ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی و اجرای لابی ساختمان در سال ۲۰۲۳

طراحی و اجرای لابی ساختمان

 

طراحی و اجرای لابی ساختمان : لابی ساختمان یکی از مهم­ترین عناصر و اولین بخش ساختمان است که افراد هنگام ورود با آن روبرو خواهند شد، از این رو باید به طراحی آن توجه کرد. چنانچه طراحی و اجرای لابی ساختمان­ها به بهترین نحو صورت بگیرد، میهمانان شما را در اولین نگاه تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این مقاله به بررسی طراحی و اجرای لابی ساختمان خواهیم پرداخت.

طراحی و اجرای لابی ساختمان
طراحی و اجرای لابی ساختمان

اهمیت طراحی لابی ساختمان

به گفته برخی کارشناسان، بسیاری مردم هنگامی که اولین بار وارد یک ساختمان می­شوند، لابی و قسمت ورودی آن را آنالیز و بررسی می­کنند. در نتیجه اگر می­خواهید اولین نگاه مردم به ساختمان شما مثبت باشد، باید یک طراحی منحصر بفرد برای لابی ساختمان خود در نظر بگیرید. علاوه بر این طراحی لابی هر ساختمان باید متناسب با کاربری و افراد ساکن در آن باشد. اگر طراحی و اجرای لابی ساختمان اصولی و توسط یک تیم حرفه­ای انجام شود، علاوه بر تاثیر مثبت بر میهمانان و افراد تازه­وارد، باعث افزایش ارزش بنا نیز خواهد شد.

طراحی و اجرای لابی ساختمان با توجه به نوع کاربری آن متفاوت است. برخی از انواع طراحی لابی شامل موارد زیر است:

  • طراحی و اجرای لابی هتل
  • طراحی و اجرای ساختمان و آپارتمان مسکونی
  • طراحی و اجرای لابی ساختمان تجاری

اصول طراحی و اجرای لابی ساختمان

برخی از مهم­ترین نکات و اصول طراحی و اجرای لابی ساختمان شامل موارد زیر است:

سبک­های طراحی لابی ساختمان

سبک طراحی لابی باید با سبک کلی ساختمان متناسب باشد. به­طور مثال اگر سبک کلی ساختمان مدرن باشد، بهتر است سبک طراحی و نوع تجهیزات مورد استفاده نیز مدرن باشد.

طراحی و اجرای لابی ساختمان

  • اهمیت تفکیک فضا

تقسیم فضا در طراحی و اجرای لابی ساختمان بسیار مهم است. در ساختمان­های بزرگ مانند هتل­ها مجتمع­های اداری و مسکونی، لابی ساختمان باید دارای بخش­هایی از جمله ایستگاه نگهبانی و نشیمن یا محل انتظار میهمانان باشد.

  • بخش حراست و نگهبانی لابی ساختمان

همانطور که گفته شد در لابی ساختمان یک فضای مشخص و با متراژ کافی برای استقرار نگهبانی لازم است. نیروی حراست به­صورت ۲۴ ساعته مشغول حفاظت از ساختمان و کنترل ورود و خروج افراد است. از این رو تخصیص فضا و امکانات لازم برای این بخش بسیار مهم است.

  • نشیمن لابی

نشیمن محلی برای انتظار افراد و یا برگزاری جلسات کوتاه است. این فضا نیز باید از متراژ کافی برخوردار باشد. نشیمن را می­توان با ترکیب میز، صندلی و مبلمان مختلف به محلی آرامش بخش برای استقبال از افراد تازه وارد تبدیل کرد.

توجه به دکوراسیون داخلی

برای تاثیر بیشتر روی بیننده و افزایش زیبایی محیط، توجه به دکوراسیون داخلی نیز مهم است. طراحی دکوراسیون لابی باید با متراژ و نوع کاربری ساختمان متناسب باشد. در طراحی دکوراسیون لابی ساختمان باید به نکات زیر توجه کرد:

  • نورپردازی مناسب: شاید مهم­ترین اصل در طراحی و اجرای لابی ساختمان، نورپردازی مناسب است. استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی فضای لابی بسیار مهم است. علاوه بر آن استفاده و ترکیب نور مصنوعی در انواع و رنگ­های مختلف به تفکیک فضای لابی کمک می­کند.
  • انتخاب مبلمان در انواع متنوع: در بخش­های نگهبانی و نشیمن لابی باید از مبلمان در تعداد مناسب استفاده کرد. در لابی­های بزرگ می­توان از چندین مبلمان و یا ترکیب مبلمان اداری با مبلمان راحتی برای آسایش میهمانان استفاده کرد.
  • استفاده از ترکیب رنگ مناسب با نوع ساختمان: در طراحی و اجرای لابی ساختمان استاده و ترکیب رنگ­های مختلف و همچنین بکارگیری ترفند­های ظریف رنگ در هر حجم یا سطحی، به جلب توجه افراد بسیار کمک می­کند.
  • استفاده از متریال مناسب برای دیوار، سقف و کف لابی: در لابی ساختمان­ها باید از دیوارپوش، کف­پوش و سقف کاذب و غیره ساخته شده متریال باکیفیت و با طول عمر بالا استفاده کرد. این گونه اجزای ساختمانی باید قابلیت شستشو و نظافت آسان نیز داشته باشند.
  • استفاده از گیاهان، تابلو و سایر اکسسوری­ها در تعداد و اندازه مناسب: اجزای دکوری و اکسسوری­هایی که در لابی ساختمان استفاده می­شوند باید با نوع کاربری، سلیقه افراد ساکن و نوع میهمانان متناسب باشد. علاوه بر این توجه به چیدمان وسایل دکوری و ایجاد فضای کافی برای عبور مرور افراد مهم است.

 

کلام آخر در باب طراحی و اجرای لابی ساختمان

گروه طراحان معماران بوم­آور با بهره­گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­های طراحی و اجرای لابی ساختمان، آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی و اجرای لابی ساختمان (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه­مند هستید طراحی لابی ساختمان خود را تغییر دهید، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه طراحی و اجرای لابی تیم ما می­توانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *