ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک

اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک

طراحی آشپزخانه ال شکل بزرگ | اجرای آشپزخانه مستطیلی کوچک | اجرا و طراحی آشپزخانه کوچک و بزرگ

اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک + طراحی آشپزخانه ال شکل بزرگ + اجرای آشپزخانه مستطیلی کوچک + اجرا و طراحی آشپزخانه کوچک و بزرگ : آشپزخانه یکی ازمهم ترین بخش های خانه می باشد که توجه به طراحی و دیزاین آن بسیار ضروری است. این به این دلیل است که  وسایل و دستگاه هایی که در آشپزخانه ها قرار می گیرند، مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، ظروف گوناگون و غیره، در اغلب موارد بسیار گرانتر از لوازم موجود در سایر بخش های خانه است. به طور معمول آشپزخانه ها در انواع مختلف یو شکل، ال شکل، مربع و غیره، در اندازه های کوچک و بزرگ و وجود دارد. در این مقاله قصد داریم اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک را بررسی کنیم.

اگر شکل آشپزخانه شما نیز الشکل و مستطیلی بزرگ یا کوچک است، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک

 

در این بخش نکات کلی مربوط به طراحی آشپزخانه های ال شکل مستطیلی را ذکر خواهیم کرد.

طراحی کابینت آشپزخانه ال شکل

مهم ترین نکته در اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک، نحوه قرارگیری کابینت ها است. در این مدل آشپزخانه، کابینت ها را به دو صورت می توان طراحی کرد:

  • یک طرف کابینت: هنگامی که آشپزخانه عرض و فضای کافی ندارد بهتر است کابینت ها را در یک طرف آن قرار داد. درصورتی که در دو یا سه طرف آشپزخانه کابیمن قرار دهید ممکن است با ازدحام و کمبود فضا برای رفت و آمد یا کارکردن در آشپزخانه مواجهه شوید.
  • دو طرف کابینت: اگر مساحت آشپزخانه به مقدار کافی است می توانید از دو دیوار آن برای قراردادن کابینت استفاده کنید.

ایجاد ملث طلایی در آشپزخانه

برای اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک، باید جایگاه مناسبی برای قرارگیری لوازم حساس و کلیدی شامل اجاق گاز، یخچال و سینک در نظر بگیرید. به طور کلی این سه وسیله باید با یکدیگر یک مثلث را تشکیل دهند که در طراحی آشپزخانه به آن مثلث طلایی می گویند. ابعاد این مثلث باید مناسب باشد. در حالت کلی بهتر است ابعاد مثلث طلایی کوچکتر و این سه ابزار اصلی به یکدیگر نزدیکتر باشند.

بهترین رنگ برای آشپزخانه ال شکل

اگر آشپزخانه شما از فضای کوچکی برخوردار می باشد، برای جلوگیری از دلگیر و تاریک شدن محیط، بهتر است از رنگ های روشن در متریال استفاده شده مانند دیوارپوش یا کفپوش و حتی لوازم و وسایل به کار رفته مانند یخچال و ماشین لباسشویی و غیره استفاده کنید. در غیر این صوت و اگر متراژ آشپزخانه بزرگتر است، دست شما برای استفاده از رنگ ها باز است و می توانید از رنگ ها روشن تا تیره در اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک خود استفاده کنید.

نورپردازی در آشپزخانه ال شکل مستطیلی

نور مهم ترین تاثیر را در زیبایی محیط دارد. چه آشپزخانه بزرگی داشته باشید چه کوچک،  نورپردازی باید مناسب و کافی باشد. هیچ گاه به وجود یک منبع نوری در آشپزخانه کفایت نکنید. به طور مثال استفاده از نور مخفی در مابین کابینت ها، استفاده از لوسترها بزرگ به دریافت نور بیشتر و زیباتر کردن فضا کمک خواهد کرد.

اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک کلاسیک

اگر از علاقه مندان به سبک کلاسیک است و تمایل دارید آشپزخانه ال شکل خود را نیز به این سبک طراحی کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • از المانها و متریالی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید که شامل خطوط صاف و اشکال هندسی باشند. خطوط صاف با سبک کلاسیک عجین شده و از معیارهای این سبک است.
  • به جزئیات توجه کنید. برخلاف سبک های مدرن و مینیمال، کلاسیک جزئیات بسیار زیادی دارد، مانند کنده کاری ها ، نقش و نگارها، پتینه کاری در سقف آشپزخانه و غیره.
  • شاید بد نیست بدانید که سبک کلاسیک با طبیعت رابطه بسیار خوبی دارد. درنتیجه بهتر است از متریال طبیعی برای افزایش جذابیت در اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک کلاسیک استفاده کنید، به طور مثال بهتر است جنس کابینت ها ا لوازم چوبی استفاده شده در این آشپزخانه انواع چوب طبیعی مانند: چوب بلوط و گردو باشد.
  • نورپردازی در این سبک نیز باید مناسب باشد به طور مثال بهتر است از لوسترهای کلاسیک و سنتی استفاده کنید زیرا لوسترهای مدرن با سبک کلاسیک همخوانی ندارد.

اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک مطبخ دار

آشپزخانه مطبخ دار برای کسانی که مایل هستند فضای آشپزی از فضای آشپزخانه جدا باشد بسیار مناسب است. در تفکیک آشپزخانه مطبخ از آشپزخانه اصلی تمیزی و نظافت به خوبی رعایت می شود. همانطور که می دانید تهیه و طبخ غذا به اندازه حداقل سه بار در روز، موجب بهم ریختگی فضای آشپزخانه می شود. در نتیجه آشپزخانه مطبخ دار به حفظ نظم نیز کمک می کند.

در اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک مطبخ دار می توان کابینت ها را به شورت عمودی و تا سقف طراحی کرد. این نوع کابینت ظاهر چشم گیری به آشپزخانه می دهد.

اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک شیشه ای

در این سبک طراحی آشپزخانه، غالبا از المانها و متریال شیشه ای استفاده می شود. استفاده از سطوح از جنس شیشه در طراحی آشپزخانه ال شکل مستطیلی شیشه ای منجر به افزایش زیبایی و نورانی تر شدن فضا کمک می کند. علاوه بر این آشپزخانه شیشه ای گزینه ای بسیار عالی برای ایجاد ظاهر مدرن و جذاب در آشپزخانه است.

کلام آخر

گروه طراحان معماران بوم ­آور به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی، با بهره­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­های معماری و طراحی ، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی منطبق بر اصول معماری (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه مند هستید اجرا طراحی آشپزخانه ال شکل و مستطیلی بزرگ کوچک شما، به بهترین نحو انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه های انجام شده توسط تیم خلاق بوم­‌آور، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *