ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

جزیره در آشپزخانه کوچک معجزه میکند – جزیره در دکوراسیون آشپرخانه کوچک

جزیره در آشپزخانه کوچک معجزه میکند – جزیره در دکوراسیون آشپرخانه کوچک

 

جزیره در آشپزخانه کوچک علاوه بر اینکه گزینه ای عملکردی و ضروری است، اگر در جای مناسب مورد استفاده قرار بگیرد می تواند جلوه ای شیک و امروزی به آشپزخانه منزلتان ببخشد. هنگام فکر کردن به جزیره ها باید توجه داشته باشید که گزینه انتخابی تان با طرح کلی آشپزخانه هماهنگ باشد. برای مثال در آشپزخانه های مدرن باید از رنگ های سرد و تیره (مانند مرمر یا گرانیت) برای صفحه پیشخوان جزیره استفاده شود.

اصول طراحی آشپزخانه شیک ، ۱۱ فوت کوزه گری از زبان یک طراح!
جزیره در آشپزخانه کوچک
اصول طراحی آشپزخانه شیک ، ۱۱ فوت کوزه گری از زبان یک طراح!
اصول طراحی آشپزخانه شیک ، ۱۱ فوت کوزه گری از زبان یک طراح!
اصول طراحی آشپزخانه
اصول طراحی آشپزخانه شیک ، ۱۱ فوت کوزه گری از زبان یک طراح

در کنار توجه به ویژگی های ظاهری باید در نظر داشته باشید که چرا دارید این جزیره را به آشپزخانه اضافه می کنید؟ اگر به دنبال فضای اضافی برای آماده سازی غذا هستید، باید یک سینک هم در جزیره تعبیه کنید؛ اما اگر ترجیح می دهید فضایی برای نشستن و صبحانه خوری داشته باشید، ممکن است انتخاب جزیره ای دو طرفه که نیمی از آن برای نشستن و نیمی دیگر برای آماده سازی غذا طراحی شده، مناسب تر باشد.

برخی اندازه های ضروری در آشپزخانه:

اصول طراحی آشپزخانه
اندازه های ضروری در آشپزخانه

نکات مهم جزیره در آشپزخانه کوچک منزل:

* جزیره های خوب شامل فضایی برای کتاب های آشپزی، قفسه هایی برای بطری ها، سطوح تا شونده برای افزایش فضای کار در دسترس و پیشخوانی برای صرف صبحانه ی یک یا دو نفر هستند.

* این که جزیره در آشپزخانه کوچک به طور مناسبی در فضای آشپزخانه عمل کند بسیار مهم است؛ برای مثال اگر جزیره را در وسط آشپزخانه قرار داده اید، نباید مثلث کار آشپزخانه را قطع کند.

* می توان جزیره در آشپزخانه کوچک را هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک(چرخ دار) طراحی کنید. البته جزیره های متحرک برای آشپزخانه های کوچک که فضای کافی برای کار و نصب کابینت ندارند مناسب ترند. چرا که در صورت نیاز، به راحتی به فضاهای دیگر خانه منتقل می شوند و به میز غذاخوری یا سطح کار تبدیل می شوند.

* از برخی لحاظ طراحی جزیره کوچک برای آشپزخانه از جزیره های بزرگ راحت تر است. جزیره های کوچک هم برخی مسائل طراحی (مثل محدود نکردن فضای کار و رفت و آمد) را راحت تر می کنند، هم باعث می شوند از فضای در اختیارتان بهترین استفاده را نمایید.

* در حالتی که جزیره در آشپزخانه کوچک شما در پیرامون قرار گرفته است، وسایلی که بیشتر استفاده می شوند نباید از دسترس دور باشند.

در ادامه سعی کرده ایم با نمایش ۱۰ ایده، شما را بیشتر با جزیره ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم.

۱- ترکیب دو جزیره

ترکیب دو جزیره در آشپزخانه

این آشپزخانه بزرگ دو جزیره دارد. جزیره ای کوچک در سمت راست برای رسیدگی به فعالیت ها و ارتباط بهتر با میهمانان و جزیره ای منحنی شکل با صفحه گرانیتی و دیدی کامل به خانه که هم کابینت اضافی را تأمین کرده هم فضایی برای نشستن همزمان میهمانان فراهم نموده است.

پیشنهاد میکنیم مطالب مزتبط با دکوراسیون آشپزخانه را نیز دنبال کنید: ” اصول طراحی آشپزخانه شیک ، ۱۱ فوت کوزه گری از زبان یک طراح! ” و ” خلاقیت در کاشی و دکوراسیون آشپزخانه ، ۴ راه حل با کم ترین هزینه! ” و ” طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه

۲- آشپزخانه جزیره ای ال شکل

طرحی که مشاهده می کنید بسیار خلاقانه است و کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. این جزیره ال شکل ضمن تأمین فضای کار اضافی، قسمتی برای صبحانه خوری هم فراهم کرده و فضای لازم برای نشستن در کنار غذاخوری نیز در آن گنجانده شده است.

۳- کابینت و غذاخوری در وسطه

این طرح هم فضای کار کافی را ایجاد کرده هم فضای صبحانه خوری ۳ نفر را تأمین می کند. هرچند این طرح فضایی برای سینک و گاز ندارد اما کابینت های اضافی و سطحی که برای انجام کار تأمین کرده آن را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. نکته جالب رنگ صفحه رویی جزیره است که با صفحه کابینت های دیگر آشپزخانه متفاوت است و البته این مساله باعث ایجاد ناهماهنگی نشده و تصویری مناسب به دست داده است.

۴- فضای شستشو و غذاخوری در جزیره

فضای شستشو و غذاخوری در جزیره

این جزیره هم کابینت های اضافی در اختیار خانواده قرار داده، هم فضای شستشوی اضافی را در خود دارد، در عین حال محل غذاخوری را نیز تأمین کرده است و می توان گفت جزیره ای کار آمد است. رنگ آن نیز تقریبا در تضاد با کابینت های اولیه آشپزخانه است، این تضاد ناهماهنگ نیست و به ایجاد آشپزخانه ای جذاب کمک کرده است. شما هم در انتخاب رنگ های جزیره سختگیری نکنید. لازم نیست همیشه رنگبندی ها عین هم باشند تا فضای نهایی زیبا و جذاب باشد. گاهی تضاد و انتخاب رنگ های نو هم می تواند گزینه ای مناسب باشد.

۵- جزیره با پخی در گوشه

گاهی می توان به کل متفاوت فکر کرد، قرار نیست تمام جزیره ها مستطیل و مربع شکل باشند، این جزیره شش ضلعی در میان آشپزخانه ای مستطیلی شکل هم به خوبی هماهنگی ایجاد کرده و هم باعث ایجاد پویایی در فضا شده است. به علاوه رنگ خاص صفحه کابینت که با صندلی ها هم هماهنگ است سبب شده این آشپزخانه جلوه ای مدرن و متفاوت به خود بگیرد. پس به یاد داشته باشید که همیشه مربع و مستطیل و رنگ های تکراری چاره ی کار نیستند.

۶- جزیره با صبحانه خوری بسیار کمجا

جزیره با صبحانه خوری بسیار کم جا

شاید این جزیره به لحاظ مصالح به کار رفته در بدنه چندان مقبول خانواده های ایرانی نباشد، اما نورپردازی جالب آن به همراه فضای صبحانه خوری اش نکته های جالبی در بر دارد. همانطور که می بینید از عرض مستطیل برای فضای صبحانه خوری دو نفره استفاده شده و صندلی ها نیز طوری هستند که به راحتی در زیر میز جای می گیرند، این طرح باعث می شود بتوان فضای کابینت بیشتری داشت و این طرح برای خانه های کوچک و کم مساحت گزینه ای مناسب است.

۷- صبحانه خوری بزرگ و راحت

جزیره این آشپزخانه نسبتاَ بزرگ است و مناسب خانه هایی با مساحت بالاست، فضای کافی برای نگهداری وسایل تأمین شده و غذاخوری آن نسبتاَ بزرگ و راحت است.

۸- غذاخوری و جزیره دو تکه

اگر می خواهید جزیره تان را سفارش بدهید می توانید آن را خاص خانواده تان کنید، برای مثال تصویر زیر یک جزیره بسیار جادار و بزرگ دارد که فضای کار کافی را نیز فراهم کرده و در عین حال یک غذاخوری کوچک و کم ارتفاع به آن ضمیمه شده تا بچه ها و پدر و مادر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و کنار یکدیگر باشند.

۹- جزیره ای کوچک برای فضاهای کوچک
جزیره ای کوچک جهت فضای کوچک آشپزخانه
جزیره در آشپزخانه کوچک

گاهی فضای آشپزخانه کوچک است اما شما علاقه دارید هرطور شده جزیره ای در آن قرار بدهید. در این مواقع باید به دنبال گزینه ای باشید که هرچند کوچک است، اما کارایی مناسبی دارد و رفت و آمد را مختل نمی کند. حتی ممکن است جزیره تان امکاناتی به صورت تاشو هم داشته باشد. مثلاَ میز کار تاشویی که فضای کار اضافی در اختیارتان قرار می دهد.

۱۰- جزیره ای با طبقه برای نگهداری وسایل

گاهی فضای کافی برای وسایل دم دستی تان ندارید، در این مواقع حتماَ باید جزیره ای داشته باشید که سریعاَ دسترسی شما به وسایل ضروری را فراهم کند. این طرح جزیره از فضا به شکلی عالی استفاده کرده، کشو ها و لوله کشی سینک در یک وجه هستند و طبقه ای کم عمق فضای نگهداری وسایل را برای خانواده فراهم کرده است.

در ادامه می توانید تصویر چند نمونه دیگر از طرح های آشپزخانه جزیره ای را مشاهده کنید:

آشپزخانه جزیره ای
جزیره در آشپزخانه کوچک
جزیره در آشپزخانه مدرن
طراحی اشپزخانه
جزیره در اشپزخانه مدرن
دکوراسیون اشپزخانه شیک
جزیره در آشپزخانه نقلی
طراحی داخلی آشپزخانه
جزیره با پخی در گوشه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
جزیره با صبحانه خوری بزرگ و راحت
نمونه دکوراسیون اشپزخانه رنگی
غذاخوری و جزیره دو تکه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
جزیره آشپزخانه با طبقاتی برای نگهداری وسایل
دکور آشپزخانه شیک
نمونه آشپزخانه دارای جزیره متحرک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
جزیره در آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
نمونه طراحی آشپزخانه مدرن
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
کابینت و غذاخوری در وسط

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *