ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

نمای خشک چیست؟ _ ۱۴۰۲

نمای خشک چیست؟

 

نمای خشک چیست؟ مزایای اجرای این نما کدام است؟ نمای خشک یکی از جدیدترین روش های اجرای نما است که برای اجرای آن به دوغاب و ملات سیمانی نیازی نیست. درواقع در نمای خشک از سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی برای نصب پوشش نما به ساختمان استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم نمای خشک، انواع و مزایای آن را بررسی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نمای خشک چیست؟ | اجرای نمای خشک | انواع نمای خشک | نمای خشک غیر نمایان | اتصلات نمای خشک

نمای خشک چیست؟ نما یکی از مهم ترین مباحث در صنعت ساختمان سازی است. در فرآیند طراحی و انتخاب نما باید به موارد بسیاری از جمله زیبایی نما، نوع مصالح مورد استفاده، هزینه اجرای نمای خشک، ماندگاری و پایداری، زمان اجرای نمای خشک و موارد بسیار دیگر توجه کرد. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و تاثیر آن بر صنعت ساختمان سازی، معماری و طراحی ساختمان نیز به سمت مدرنیته پیش رفته است.

 

 

نمای خشک چیست؟
نمای خشک چیست؟

 

نمای خشک یکی از انواع روش های مدرن طراحی نما است که برخلاف روش های سنتی، در اجرای آن از ملات و سیمان خبری نیست. همانطور که گفته شد، در این نوع نما از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات شده است. در این نوع نما مصالح با دیوار اصلی ساختمان فاصله دارند و از چند لایه برای ایجاد فاصله بین دیواره اصلی و مصالح استفاده می شود. این لایه ها با استفاده از مصالحی از جنس فولاد و آلومینیوم به اسکلت ساختمان متصل می شوند. اما منظور لایه های نمای خشک چیست؟

لایه های نمای خشک عبارت است از:

  • پوسته بیرونی
  • فضای داخلی تهویه پذیر
  • لایه عابیق حرارتی
  • دیواره داخلی ساختمان

نمای خشک مدرن را می توان با مصالح مختلفی مانند سنگ، سرامیک، شیشه، کامپوزیت، آلومینیوم و غیره اجرا کرد.

انواع نمای خشک چیست؟

نمای خشک بر اساس نوع نصب و نحوه اتصالات  شامل دو نوع است: نمای مشهود یا نمایان و نمای نامشهود و غیر نمایان.

نمای خشک نمایان

در سیستم نمایان یا Visible، مصالح شامل سرامیک و کاشی ها به وسیله یک براکت و با استفاده از پیچ یا پرچ به پروفیل های زیر ساز متصل می شوند. در این نوع نمای ساختمان، همانطور که از نامش پیداست، قسمتی از بست های نگهدارنده و اتصال دهنده از بیرون قابل مشاهده هستند. اما روش های گوناگون مهندسی وجود دارد که با استفاده از آن ها جلب توجه بست ها را کاهش داد.

روش های کاهش مشاهده پذیری نمای خشک چیست؟

یکی از روش های کاهش جلب توجه بست ها در نمای خشک، رنگ کردن و نقاشی قسمت های قابل مشاهده است. بهتر است برای افزایش ماندگاری این روش در برابر عوامل جوی از رنگ های پایدار استفاده کرد.

نمای خشک غیر نمایان

سیستم های نمای خشک نامشهود نوعی از سیستم اتصالاست که مطابق آن بست های مورد استفاده پس از نصب قابل مشاهده نیستند. در سیستم نمای خشک نامشهود یا Invisible از پروفیل های افقی که توسط شبکه شامل ریل های عمودی است، استفاده می شود.

اتصالات نمای خشک چیست؟

نمای خشک به هرکدام از روش های نمایان یا غیر نمایاین ساخته شود، شامل اتصالات زیر است:
• تایل ها
• کلیپس
• قابهای آلومینیومی
• صفحات ال شکل
• پروفیل های زیر سازی
• پیچ یا پرچ

مزایای نمای خشک چیست؟

این نمای مدرن مزیت های زیادی به همراه دارد که مهم ترین این مزایا عبارت است از:

اجرای نمای خشک

سرعت بالای اجرای نمای خشک

به دلیل استفاده از چهارچوب های فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرا، این نمای مدرن را می توان بدون استفاده از داربست اجرا کرد. عدم استفاده از داربست منجر به افزایش سرعت و صرفه جویی تا ۵۰%  زمان اجرای پروژه است.

کیفیت بالا در اجرای نمای خشک

در اجرای این نما می توان از هر نوع مصالحی مانند کامپوزیت، سنگ، سرامیک و غیره، در هر سایز ضخامت و رنگی  به روش صنعتی استفاده کرد. این ویژگی به کاهش خطای انسانی و بالارفتن کیفیت نما کمک خواهد کرد.

کاهش اتلاف انرژی

به دلیل استفاده از عایق حرارتی در این نما می توان از اتلاف انرژی تا میزان قابل توجهی جلوگیری از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

 

کلام آخر در باب نمای خشک

در این مقاله با نمای خشک و انواع و مزایای آن آشنا شدیم. حا ل شما می توانید به پرسش نمای خشک چیست پاسخ دهید. نمای خشک نوعی نمای مدرن است که پوشش نما را  با استفاده از سیستم نصب سبک اجرا می کنند.

گروه طراحان معماران بوم ­آور با بهره­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته ­های معماری و طراحی دکوراسیون، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه­ مند هستید طراحی دکوراسیون شما به بهترین نحو انجام پذیرد، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه ­های انجام شده توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *