری با پزشک ارتباط برقرار کنن.

دکوراسیون مطب
مطب پزشک

سومین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

۳- دکوراسیون مطب پزشکان با قاب های دانشنامه های شان، گواهی نامه ها، جوایز و دیگر برگه های معرفی و دستاوردهای پزشکی شان، راه قوی و قدرتمندی برای رسیدن به اعتماد و احترام بیماران هستش. یه روش مشابه برای اعتمادسازی و ایجاد ارتباطات شخصی، میتونه به نمایش گذاشتن یه تابلو اعلانات باشه. تابلویی با عکس ها، کارت های تبریک، یادداشتی از سپاسگزاری های بیماران. یا حتی انواع دیگه ای از ارتباطات که پزشک با بیمارانش داشته.

چهارمین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

۴- در دکوراسیون مطب ، رنگ ها و لوازم چیدمان رو به گونه ای انتخاب کنید که حس آرامش بخش ایجاد کنه. مطالعات ثابت کرده که رنگ آبی یا فیروزه ای، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار بره می تونه اثر آرامش بخشی داشته باشه؛ چون باعث کاهش فشار خون می شه؛ از سوی دیگه، رنگ آبی تیره یا جوهری به تنهایی، اثر عکس داره. رنگ آبی تیره، احساس غم و اندوه رو برمی انگیزه؛ از این رو در دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ ها دقت و احتیاط کنید.

دکوراسیون داخلی مطب
تاثیر رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی مطب
دکوراسیون داخلی مطب
رنگ آبی یا فیروزه ای در دکوراسیون داخلی مطب آرامش بخش

پنجمین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

هفت ایده کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
استفاده از گیاهان طبیعی در سالن انتظار مطب

۵- گیاهان میتونن برای اتاق های انتظار مطب پزشکان یک پدیده لذتبخش و دلچسب باشند. مطالعات ثابت کرده گیاهان قادرند احساسات شخصی درخصوص حس زندگی و امنیت رو افزایش بدن. گیاهان طبیعی میتونن نشانه ای از حس فداکاری یا انسانیت پزشک و گروه شاغل در مطب باشن. هنگامی که بیماران متوجه گیاهان طبیعی و زیبا در مطب پزشک خود میشن، این پیام رو دریافت می کنن که دکترشون به سلامت اونها اهمیت می ده.

ششمین ایده دکوراسیون داخلی مطب پزشکان

۶- اطمینان حاصل کنید که هنگام دکوراسیون داخلی مطب به آرامش و نیازهای بیماران توجه کرده اید. یک جالباسی برای آویزان کردن کت بیماران در نظر بگیرید. با آن ها با احترام و خوش برخورد رفتار کنید. مراقب باشید که همیشه چند جعبه دستمال کاغذی روی میز، در دسترس است. دسترسی به آب، مانند مخزن آب آشامیدنی یا آب سردکن در اتاق انتظار، حس بسیار خوبی را منتقل می کند. مواد خواندنی جذاب و به روز ، مانند کتاب ها و مجله ها را به تعداد کافی روی میز قرار دهید.

هفتمین ایده دکوراسیون داخلی مطب

۷- آخرین مورد، البته به طور قطع نه کمترین مورد، اهمیت به سلامت بیماران است. که از مهم ترین و ضروری ترین مواردی است که هر شخص هنگام دکوراسیون مطب پزشکان یا تهیه تسهیلات پزشکی باید به آن توجه کند، زیرا اتاق های انتظار می تواند بستری مستعد برای تولیدمثل میکروب های ویروسی بیماران مریض باشد. در دکوراسیون داخلی مطب پزشکان از وسایل وینیلی برای اسباب و اثاثیه اتاق نشیمن بیماران انتخاب کنید که بتوان، به سرعت، به راحتی و به دفعات زیاد، آن را تمیز کرد. تعدادی بطری ضدعفونی کننده نیز بالای میزها قرار دهید تا بیماران بتوانند از آن برای بهداشت دست هایشان استفاده کنند.

مطبی متفاوت و منحصر به فرد

همونطور که اشاره شد، هر مطبی، بسته به نوع فعالیت پزشک مربوطه اش، دکوراسیون خاص خودش رو می طلبه و برای چیدمان اش باید ظرافت ها و نکات خاصی رو رعایت کرد. امیدواریم با این هفت توصیه، نقشی منحصر به فرد و مسحورکننده به فضای مطب پزشکان و اتاق های انتظار بپاشید. دلتون می خواد مطبی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید؟ پس بهتره با شرکت های متخصص در این زمینه مشورت کنید. گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان مطابق با سلیقه و بودجه شما مشتریان گرامی است. جهت دیدن نمونه کارهای ما می توانید اینجا کلیک کنید.

نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
استفاده از آکواریوم در دلنشین کردن فضای انتظار بیماران در مطب
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی کانتر پذیرش در مطب پزشکان
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان
نمونه طراحی لابی انتظار بیماران و دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *