ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

بازسازی نما در کرج سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳

بازسازی نما در کرج به دلایل مختلفی انجام می شود، فرسودگی نمای فعلی، تغییر کاربری و آسیب دیدن قسمت هایی از نما از جمله دلایلی است که شما را به ایده اولیه بازسازی ساختمان می رساند و برای این منظور می توانید به کارشناسان نما مراجعه کنید

اگر بیشتر نمای شما سالم است، توصیه می شود فقط قسمت های آسیب دیده را تعمیر کنید. قسمت های آسیب دیده را با برداشتن آجر یا سنگ سست یا شکسته و تراشیدن ملات زیر آن ترمیم می کنند و پس از تمیز کردن با ملات جدید، قطعه سنگ یا آجر را ثابت می کنند.

 

طراحی نما رومی _ کلاسیک | بازسازی نما در کرج

یکی از اصول زیبایی ساختمان نمای آن است زیرا اولین چیزی که در ساختمان می بینید نما و نمای بیرونی آن است. امروزه برای طراحی نمای رومی، طراحی باشگاه بدنسازی، اجرای نمای کلاسیک که از سنگ های ساختمانی مختلفی استفاده می شود که هر کدام زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

 

در کنار نماهای جدید و مدرن، نماهای قدیمی مانند آجر و سیمان همچنان جذابیت های منحصر به فرد خود را دارند.

اگر نمای ساختمان همیشه در معرض آفتاب، سرما و گرما، برف و باران و هوای بد باشد احتمال فرسایش آن بیشتر است.

 

گاهی اوقات سنگ های صورت به دلایل مختلف می ریزند که می تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل در صورت بروز مشکل در نمای ساختمان باید خیلی سریع تعمیر شود تا دچار حادثه نشود.

 

اجرای نمای مدرن سنگی 

گاهی اوقات به مرور زمان ملات زیر نما ممکن است ترک بخورد و نمای مدرن سنگی یا آجری هر چند سالم از نمای ساختمان جدا می شود.

 

معمولاً در این حالت هر تعداد سنگ با پیچ و پلاک به بدنه اصلی ساختمان پیچ می شود و شما نگران زیبایی نما نیستید زیرا نماسازان حرفه ای این سوراخ ها را با ملات همون پر می کنند. رنگ و در نهایت همان نمای قبلی اما تقویت شده را خواهید داشت.

در برخی موارد به دلیل فرسودگی نما، تعویض می شود. در این صورت، نما که فرسوده می شود، آن را کاملاً از بین می برند و قطعات سنگ و آجر را جدا می کنند.

 

طراحی نما در کرج | بازسازی نما در کرج

 

به هیچ وجه روی نمای فرسوده نمای جدید کار نکنید زیرا مصالح قدیمی قدرت نگهداری مصالح جدید را ندارند. پس از تخریب نما، بسته به نوع انتخابی نمای جدید، زیرسازی آن انجام می شود. در این حالت می توانید از اتصالات مرطوب (ملات) و خشک (لحیم کاری و پیچ) استفاده کنید.

زمانی که نمای ساختمان سالم است و به دنبال تغییر کاربری و یا به دلیل خستگی از نمای فعلی قصد تغییر و طراحی نما در کرج را دارید، بهترین گزینه انتخاب درزهای خشک است.

 

می توانید قسمتی از نما را برای ترمیم نمای ساختمان انتخاب کنید و برای زیبایی بیشتر آن را با متریالی جدید ترکیب کنید این انتخاب با هزینه مناسب انجام می شود. برای مثال، اگر نمای فعلی شما آجری است از چوب برای ترکیب با آن استفاده کنید.

 بازسازی نما در کرج

نکات مهم در بازسازی نما 

 

۱- انتخاب گروهی از متخصصان بیش از هر چیز دیگری مهم است. تیمی که می تواند کار نهایی را تمیز و با انعطاف پذیری عالی ارائه دهد.

۲- قبل از هر اقدامی با طرح مورد نظر خود مشورت و اعتبار سنجی کنید.

۳- قبل از اجرای طرح خود حتما تاییدیه شهرداری را بگیرید.

۴- تضمین عملکرد خوب گروه اجرا را فراموش نکنید.

 

بازسازی نما مغازه یا ساختمان قدیمی | بازسازی نما در کرج

 

ساختمان ها معمولا عمر طولانی دارند اما نمای ساختمان به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهد که یکی از دلایل آن پایین بودن کیفیت نمای ساختمان و دلیل دیگر از مد افتادن نمای ساختمان است.

مالکان ساختمان های قدیمی معمولاً نمای ساختمان را بازسازی می کنند که باعث می شود کل ساختمان جدید و به روز به نظر برسد و از طرفی نمای ساختمان تنها متعلق به مالک نیست، بلکه نمای ساختمان نقش مهمی را ایفا می کند. نقشی در زیباسازی شهر ایجاد منظر شهری باید نمای ساختمان زیبا باشد.

در بازسازی ساختمان قدیمی باید به معماری این محوطه، نوع کاربری ساختمان، نمای قدیمی ساختمان، میزان بودجه مالک، سازه و طراحی ساختمان توجه کرد.

 

اجرای نمای مدرن در سنگ تراورتن

 

سنگ تراورتن به دلیل ارزان بودن در ایران طرفداران زیادی دارد اما برای اجرای نما در کرج با سنگی تراورتن باید نمای قبلی کاملاً مونتاژ شود و اگر نمای قبلی سنگ و آجر بود باید کاملا تراشیده شود وگرنه سیمان. – ملات ماسه چسبندگی کافی به دیوارها نخواهد داشت، خطر ریزش سنگ از دیوار چند برابر می شود و از آنجایی که قرارگیری نمای سنگ تراورتن بسیار کند است و سرعت کار در بازسازی نمای ساختمان بسیار مهم است. ساختمان، سنگ تراورتن برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی توصیه نمی شود.

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی با نمای آجری | بازسازی نما در کرج

 

نمای آجری نیز نسبتاً ارزان است و ظاهرا نمای خوبی برای بازسازی نمای ساختمان است اما دقیقاً مشکلات نمای سنگ تراورتن را دارد که اجرای آن کند است و نمی توان همه طرح ها را با نمای آجری اجرا کرد.

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی با نمای کامپوزیت 

 

نمای کامپوزیت به دلیل سرعت اجرا بالا، قیمت نسبتا پایین، تنوع رنگ، امکان اجرای طرح های متنوع و سبکی آن، گزینه مناسبی برای بازسازی نماهای قدیمی می باشد.

 

در ساختمان هایی که نمای قدیمی آن ها آجر یا سنگ است به راحتی می توان ساختمان را با نمای کامپوزیت بدون حذف نمای قبلی بازسازی کرد و از آنجایی که نمای کامپوزیت سبک است نیازی به تقویت سازه نیست.

 

همچنین با توجه به اهمیت زمان در بازسازی نمای ساختمان و امکان ایجاد طرح های مختلف، می توان گفت اجرای نمای کامپوزیت مناسب ترین متریال برای بازسازی نماهای قدیمی ساختمان است.

 

سخن نهایی

برخی از ساختمان های قدیمی آنقدر عمر طولانی دارند که مالک آن را توجیه نمی کند که برای اجرای نما در کرج  هزینه زیادی صرف کند. در این نوع ساختمان ها نماهای کامپوزیت برای بازسازی توصیه می شود. در مکان هایی از ساختمان که امکان استفاده از سنگ تراورتن یا آجر وجود دارد و در جاهایی که نیاز به ایجاد طرح های خاص و یا اجرای باکس است می توان از نمای کامپوزیت استفاده کرد. ترکیب این مصالح با طراحی خلاقانه می تواند هم هزینه های طراحی نما در کرج را کاهش دهد و هم نمای زیبایی را برای ساختمان ایجاد کند.

گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته جهت انجام پروژه بازسازی نما میزبان شما است. چنانچه علاقه مند هستید بازسازی نما را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه ساخت و بازسازی نما ما می توانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *