ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید

آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید:

دکوراسیون داخلی یک مکان تجاری عامل بسیار مهمی در جذب مراجعه کنندگان و مشتریان میباشد. به همین خاطر هدف از طراحی و دکوراسیون داخلی، افزایش زیبایی و بهبود وضعیت ظاهری، بهینه سازی و سازگار کردن کاربری و امکان استفاده متناسب با فضای داخلی فضای تجاری از قبیل مغازه، پاساژ، رستوران و غیره می باشد.

روند طراحی واحدهای تجاری

به طور کلی روند طراحی دکوراسیون تجاری شامل دو مرحله ۱- طراحی فضای خارجی و نما و ۲- طراحی فضای داخلی و دکوراسیون می باشد که گروه طراحان معماری بوم آور در این مقاله به توضیح آن ها برای شما کاربران عزیز می پردازد.

آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید
آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید

نکته

باید در نظر داشت که در مجتمع های تجاری طراحی فضاهای خارجی و ویترین با توجه به ضوابط مجتمع تعیین می شود ولی در فروشگاه های مستقل طراحی نمای خارجی آزاد تر و دست طراح بازتر است.

دکوراسیون مغازه

دکوراسیون مغازه یا طراحی دکور مغازه عامل بسیاری مهمی جهت جذب مشتریان است. نحوه طراحی دکوراسیون مغازه ارتباط مستقیمی با نوع محصولاتی که شما ارائه می کنید خواهد داشت. طراحی نما و ویترین و همچنین فضای خارج مغازه اولین مرحله جهت جلب توجه مشتری می باشد و بعد از ورود مشتری به داخل مغازه این دکور مغازه است که علاوه بر جذب مشتری ها باعث میشود آنان، بتوانند به راحتی از محصولات دیدن کنند.

آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید
آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید

عواملی که طراح باید در طراحی دکوراسیون تجاری لحاظ کند به ترتیب ذیل می باشد:

  1. موقعیت شهری فروشگاه و تاثیر آن بر طراحی:

دکوراسیون داخلی فروشگاه با توجه به موقعیت واحد تجاری طراحی میشود بدین معنا که طراحی دکوراسیون واحد تجاری در مناطق مختلف کاملا متفاوت است چرا که دکوراسیون مناطق مختلف با توجه به قشر فرهنگی ساکن آن منطقه و فرهنگ منطقه متفاوت می باشد. به طور مثال در بعضی از مناطق دکوراسیون خیلی پرهزینه با وجود جذاب بودن برای مخاطب باعث می شود مشتری کمتری وارد فروشگاه شود و بالعکس .

  1. پلان :

در مورد طراحی پلان باید به ابعاد، ویژگی ها و محدودیت های فروشگاه توجه ویژه ای داشت که در ادامه به طورت مفصل در مورد طراحی پلان و انواع آن توضیح خواهیم داد.

طراحی دکوراسیون تجاری
طراحی دکوراسیون تجاری
  1. زمینه فعالیت:

طراحی هر فروشگاهی به نوع فعالیت و اجناس آن مرتبط است که در پایان به ذکر مثال هایی در این زمینه می پردازیم .

  1. ویژگی ها و محدودیت های دکوراسیون تجاری:

ویژگی ها و محدودیت ها با توجه به قوانین صنفی، قوانین شهرداری و قوانین مجتمع تعیین می شوند همچنین نظر کارفرما نیز برای شما محدودیت هایی ایجاد خواهد کرد زیرا نظر کارفرما یکی از تاثیرگذارترین موارد در طراحی می باشد (سعی کنید در برخی موارد نظر کارفرما را با نظر خود هم راستا کنید.)

  1. عوامل دیگر :

    که شامل هزینه پیش بینی شده پروژه، مدت زمان اجرای طرح و غیره می باشد.

    آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید
    آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید

    برند سازی برای شعب فروشگاهی

    دکوراسیون فروشگاه ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر چیدمان صحیح و مناسب محصولات، بتواند حس خوبی را به مشتریان القا کند و این مقدمه ای برای شروع برند سازی می باشد.

    برند سازی دکوراسیون شامل رنگ سازمانی، نوع چیدمان، دکور فروشگاه و ویترین آن، نحوه نورپردازی، کف، سقف و هر چیزی دیگری که توجه مشتریان را به خود جلب می کند می باشد. طراح برای ارایه یک برند ایده ای را طراحی کرده، سپس بر اساس آن مجموعه ای از عناصر را که می توانند در فضاهای مختلف برپا شوند طراحی می کند. (باید توجه داشت که مشتری نیز به دنبال هویت خاص فروشگاه و برند مورد نظر می باشد.)

    طراحی فضاهای فروشگاه

    طراحی دکوراسیون تجاری در فروشگاه شامل دو بخش زیر می باشد :

  • سیمای خارجی فروشگاه :

      این بخش شامل طراحی بخش هایی است که قبل از ورود به فروشگاه طراحی می شوند مواردی چون : سطح نما و ویترین، طراحی محوطه و فضای باز (در صورت نیاز)، کف سازی، طراحی تابلو و … را در بر می گیرد و در طراحی به عنوان کلیت واحد لحاظ می گردد.

  • طراحی فضای داخلی :

این بخش شامل مواردی در طراحی می باشد که پس از ورود قرار دارند مانند : طراحی ویترین ها، کف، سقف، دیوار، مبلمان و …که در طراحی این دو بخش بهتر است هماهنگی وجود داشته باشد و دو طرح کاملا بی ارتباط نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *