ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی

نکاتی درباره فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی | اجرای فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی

 

طراحی فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی + اجرای فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی : فنگ شویی یکی از روش‌های قدیمی و شناخته شده برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی است. این روش از چین به دیگر کشورها منتقل شده و اکنون به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار و محبوب برای طراحی و دکوراسیون داخلی در سراسر جهان شناخته می‌شود. در این مقاله، به مفاهیم و اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی پرداخته و نحوه اعمال آن را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما توضیح خواهیم داد.

 

فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی
فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی یک روش طراحی است که بر اساس آیین‌ها و باورهای مربوط به فلسفه چینی توسعه یافته است. هدف اصلی این روش، بهبود کیفیت زندگی افراد و ایجاد حس آرامش، تعادل و هماهنگی در فضاهای داخلی است.

انواع فنگشویی

فنگ شویی به دو بخش فنگ شویی چینی و فنگ شویی باغچه‌ای تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

فنگ شویی چینی

بر اساس آیین‌های فلسفی یین و یانگ، پنج عنصر و بغل به بغل قرار دادن اجسام بر اساس انرژی آن‌ها تشکیل شده است. در طراحی داخلی، بهینه‌سازی مکان‌ها، ترتیب قرارگیری وسایل و انتخاب رنگ‌ها بر اساس این اصول صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، قرار دادن وسایل به گونه‌ای که جریان انرژی در فضا از دست نرود، بهبود فضای داخلی را به همراه دارد.

فنگ شویی باغچه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی

 

بر اساس فرضیه‌هایی از تأثیر طبیعت بر روحیه و عواطف انسان، توسعه یافته است. فنگ شویی باغچه‌ای در طراحی باغچه‌ها و فضاهای خارجی، توجه به جریان آب، شن و ماسه، سنگ‌های طبیعی و رنگ‌های طبیعی کاربرد دارد. این اصول می‌توانند به تأثیر مثبتی بر روحیه کاربران و همچنین به ارتقای انرژی مثبت در فضا کمک کنند.

 

مفاهیم فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

انرژی یا Qi در طراحی دکوراسیون داخلی

این مفهوم در فنگ شویی به معنای انرژی حاکم بر هر محیط است. بر اساس فنگ شویی در دکوراسیون داخلی، هر محیط دارای یک نوع انرژی است که باید بهینه باشد تا زندگی سالم و موفقیت آمیز را در آن فراهم کند.

 

بالانس یا تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی

 

درواقع بالانس یا تعادل فنگ شویی در دکوراسیون داخلی به معنای ترکیب صحیح رنگ‌ها، نورپردازی، الگو و طرح‌ها، اندازه و موقعیت قطعات مختلف دکوراتیو، فضا و دیگر عناصر است. هدف از ایجاد بالانس در دکوراسیون داخلی، ایجاد یک حس هماهنگی و صمیمیت در فضا، جلب توجه به جزئیات و جلوگیری از ایجاد احساس ناهماهنگی و نارضایتی در کاربران است تا در نهایت تا یک طرح زیبا و کارآمد به وجود آید.

 

بخش‌بندی فضا در طراحی دکوراسیون داخلی

در فنگ شویی، فضا باید به گونه‌ای بخش‌بندی شود که مناسب کاربری آن باشد و انرژی بهینه در آن فراهم شود. به عنوان مثال، اتاق‌هایی که برای خواب به کار می‌روند باید در طبقه اول یا دورتر از ورودی قرار داشته باشند و اتاق‌هایی که برای آشپزی به کار می‌روند باید در طبقه پایین و نزدیک به آشپزخانه قرار داشته باشند.

 

رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی

 

نقش رنگ‌ها برای فنگ شویی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم هستند و باید به دقت انتخاب شوند. رنگ‌های سرد برای اتاق‌هایی که برای استراحت به کار می‌روند، مانند اتاق خواب و رنگ‌های گرم و شاداب برای اتاق‌هایی که برای فعالیت به کار می‌روند، مانند اتاق کار، مناسب هستند.

 

جریان انرژی فنگشویی در طراحی دکوراسیون داخلی

در فنگ شویی، جریان انرژی بسیار مهم است. این جریان باید بدون مانع و به صورت آرام و مداوم در فضا جریان داشته باشد. برای این منظور، باید فضا را به گونه‌ای طراحی کرد که جریان انرژی بهینه در آن فراهم شود. به عنوان مثال، در فضاهای کوچک، می‌توان با قرار دادن آینه در جایی مناسب جریان انرژی را افزایش داد.

 

تزئینات در دکوراسیون

 

برای فنگ شویی در دکوراسیون داخلی نقش تزئینات را نباید دست کم گرفت و از موادی که انرژی مثبت دارند، مانند چوب و سنگ برای تزئینات استفاده شود. همچنین، باید از تزئینات هایی که در دکوراسیون مانع جریان انرژی می‌شوند، اجتناب کرد.

نورپردازی

 نورپردازی نیز در فنگ شویی بسیار مهم است و باید به دقت بررسی شود. باید از نورهای طبیعی بهره گرفته شود و در صورت نیاز از نورهای مصنوعی استفاده شود. همچنین، باید به دقت اندازه و قرارگیری لامپ‌ها در فضا بررسی شود.

 

آرایش فضا

همانطور که می دانید آرایش فضا از دیگر نکات مهم فنگ شویی در دکوراسیون داخلی است و باید به دقت انجام شود. درواقع فضا باید به گونه‌ای آرایش شود که آرامش و انرژی مثبت در آن جاری باشد که برای این منظور، می‌توان از گل‌ها و گیاهان استفاده کرد.

 

کاربرد کاغذ دیواری

در فنگ شویی، کاغذ دیواری بسیار تاثیر گذار است و باید به دقت انتخاب شوند. باید از کاغذ دیواری با رنگ‌های سرد برای اتاق‌هایی که برای استراحت به کار می‌روند و از کاغذ دیواری با رنگ‌های گرم و شاداب برای اتاق‌هایی که برای فعالیت به کار می‌روند استفاده شود.

 

استفاده از آینه‌ها

استفاده از آینه‌ها یکی دیگر از نکات فنگ شویی در دکوراسیون داخلی است. آینه‌ها می‌توانند جریان انرژی را بهبود بخشند و فضا را بزرگ‌تر به نظر بیاورند. برای این منظور، می‌توان آینه‌ها را در جایی مناسب در فضا قرار داد.

دوری از وسایل غیرضروری

در فنگ شویی، باید از وسایلی که به صورت غیرضروری و یا به اشتباه در فضا ایجاد شده‌اند، دوری شود. به عنوان مثال، از قرار دادن اجاق گاز و فر در اتاق خواب باید امتناع کرد.

 

 انتخاب رنگ‌ها

انتخاب رنگ‌ها در فضا نیز بسیار مهم است و باید به دقت انجام شود. رنگ‌های سرد می‌توانند آرامش را به فضا ببخشند و رنگ‌های گرم می‌توانند انرژی را به فضا ببخشند. باید از رنگ‌هایی که با شخصیت و سلیقه مالک فضا سازگاری دارند، استفاده شود.

 

جایگاه مبلمان

جایگاه مبلمان به منظور فنگ شویی در دکوراسیون داخلی باید به دقت انتخاب شود. مبلمان باید به گونه‌ای قرار داده شود که با بهبود جریان انرژی در فضا باعث احساس آرامش و راحتی درفضا شود.

 

استفاده از طرح‌های هنری

طرح‌های هنری می‌توانند جریان انرژی را بهبود بخشند و فضا را زیباتر به نظر بیاورند. باید از طرح‌هایی که با سلیقه مالک فضا سازگاری دارند، استفاده شود.

 

 

استفاده از مواد طبیعی

استفاده از مواد طبیعی نیز در فنگ شویی بسیار مهم است. مواد طبیعی می‌توانند آرامش و صلح به فضا ببخشند و همچنین  جریان انرژی را بهبود بخشند. برای این منظور، می‌توانید از چوب ها سنگ های تزئینی استفاده کرد.

 

 

جمع بندی درباره فنگشویی در دکوراسیون داخلی

 

در این مقاله نکات فنگ شویی در دکوراسیون داخلی را بررسی کردیم و همانطور که گفتیم استفاده از این نکات می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی بر روحیه افراد داشته باشد. به طور مثال، با طراحی فضاها بر اساس فنگ شویی می‌توان حس آرامش و تعادل را به اشخاص منتقل و انرژی مثبتی در فضا ایجاد کرد.

 

در نتیجه، فنگ شویی در دکوراسیون داخلی یک روش مؤثر برای ایجاد فضاهای داخلی زیبا و متعادل است. با استفاده از این روش، می‌توان فضاهایی را طراحی کرد که به مردم کمک می‌کند تا با روحیه و انرژی مثبت به زندگی خود ادامه دهند.

 

سوالات متداول درباره فنگشویی در دکوراسیون داخلی

 

۱. فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یکی از روش‌های مهم در دکوراسیون داخلی است که با هدف بهبود انرژی و آرامش در فضاهای داخلی انجام می‌شود.

 

۲. چه عواملی در فنگ شویی مهم هستند؟

عواملی مانند نورپردازی، دکوراسیون، مواد استفاده شده، ترتیب قرار گیری مبلمان و طرح‌های هنری بسیار مهم هستند.

 

۳. چگونه می‌توان فضاهای پرتردد را از مسیر جریان انرژی خارج کرد؟

برای جلوگیری از جریان انرژی بد، باید فضاهای پرتردد را از مسیر جریان انرژی خارج کرد و از مواد طبیعی در دکوراسیون استفاده کرد.

 

۴. فنگ شویی در دکوراسیون داخلی چه تاثیراتی دارد؟

این تکنیک می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی در فضاهای داخلی شود.

چرا بوم آور؟

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، با بهره ­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­ های معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید طراحی دکوراسیون منزل یا محل کار شما را، توسط بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *