ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی نما مدرن

مهمترین بخش یک ساختمان و اولین چیزی که در ساختمان به چشم می آید نمای آن است. طراحی نما علاوه بر اینکه به ساختمان هویت می بخشد، بر ارزش اقتصادی آن نیز تاثیر زیادی دارد. با پیشرفت تکنولوژی به تعداد سبک های طراحی افزوده شده و امروزه یکی از زیبا ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی، سبک مدرن است.

از این سبک در طراحی نمای انواع ساختمان از جمله طراحی ویلا، ساختمان های مسکونی و فضاهای اداری استفاده می شود. در طراحی نما مدرن، خبری از نقش و طرح های پر زرق و برق و تجمل گرایانه سبک های کلاسیک، رومی و غیره نیست، به همین دلیل این سبک طراحی نما به ببینده حس آرامش و بی آلایشی را القا می کند. در ادامه به بررسی بیشتر و آشنایی با اصول این سبک می پردازیم.

تعریف سبک طراحی نما مدرن

شعار سبک طراحی نمای مدرن سادگی و ماندگاری طولانی نمای ساختمان است. ظهور این سبک در دهه های اخیر باعث انقلابی در صنعت معماری شد. بعد از فراگیری سبک های پر از نقش و نگار کلاسیک و رومی مردم که از متریال و الگوهای تکراری این سبک ها خسته شده بودند با روی کار آمدن سبک طراحی نما مدرن به شدت از آن استقبال کردند.

در اجرای نمای مدرن از متریال و مصالح جدید با طول عمر بیشتر و هزینه کمتر استفاده می شود. کانسپت اصلی سبک طراحی نما مدرن بکارگیری خطوط عمودی و افقی و استفاده از المان ها و احجام مستطیلی شکل و چهارگوش است. در این سبک از متریال هایی مانند شیشه، بتن، سیمان، آجر، کامپوزیت و غیره استفاده می شود.

در این سبک نمی توان از تمامی متریال ها با هم استفاده نمود بلکه از ترکیب دو یا سه نوع متریال درساخت نما استفاده می گردد. با استفاده از چند نوع از مصالح با کیفیت و ترکیب خلاقانه آنها در نمای ساختمان می توان طرحی ایجاد کرد که در عین سادگی تا مدت های زیادی زیبایی خود را حفظ کند و همچنان مانند روز اول بماند.

ویژگی های طراحی نما مدرن

طراحی و اجرای در سبک مدرن به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری ساختمان، متراژ بنا، نوع و مصالح در دسترس کارفرما، شرایط آب و هوایی و اقلیمی ، بودجه کارفرما و غیره بستگی دارد. اما به طور کلی هر نمای مدرن باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  1. کارایی و عملکردی بودن
  2. سادگی، دوری از تجملات و حذف جزئیات و تزئینات اضافی
  3. استفاده و ترکیب متریال جدید و سنتی در طراحی نما مدرن
  4. استفاده از تکنولوژی روز دنیا از طراحی تا اجرای نمای مدرن و ساخت
  5. صرفه جویی در هزینه و رعایت تناسب بودجه کارفرما
  6. رعایت اصل خلاقیت در طراحی نما مدرن

آشنایی با اصول سبک طراحی نما مدرن

نما از آخرین مواردی است که هنگام طراحی ساختمان به آن پرداخته می شود اما اولین تاثیر بصری در یک ساختمان را دارد. در سبک طراحی نما مدرن، نما با یک یا چند حجم ساده تعریف می شود و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه این مقاله شما با اصول پرکاربرد طراحی نما به سبک مدرن آشنا خواهید شد.

تزئینات اندک و کم

همانطور که اشاره کردیم شعار سبک طراحی نما مدرن، سادگی و پرهیز از تزیینات اضافه است. در این سبک نمای ساختمان گرایش بیشتر به سمت خطوط و الگوهای مینیمال و ساده می باشد . در ساخت دیوارها و سقف ها باید از کمترین تزئینات استفاده شود و بجای استفاده از نقش و نگار های شلوغ و یا سنتی از الگوهای انتزاعی و ساده بهره گرفت.

استفاده از رنگ های مناسب

رنگ هایی که در این سبک استفاده می شوند پالت‌ها و ترکیب‌های رنگی خنثی هستند، رنگ‌هایی مانند کرم، قهوه‌ای، خاکستری یا بژ. بهتر است برای جلوگیری از یکنواختی اندکی رنگ غنی مانند بنفش یا آلبالویی نیز به رنگ های اصلی  و خنثی افزوده شود.

سقف ساده

در طراحی نما مدرن استفاده از سقف های صاف وشیب دار ساده بیشترین استفاده را دارد. سقف های ترکیبی و پیچیده و یا گنبدی شکل در این سبک کاربردی ندارد و استفاده از آنها توصیه نمی شود.

متریال مناسب

در این سبک استفاده از انواع متریال های سنتی و مدرن و ترکیب آنها ممکن است. نکته ای که باید به آن توجه کرد وجود خطوط صاف، بافت‌ها و طرح‌های ساده در مصالح و متریال است.

بازشوها

مهم ترین بخش های هر بنا در طراحی سبک مدرن باز شو ها هستند. به دلیل اهمبت سادگی و شفافیت در طراحی نما و اجرای سبک مدرن، طراحی و نوع پنجره ها در این سبک اهمیت بسزایی دارد. چارچوب در و پنجره ها باید ساده باشد و از شیشه های بدون طرح یا با طرح های بسیار ساده در اجرای نمای مدرن استفاده شود.

سخن پایانی

سبک نما مدرن در طراحی ساختمان به انواع مختلفی تقسیم می شود. طراحی نمای پست مدرن، طراحی نمای مدرن هندسی، طراحی نمای مدرن مدولار وغیره در دسته بندی طراحی نمای مدرن قرار می گیرند. در این مقاله سعی کردیم تعریف کلی طراحی نما مدرن، ویژگی ها و اصول آن را بیان کنیم. امیدواریم این مطلب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد.

گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته جهت انجام پروژه و آشنایی با طراحی نما مدرن (از صفر تا صد پروژه) پاسخگوی شما عزیزان است. چنانچه علاقه مند هستید نمای ساختمان را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه کارها  و انجام  طراحی نما مدرن ما که به زودی می توانید اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *