ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

بررسی مراحل ساخت ساختمان

مراحل ساخت ساختمان و فن آوری‌های مدرن عملاً هیچ تفاوتی با قدیمی‌ها ندارد. سازندگان همان ردیف‌ها را می‌گذارند و دیوارها را لایه به لایه می‌سازند. شکل ساختمان‌ها کمی تغییر کرده است و بلوک‌ها با فرمت بزرگ، ساختار سلولی و مواد جدید ظاهر شده‌اند. مطلب حاضر یک بررسی مراحل ساختمان‌سازی است که در آن در مورد مواد، ویژگی‌ها و فناوری ساخت ساختمان‌ها با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد. از شما برای مطالعه این مطلب دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی درمانگاه

ترتیب مراحل ساخت ساختمان

امروزه تولیدکنندگان فرایندها را بهبود بخشیده‌اند و تولید را سریع کرده‌اند. به طور کلی مراحل ساختمان‌سازی شامل موارد زیر است.

  • تجزیه و تحلیل سایت

 تعیین ویژگی‌های قلمرو، تأثیر چشم‌انداز و شرایط در ساخت‌وساز آینده مهم است. کارشناسان زمین، جاده‌های دسترسی، فاصله تا نزدیک‌ترین ساختمان‌ها، وجود و محل ارتباطات، ویژگی‌های کاربری زمین را ارزیابی می‌کنند. نتایج بازرسی در هنگام توسعه پروژه تجزیه و تحلیل شده و در نظر گرفته می‌شود.

مراحل ساخت ساختمان

  • حذف محل ساخت‌وساز

 ما موقعیت خانه آینده را در سایت قرار می‌دهیم. پس از تعیین دقیق مرزها، نحوه سازماندهی ساخت‌وساز و جهت خانه مشخص می‌شود.

  • مطالعات زمین‌شناسی خاک در منطقه ساخت‌وساز

 قبل از توسعه، پروژه مطالعات زمین‌شناسی و ژئومتریک انجام می‌شود. شما نمی‌توانید به داده‌ها یا نتایج قدیمی تکیه کنید. یک معمار برجسته همیشه برای یک خانه خاص تحقیق می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

 یکی از مهم‌ترین نکات این است که پایه ساختمان باید تا حد امکان دقیق محاسبه شود. به طور کلی در این مرحله ما سایت را اندازه‌گیری می‌کنیم، اطلاعات مربوط به محل اشیا و ساختمان‌های همسایه را وارد نقشه توپوگرافی می‌کنیم و پس از آن به سراغ مطالعه ساختار زمین‌شناسی خاک، عمق آب‌های زیرزمینی می‌رویم.

 لازم است حفاری آزمایشی برای تعیین ویژگی‌های خاک و مشکلات احتمالی در طول ساخت فونداسیون انجام شود. نتیجه تحقیق تعیین دقیق نوع پی مناسب و محاسبه سازه نگهدارنده است. اندازه‌گیری‌ها هنگام تهیه اسناد برای دریافت مجوز ساختمان مفید هستند؛ زیرا آنها به تعیین از قبل مسیرهای اتصال ارتباطات و انتخاب گزینه‌های بهبود کمک می‌کنند.

مراحل ساخت ساختمان

  • توسعه اسناد طراحی

 بر اساس نتایج تحقیقات زمین‌شناسی، طراح نوع پی مورد نیاز را محاسبه کرده و سپس مستندات طراحی را تهیه می‌کند.

  • ساخت فونداسیون

 برای برپایی دیوارهای سنگی، یک پایه محکم مورد نیاز است. فونداسیون باید وزن سنگ ساختمانی، کف بتن مسلح و سقف را تحمل کند. به این منظور یک پایه نواری با عمق پایه کافی است؛ اما اغلب از یک گریلاژ روی شمع یا یک دال کلاسیک استفاده می‌شود.

مراحل ساخت ساختمان

  • ساخت دیوار و سقف

 بلوک‌ها دقیقاً مطابق با طراحی و با در نظر گرفتن ویژگی‌های فناوری قرار می‌گیرند. عایق رطوبتی در زیر ردیف اول گذاشته می‌شود. حفاظ قیر ۱۰ سانتی‌متر از خود دیوار گسترده‌تر است. قبل از نصب، در صورت لزوم، فونداسیون را تراز کنید.

 برای اتصال، از مصالح بنایی مناسب استفاده می‌شود. می‌توانید هر سقفی را روی دیوارهای سنگی نصب کرده، یک سازه سبک روی تیرهای چوبی مونتاژ کنید، صفحات بتونی آماده را بچینید و یک ساختار یکپارچه پیش ساخته را بریزید. دقت کنید که حد مجاز وزن ۷۰ تن در هر متر دیوار است.

مراحل ساخت ساختمان

  • ساخت سقف

 هم‌زمان با نصب پای سقف، پنجره‌های زیر شیروانی، خروجی‌های تهویه و دودکش‌ها نصب می‌شوند. در اکثر پروژه‌ها از سقف شیروانی معمولی استفاده می‌شود؛ با طراحی فردی می‌توان سقف تک‌شیب یا مسطح، سازه چند سطحی با پله‌ها و تغییر زاویه شیب را سفارش داد.

مراحل ساخت ساختمان

  • نصب پنجره‌ها و درها

 کار هم‌زمان با نصب پوشش نهایی سقف انجام می‌شود. سطوح جانبی با استفاده از عناصر اضافی با عرض مورد نیاز یا با نصب بلوک‌های استاندارد گذاشته می‌شوند. ردیف‌های بالای دهانه با استفاده از یک لنگه جامد یا پیش‌ساخته در جای خود ثابت می‌شوند.

  • تکمیل نمای بیرونی ساختمان

 معمار باید از قبل بداند که آیا خانه با آجر، گچ تزیینی یا پانل‌های پرده تزیین می‌شود. در ادامه ترتیب مراحل ساخت ساختمان، کارگران سیم‌ها و خطوط لوله را در دیوارها و سقف‌ها می‌کشند و برق دائمی، مخزن سپتیک و منبع آب را وصل می‌کنند.

مراحل ساخت ساختمان

یکی از پروژه‌ های طراحی نما در کرج که توسط گروه معماری بوم‌آور عملیاتی شده است را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. چنانچه قصد استفاده از خدمات بوم‌آور در اجرای نما در کرج یا خدمات معماری متفاوتی دیگری مانند بازسازی درمانگاه را دارید می‌توانید از طریق شماره ۸۳۵۸۰۷۹-۰۹۱۲ بعد از ساعت کاری یا سایر راه‌های ارتباطی که داخل سایت موجود است اقدام به دریافت مشاوره نمایید.

  • تکمیل دیوارها، سقف، کف

 شما در شرکت بوم آرام می‌توانید طراحی داخلی را به هر سبکی از کلاسیک تا پیشرفته سفارش دهید. ما خواسته‌های مالک، روندهای مدرن در طراحی، انتخاب مواد باکیفیت بالا و پیروی از فناوری را در نظر می‌گیریم. هم‌زمان با طراحی محوطه، دستگاه‌های نهایی (برق، لوله‌کشی، روشنایی) را نصب می‌کنیم.

  • پایان کار ساختمان‌سازی

 تمام مراحل ساخت خانه با مشارکت نظارت فنی انجام می‌شود. یک مهندس در تمام مراحل ساختمان‌سازی حضور دارد. در صورت تمایل، مشتری نیز می‌تواند بررسی کند که آیا سازندگان همه چیز را به‌درستی انجام می‌دهند یا خیر.

 سخن پایانی

 به‌منظور ساخت خانه طرح‌های خود را بیاورید، در مورد خواسته‌های خود برای مراحل ساخت ساختمان، چیدمان و اینکه چه سبک‌هایی را در معماری ترجیح می‌دهید صحبت کنید. مراحل ساخت خانه طبق یک پروژه فردی شامل چندین مرحله برای تأیید است. مهم است که مطمئن شوید نتیجه کار مشتری را ناامید نمی‌کند.

چرا بوم‌آور

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموختگان معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه‌مند هستید طراحی و اجرای نمای ساختمان شما، توسط بهترین شرکت طراحی نمای ساختمان انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید. همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور مانند طراحی ویلا، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *