ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

برترین نکات طراحی ویلا لوکس و منحصر به فرد توسط طراحان حرفه ای

برترین نکات طراحی ویلا لوکس  و منحصر به فرد توسط طراحان حرفه ای چیست؟

برترین نکات طراحی ویلا لوکس و منحصر به فرد توسط طراحان حرفه ای
برترین نکات طراحی ویلا لوکس و منحصر به فرد توسط طراحان حرفه ای

قبل از شروع طراحی ویلا ابتدا باید سایت پلان را تحلیل کرد و به بررسی نکات ذیل پرداخت : بررسی مجاورت ها، شمالی یا جنوبی بودن ملک، زاویه تابش نور خورشید، جهت وزش باد و سپس زمان لکه گذاری بر روی پلان و محل قرار گیری بنای ویلا بر روی زمین را مشخص کرد. البته علاوه بر نکاتی که به آن اشاره شد نکات دیگری مانند اشراف از طرفین و نوع دسترسی ها نیز باید توسط طراح مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

 

توجه به نیازها و خواسته های کارفرما

توجه به نیازها و خواسته های کارفرما باید در طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلا در نظر گرفته شود. توجه به مسایلی از قبیل تعداد نفراتی که قرار است در ویلا رفت و آمد داشته باشند بسیار حائز اهمیت است زیرا این امر تعیین کننده متراژ ویلا، تعداد اتاق ها، و ریز فضاها مانند استخر، اتاق فیلم، سالن ورزش و … می باشد. البته توجه به سلیقه کارفرما در اجرای سبک مورد نظر برای طراحی ویلا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

برآورد هزینه ساخت ویلا

مسئله مهم دیگری که در ابتدای طراحی، نقشه راه را تا حدودی مشخص می کند میزان هزینه و بودجه ای است که جهت ساخت و راه اندازی یک ویلا توسط کارفرما مشخص می گردد. کارشناسان طراحی و اجرا باید این امر را در نظر داشته باشند که همزمان با این که هزینه‌های اجرایی رقم اصلی هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، نقش سایر هزینه‌های جانبی نیز در کل هزینه پروژه کم نیست.

 

طراحی پلان ویلا

پس از بررسی و تحلیل دقیق اطلاعات اولیه و فاز صفر پروژه نوبت به طراحی پلان و ترسیم دیاگرام های حرکتی در پلان می باشد .فضاها باید به صورتی طراحی شوند که در طول روز از پنجره های بلند و عریض نور طبیعی را به داخل فضای مورد نظر وارد کنند. این کار باعث زنده نگه داشتن فضا و حفظ روحیه ی بالای افراد داخل ویلا می گردد. محل قرار گیری ورودی تا حدودی تعیین نوع ساختاری پلان در طراحی دکوراسیون ویلا می باشد. نزدیک بودن آشپزخانه به ورودی و البته مشرف بودن آشپزخانه به یک اتاق صبحانه خوری یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه طراح پروژه قرار گیرند.

طراحی پلان ویلا
برترین نکات طراحی ویلا لوکس و منحصر به فرد توسط طراحان حرفه ای

جانمایی ها

جانمایی خلاقانه یک شومینه چوب سوز در مجاورت اتاق نشیمن می تواند در شب های سرد زمستان حال و هوای صمیمی و گرم را در اتاق نشیمن به وجود آورد. بهتر است در طراحی پلان قسمت های خصوصی (اتاق ها ) را از قسمت عمومی هال جدا کرد مثلا با در نظر گرفتن اتاق ها در طبقه بالا و دیگر اجزای قسمت های عمومی مانند نشیمن، غذاخوری، میز بار و آشپزخانه در طبقه پایین می توان طراحی را انجام داد. توصیه می شود که اتاق مهمان در طبقه پایین در نظر گرفته شود و در داخل آن سرویس و حمام تعبیه شود ، البته در دیگر اتاق ها نیز بهره گرفتن از سرویس و حمام در داخل اتاق ها باعث ایجاد راحتی مضاعف می گردد . داشتن بالکن هایی رو به حیاط در داخل اتاق ها مناظری دوست داشتنی و آرام بخش را با خود به فضای داخل اتاق هدایت می کند.

 

گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات طراحی و اجرای ویلا جهت کارفرمایان محترم (از صفر تا صد پروژه) می باشد.جهت دین نمونه کارهای طراحی ویلا میتوانید به پروژه های بوم آور  مراجعه نمایید.

 

 تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور (www.boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *