ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که باید در این خصوص بدانید

طراحی دکوراسیون اتاق کودک
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نکاتی که باید در این خصوص بدانید:

طراحی دکوراسیون اتاق کودک بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشت که برای کودکان جذابیت اشکالی که از ترکیب سه شکل مربع، مثلث و دایره ایجاد میشوند بیشتر از شکل واقعی اشیا است. برای همین فانتزی کردن اشکال با استفاده از تقسیم آنها به سه شکلی که گفته شد باعث شادی کودکان می شود.

مشارکت دادن کودکان در دکوراسیون اتاق خواب:

بهتر است از شش سالگی کودکان را در چیدمان و انتخاب رنگ ها مشارکت دهید. فراموش نکنید اتاق خواب کودکان دارای قفسه ای بدون در و با اندازه ای قابل تنظیم باشد تا اسباب بازی، کتاب، لوازم نقاشی را در آن قرار دهند. این قفسه ها می توانند یک مکان مناسب و در دسترس در اتاق کودک باشند.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک
طراحی دکوراسیون اتاق کودک

بهترین جنس برای لوازم کودک:

میز کار، میز بازی و تخت خواب کودک باید ترجیحاً از مواد طبیعی تهیه شوند. بهترین جنس برای وسایل کوک چوب می باشد زیرا کودک به طور مداوم در تماس مستقیم با این وسایل است و استفاده از مواد مصنوعی به سلامت کودک لطمه میزند.

نکاتی در مورد رنگ در اتاق کودکان:

 
صرف نظر از سلیقه های شخصی، برخی از ویژگی ها میان کودکان مشترک است که جهت دکوراسیون اتاق فرزندان میتوان از آن ها بهره برد. رنگ های شاد مشتمل بر سه رنگ اصلی(زرد، قرمز، آبی ) و رنگ های مکمل آن ها (سبز، نارنجی، بنفش) بیش از رنگ های ترکیبی مورد توجه کودکان است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ های ملایم و پاستلی کنگ کنید و اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوان را نیز می توانید با رنگ های شاد و پر انرژی تر زینت دهید.

رنگ مناسب برای اتاق نوزادان:

باید توجه داشت رنگ دوست همیشگی بچه ها است . رنگ ها در درجه اول در بینایی بچه ها نقش دارند و همچنین در آرامش، استراحت و تمرکز او نیز موثر هستند برای نوزادان تا سن سه سالگی همانطوری که گفته شد از رنگ های ملایم مثل صورتی، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن و … استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب نوزاد
رنگ اتاق خواب نوزاد
اتاق کودکان ۳ سال به بالا:

از ۳ یا ۴ سالگی کودک رنگ ها را تشخیص می دهد و می توان با نظر او رنگ ها را انتخاب کرد. همچنین می توان بخشی از دیوار اتاق را با استفاده از رنگ های تند ماننده قرمز رنگ آمیزی کرد و به کمک تصاویری ماننده حیوانات، شخصیت های کاتونی، لوازم ورزشی و … ظاهر اتاق را جذاب تر کنید. برای سنین بالاتر، درجاتی از طیف های آبی و سبز دارای ارجحیت می باشند. برای چنین اتاقی نباید از رنگ های تیره استفاده کرد.

نکاتی در مورد نور در اتاق کودکان:

 
به نور اتاق توجه خاصی داشته باشید تا بچه ها به هنگام مطالعه دچار خستگی چشم نشوند. نور اتاق کودک ملایم و غیر مستقیم باشد. برای این کار باید از نورهای بازتابی و پخش شونده استفاده شود تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد در مکانی که اختصاص به فعالیت کودک دارد نوری جداگانه تعبیه کنید و حتما از نورهای تضعینی هم در دکور کودک بهره ببرید.

نور اتاق خواب کودک
نور اتاق خواب کودک

پرده و اتاق کودک:

پرده های اتاق کودک نقش بسزایی در نور اتاق کودکان شما دارند لذا برای پوشش پنجره های اتاق کودک توصیه می شود از کرکره ها با شاتر ها استفاده کنید که هم تنظیم نور و جریان هوا به سهولت امکان پذیر است و هم چین ندارد و دست و پا گیر نیستند.

سبک و جذابیت را به اتاق کودک بیاورید:

توجه داشته باشید که چراغ های کودکانه یا چراغ هایی که سبک و مدلی خاص و جالب برای کودکان دارند راهی مناسب برای آوردن سبک و جذابیت به دکوراسیون اتاق فرزند شما هستند. این نوع چراغ ها و وسایل روشنایی را متناسب با سلیقه و علاقه فرزند خود انتخاب و در اتاق او استفاده کنید.

 

سبک اتاق کودک
سبک اتاق کودک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *