طراحی مغازه : زمانی که مشتری فروشگاه شما را برای خرید برمیگزیند و در آن گام مینهد، ابتداییترین موضوعی که توجه او را برای ماندگار شدن یا خروج شکل میدهد، نوع طراحی مغازه یا همان دکوراسیون است. به همین سبب نوع طراحی مغازه در میزان فروش بیشترین امتیاز را از آن خود میسازد. این باور برای همه ما قطعیت یافته است که در صورتی میتوانیم کالایی خاص را که در جستجوی آن هستیم، بیابیم که قدم در فروشگاهی با ظاهری خاص بگذاریم.
طراحی مغازه و ظاهر مغازه جرقه ابتدایی برای ارتباطگیری تمامی مشتریان با مغازه است. به گونهای که اگر این شرایط قابل قبول نباشد، یعنی ممکن است به احتمال بالایی مشتریان برای خرید مجدد، به آنجا مراجعه نداشته باشند. جهت اطلاع بیشتر در باب طراحی مغازه با ما همراع باشید.
قسمت ورودی در طراحی مغازه چه نقشی دارد؟
قسمت ورودی جهت طراحی مغازه دارای مساحتی ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر نسبت به کل فضای مغازه است. این قسمت به منطقه رفع فشار شهرت دارد و خریداران پیش از هر موضوع دیگر در صدد فهمیدن رنج قیمت اجناس هستند. زمانی که فروشگاه یا مغازه را در حوزه فروش موفق میخوانیم که از همه اقشار مشتری داشته باشد. پس قسمت ورودی باید لباسهایی قرار گیرد که علاوهبر زیبایی و مطابق با مد روز، با نیاز اکثریت جامعه هماهنگ و همینطور، دارایقیمت معقولی باشد.
مشتری باید برای گام برداشتن در مغازه تحریک شود
جالب است بدانید که نزدیک به نود درصد مشتریان بعد از عبور از قسمت ورودی به سمت راست متمایل میشوند. اگر از یک متخصص در حوزه طراحی مغازه کمک بگیرید قسمت ورودی و مایل به راست مغازه شما را با چینشی بینظیر برای تصمیم به ادامه مسیر توسط مشتری آماده میکنند. بدین صورت که با دیدن هر محصول برای دیدن محصول دیگر وسوسه شود و گامهایش را برای بررسی تمام محصولات سریعتر بردارد. مطمئنا ایجاد چنین ذوق و شوقی میتواند به خرید منجر شود.
فراموش نکنید که هر کجا که چشم برود ماهم در همان مسیر گام بر میدارد. پس هنر آماده سازی این مسیر مغازه بسیار مهم و حیاتی است. لازم بذکر است که نباید یک اشتباه در پایان مسیر ذوق مشتری کور شود. او در گشت و گذار طراحی مغازه شما امیدوارانه برای رسیدن به نقطه انتها و بررسی آخر است. پس او را در این قسمت با یکی از بکرترین محصولات خود حیرت زده نمایید.
در روند طراحی مغازه کمترین عجلهای به خرج ندهید
همه تلاش برای بازسازی و طراحی مغازه و همینطور طراحی نوین آن توسط یک تیم طراحی خبره، ترغیب بیش از پیش مشتری برای گذر نکردن سطحی از روی اجناس است که با خرید پایان مییابد. این یکی از تکنیکهای مهم است که مشتری در حین گام برداشتن، در قسمتهای توقف داشته باشد و وادار به تماشا شود. این المانها که گاهی با محصولات قابل فروش تداخل مییابند و یا گاهی به تنهایی چشم را خیره میکنند؛ در حوزه طراحی مغازه با هدف کاستن سرعت گذر مشتری در نظر گرفته میشود که در میان متخصصین آن، به سرعتگیر شهرت دارند. سرعت گیرها میتوانند سبدی پر از لباسهای تخفیفی باشند یا تابلوهایی که روند تخفیف روی آن درج شده است.
ایجاد پلیس راه در طراحی مغازه
اصطلاح دیگری که در حوزه طراحی مغازه میتوان با آن آشنا شد، پلیس راه است. در ایده پلیس راه، میزهایی با ارتفاع کوتاه تر از اندازه عادی قفسه ها در میان دو ردیف قرار داده میشود که چند نمونه جذاب از محصولاتی که در هر دو ردیف قفسه می توان یافت، روی آن قرار میگیرد. این ترفند در طراحی مغازه علاوهبر کاستن سرعت مشتری او را برای خرید محصولاتی که لازم ندارند ترغیب خواهند نمود. اگر به سبب متراژ پایین یا فضای محدود مغازه امکان ایجاد این میزها را ندارید، اقدام به ایجاد استندهای کوچک و و متصل کنید اما فراموش نکنید که هر هفته اجناس را تعویض نمایید.
هدایت حرکت روبه جلو در طراحی مغازه
آخرین موردی را که می توان برای کسب موفقیت در طراحی مغازه از آن نام برد تلاش برای ایجاد بهترین و اصولی ترین چیدمان حتی در گرو رقم زدن بزرگترین تغییرهاست. با کاستن و یا افزودن به قفسه ها، تبلیغات، تغییر جای اجناس و همینطور استندها وابسته به تبحر و تجربیات متخصص طراحی مغازه؛ میتوان به افزایش چشمگیر تجربه لذت بخش از خرید توسط مشتری ها و در نهایت فروش هرچه بیشتر اجناس کمک کرد.
توصیه داریم بعد از پایان طراحی یا بازسازی مغازه خود را به جای مشتری بگذارید و در مغازه قدم بزنید و با مشاهده همه جزئیات رضایت و عدم رضایتتان را با طراح در میان بگذارید چراکه؛ هنوز هم زمان برای اعمال تغییر خواهید داشت.
گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی مغازه (از صفر تا صد پروژه) می باشد. چنانچه علاقه مند هستید دکوراسیون طراحی مغازه خود را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید. همچنین جهت دیدن نمونه کارهای طراحی مغازه ما می توانید اینجا کلیک کنید