ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

بازسازی خانه ­های قدیمی در سال ۱۴۰۲

بازسازی خانه ­های قدیمی

ایده برای بازسازی خانه های قدیمی | برای بازسازی خانه های قدیمی از کجا شروع کنیم | فیلم عکس بازسازی خانه های قدیمی

 

 

بازسازی خانه ­های قدیمی +ایده برای بازسازی خانه های قدیمی + برای بازسازی خانه های قدیمی از کجا شروع کنیم + فیلم عکس بازسازی خانه های قدیمی : در مورد بازساری خانه­ های قدیمی چه می­دانید؟ مراحل و فرآیند انجام این کار کدام است؟ بهترین ایده­های برای بازسازی خانه قدیمی چیست؟

بازسازی و مرمت یک بنا یا خانه قدیمی شامل مراحل مختلفی از جمله انجام تعمیر­ها و فعالیت­هایی به­ منظور حفظ، ماندگاری و افزایش عمر بنا است. در این مقاله با مزایای بازسازی خانه های قدیمی و مراحل انجام  بازسازی خانه های قدیمی آشنا خواهیم شد. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید تا پایان این مطلب ما همراه باشید.

افراد معمولا با هدف بهبود کیفیت و افزایش عمر بنا اقدام به بازسازی آن می­کنند. بازسازی خانه قدیمی تصمیم بزرگی است که نیازمند صرف وقت و هزینه می­باشد. این اقدام مزایای زیادی به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

 

 

مزایای بازسازی خانه های قدیمی
مزایای بازسازی خانه های قدیمی

 

 

صرفه جویی در مصرف انرژی در بازسازی خانه های قدیمی

امروزه با پیشرفت مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان و استفاده از متریالی که با استاندارد جهانی مطابقت دارد، می­توان در مصرف سوخت یا انرژی خانه صرفه حویی کرد. به عنوان مثال با ظهور شیشه، در و پنجره دوجداره از هدر رفتن انرژی خانه جلوگیری خواهد شد. تعویض تاسیسات مانند لوله­ های آب نیز یکی از مراحل بازسازی خانه های قدیمی است که به صرفه­ جویی در انرژی کمک می­کند.

تغییر ابعاد ساختمان و بازسازی خانه های قدیمی

سبک خانه­ های قدیمی با زندگی مدرن امروزی چندان سازگار نیست. با کمک یک تیم تخصصی و حرفه­ای می­توان خانه قدیمی و بنای کلنکی با جدید­ترین متریال و با استفاده از سبک­های نوین، به یک خانه مدرن برای زندگی تبدیل کرد.

افزایش ارزش بنا

مرمت و بازسارزی خانه قدیمی یکی از روش­های انتخابی افراد برای سرمایه­گذاری است. تبدیل شدن بنای قدیمی به یک خانه مدرن و استفاده از متریال مناسب جهت صرفه ­جویی در مصرف انرژی، موجب بالارفتن ارزش بنا خواهد شد.

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

قبل از شروع به بازسازی خانه های قدیمی، ابتدا باید هدف خود از بازسازی خانه قدیمی و مقدار بودجه خود را تعیین و تیم مناسب برای انجام بازسازی را انتخاب کنید. پس از انتخاب تیم مناسب، باید ایده خود را با آن­ها در میان بگذارید. مانند تمام فعالیت­های ساختمانی، بازسازی خانه قدیمی نیز به یک قرارداد نیاز دارد. مواردی که در قرارداد بازسازی بنا باید قید شود عبارت است از:

  • مشخصات دو طرف قرارداد
  • محل انجام پروژه بازسازی
  • انجام محاسبات و قید مشخصات فنی
  • برآورد هزینه کلی بازسازی مانند هزینه رنگ آمیزی، گچ‌کاری، نورپردازی و غیره
  • مشخص کردن روش و شرایط پرداخت هزینه­ها
  • تعیین اسناد و نقشه‌ها
  • شرایط فسخ و دیرکرد طرفین قرارداد
  • تعیین تجهیزات و شرایط برچیدن کارگاه
  • تعیین تعهدات پیمانکار: شامل کارکنان، ابزارآلات، متریال، زمان‌بندی، ایمنی و غیره
  • تعیین تعهدات کارفرما: مانند پرداخت به موقع هزینه‌ها و پایبندی به اصول ذکر شده قرارداد

بهترین ایده­ ها برای بازسازی خانه­ های قدیمی

طراحی خانه قدیمی مطابق با خلاقیت و ذهن معماران قدیمی ساخته شده است. برای داشتن یک خانه زیبا و جذاب مطابق با سلیقه امروزی به یک بازسازی کامل و اساسی نیاز است. برای طراحی مجدد فضا­های خانه به یک نقشه جدید برای ساختمان نیاز دارید. برای اینکار باید از یک گروه معمار خلاق و آشنا به طرح­های نوین دکوراسیون  جهت بازسازی خانه های قدیمی کمک بگیرید.

در صورتی که تمایلی به بازسازی کامل خانه قدیمی خود ندارید، می­توانید از ایجاد تغییرات و بازسازی بخش­های مهمی از خانه شروع کنید. در این بخش ایده­های مناسبی برای بازسازی بنای قدیمی ارائه کرده­ایم.

  • بازسازی کف خانه قدیمی

یکی از کم هزینه­ترین روش­های بازسازی خانه قدیمی، تعمیر، تعویض و نوسازی کفپوش است. این ایده تاثیر بسیاری در فضای داخلی خانه دارد و از اصلی­ترین مراحل بازسازی است.

  • بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی به دلیل در معرض رطوبت بودن، ممکن است بیشتر از سایر بخش­های خانه به بازسازی نیاز داشته باشند. تغییر شیرآلات، تعویض درب حمام، تعمیر مصالح مورد استفاده در حمام و سرویس بهداشتی یکی دیگر از مراحل بازسازی خانه است.

  • تعویض درب و پنچره

تعویض درب و پنجره­های قدیمی و جایگزینی آن با درب و پنجره­ های مدرن، اگر چه قدم کوچکی برای بازسازی خانه قدیمی است اما تاثیر بسیار زیادی در جذابیت خانه خواهد داشت. علاوه بر این استفاده از درب و پنجره ضد سرقت و دوجداره به افزایش ارزش خانه کمک خواهد کرد.

  • تعویض کابینت

یکی دیگر از ایده­های بازسازی خانه قدیمی تعویض کابینت است. امکان از مد افتادن و مستعمل شدن کابینت­ها، به دلیل کاربرد فراوانی که دارند بالا می­باشد.

 

کلام آخر در باب بازسازی خانه های قدیمی

گروه طراحان معماران بوم ­آور با بهره­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­های معماری و طراحی دکوراسیون، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه بازسازی خانه قدیمی (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه­مند به بازسازی دکوراسیون خود هستید، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه­های طراحی و اجرای انواع بازسازی خانه های قدیمی توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *