ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

انواع دکوراسیون با ورق طلا ۲۰۲۳

دکوراسیون با ورق طلا

دکوراسیون با ورق طلا : از گذشته تا کنون استفاده از طلا در دکوراسیون داخلی و خارجی بین طرفداران سبک­های مختلف دکوراسیون بسیار رایج بوده است. طراحی دکوراسیون با ورق طلا در بخش­های مختلف ساختمان به دلیل جلوه بی­نظیر و و نمای باشکوهی که ایجاد می­کند، بسیار محبوب است. پرکاربردترین نوع ورق طلا یک لایه نازک از فلز با رنگ و جلای بسیار مشابه طلای واقعی می­باشد.

در این مطلب نقش ورق طلا در دکوراسیون و اجرای انواع دکوراسیون با ورق طلا را بررسی خواهیم کرد. چنانچه شما هم علاقمند به این مبحث هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

دکوراسیون با ورق طلا
دکوراسیون با ورق طلا

نقش ورق طلا در دکوراسیون

چرا ورق طلا در دکوراسیون

ورق طلا یکی از جدید­ترین و محبوب­ترین متریال­های ساختمانی می­باشد که در طراحی سبک­های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­گیرد. شاید بد نیست بدانید که برخی از انواع ورق طلا، از طلای واقعی ساخته نشده است. در واقع در بسیاری موارد این متریال شامل یک لایه بسیار نازک از فلز می­باشد که به دلیل شباهت فراوان ظاهری که با طلا دارد به این نام معروف است. دکوراسیون با ورق طلا شامل استفاده از انواع ورق طلا در ابزار­های ساختمانی، پتینه کاری، کهنه کاری و موارد این چنینی است.

دکوراسیون با ورق طلا باعث مجلل و باشکوه به  نظر رسیدن فضا می­شود. طراحان دکوراسیون و متخصصان با استفاده از چسب مخصوص ورق طلا را در سطوحی مانند شیشه، انواع فلز، چوب، گچ، سرامیک و سفال می­چسبانند.

انواع ورق طلا در دکوراسیون

در این بخش قصد داریم شما را با انواع ورق طلا آشنا کنیم.

ورق طلا عیاردار، استفاده از طلای واقعی برای درکوراسیون

در ساخت این نوع ورق طلا، از طلای واقعی استفاده می­شود. ورق طلای عیاردار بسیار لاکچری و پرهزینه است. از این رو در موارد خاص از آن استفاده می­گردد. 

ورق طلا پایه فلز برای دکوراسیون

ورق طلا پایه فلز بیشترین کاربرد و مصرف را در طراحی دکوراسیون و صنعت ساختمانی دارد. این نوع ورق طلا نوعی فلز با رنگ و جلای طلای واقعی است. قیمت این نوع ورق طلا در مقایسه با ورق طلای عیاردار بسیار مقرون به صرفه است.

ورق طلا با آب طلا برای دکوراسیون

این نوع ورق طلا که به آب طلا نیز معروف است کاربرد زیادی به عنوان رنگ طلایی در رنگ آمیزی سقف، دیوار و ساختمان سازی دارد.

 

دکوراسیون با ورق طلا

استفاده از انواع ورق طلا از دیر باز تا کنون بسیار رایج بوده است. به­ طور کلی دکوراسیون با ورق طلا شامل موارد زیر است:

استفاده از ورق طلا در ستون­ها

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از ورق طلا، افزودن آن به ستون­های داخلی و خارجی خانه است. در اکثر خانه­ها، حداقل یک ستون یافته می­شود، برای ایجاد تغییر در وضعیت این ستون­ها حتما لازم نیست که یک بازسازی کامل صورت پذیرد، تنها با استفاده از ورق طلا در ستون­های خانه می­توانید یک درخشش جذاب،  دلنشین و لاکچری به محیط ببخشید.

پتینه کاری با ورق طلا

یکی دیگر از نمونه­های دکوراسیون با ورق طلا، پتینه کاری است. پتینه کاری یکی از انواع تزئینات زیبا و جذاب در دیوار و سقف است. به کاربردن ورق طلا در پتینه کاری موجب افزایش جلوه و زیبایی نهایی آن خواهد شد. پتینه کاری با ورق طلا در انواع مختلفی از ساده تا طرح دار و شلوغ قابل اجرا می­باشد. انتخاب نوع پتینه کاری بر اساس سلیقه شما و متناسب با سبک کلی دکوراسیون منزل خواهد بود.

به دلیل حساسیت بالایی که این روش دارد، بهتراست به کمک متخصصان و طراحان حرفه­ای دکوراسیون انجام پذیرد.

استفاده از ورق طلا در وسایل دکوری و لوازم جانبی

رایج­ترین نوع دکوراسیون با ورق طلا، استفاده از انواع ورق طلا در وسایل تزئینی و دکوری است. مبلمان، تخت­خواب، کمد­ها و به طور کلی لوازم چوبی منزل ازجمله وسایلی هستند که ترکیب آن­ها با ورق طلا باعث افزایش زیبایی محیط خواهد شد. علاوه بر وسایل چوبی از ورق طلا می­توان برای زیباسازی آینه یا پوشش­های شیشه­ای لوازم خانه نیز استفاده کرد.

 

 

کلام آخر در باب دکوراسیون با ورق طلا

 گروه طراحان معماران بوم ­آور با بهره­ گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته­ های برتر معماری و طراحی دکوراسیون، آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون با ورق طلا (از صفر تا صد پروژه) می­باشد. چنانچه علاقه ­مند به استفاده از دکوراسیون با ورق طلا هستید، می توانید با ما در تماس باشید.  همچنین جهت دیدن نمونه پروژه ­های طراحی و اجرای انواع دکوراسیون توسط تیم خلاق بوم ­آور، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *