ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی داخلی درمانگاه ، فضاهای درمانی و اصول طراحی کلینیک درمانی مدرن

طراحی داخلی درمانگاه ، فضاهای درمانی و اصول طراحی کلینیک درمانی مدرن

 

در طراحی کلینیک درمانی ، عملکرد فضایی و ارتباط و دسترسی ها از مهم ترین عواملی هستند که یک طراح باید بتواند با طراحی هوشمندانه خود، پلان عملکرد و دسترسی ها را به سرانجام برساند. در این مقاله با گروه طراحان معماری بوم آور همراه باشید تا با اصول طراحی دکوراسیون درمانگاه آشنا شوید. 

ریز فضاها در طراحی کلینیک درمانی:

فضاهای درمانگاه شامل قسمت های زیر می باشد: سالن انتظار، پذیرش، صندوق، داروخانه، سرویس بهداشتی پرسنل و بیماران، سرویس معلول، دفاتر اداری، اتاق بایگانی، اتاق تمیز، اتاق کثیف، مطب های کودکان و مطب های دیگر می باشد.

سالن انتظار و دسترسی ها :

فضای سالن انتظار می بایست مطلوب و دارای رنگ های زیبا ، نور کافی و مبلمان مناسب باشد. ورودی باید به گونه ای تعبیه شود که مراجعین بتوانند به راحتی وارد مطب شوند. پلان درمانگاه نیز باید به گونه ای طراحی گردد، که دسترسی های ورود و خروج به هیچ عنوان در تداخل نباشند. همچنین طراحی فضای انتظار کلینیک باید به گونه ای باشد که بیماران معلول به راحتی بتوانند وارد و خارج شوند.

قسمت پذیرش :

محل قرارگیری پذیرش در پلان باید به نحوی طراحی شود که پرسنل قادر به کنترل رفت و آمد بیماران باشند. در قسمت پذیرش طراحی کانتر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در خصوص کانتر پذیرش باید علاوه بر زیبایی به استاندارد های لازم نیز توجه کرد.

طراحی کلینیک درمانی
پذیرش کلینیک درمانی

مطب کودکان :

این فضا باید شامل اتاق معاینه و ویزیت کودکان باشد. استفاده از نور طبیعی در اتاق معاینه مورد نیاز نمی باشد. البته در صورتی که با نظر کارفرما قرار بر نصب پنجره باشد می بایست پنجره در ارتفاع حداقل ۱٫۲۰ متر قرار بگیرد.

داروخانه در طراحی کلینیک درمانی :

طراحی دکوراسیون داروخانه درمانگاه باید به نحوی باشد که دسترسی ها از مطب و قسمت های دیگر به راحتی انجام شود. در طراحی داروخانه رنگ را به عنوان عنصری تاثیرگذار در طراحی باید در نظر گرفت. همچنین با تکمیل نورپردازی در بازسازی دکور داروخانه کیفیت فضایی به مراتب بالا تر خواهد رفت.

اتاق معاینه و مشاوره قلب :

فضای مشاوره و معاینه پزشک متخصص قلب با پیروی از الگوی مطب ها طراحی می شود. سایر فضاهای مرتبط با تخصص قلب نیز شامل موارد ذیل می باشند :
۱) اتاق الکتروکاردیوگرافی. 
۲) اتاق کاردیوگرافی.
۳) اتاق تست ورزشی.

پله فرار :

در طراحی کلینیک درمانی در نظر گرفتن پله فرار در جهت حوادث غیر منتظره ضروری و الزامی است . خروجی پله فرار باید در طبقه ای باز شود که آن طبقه به فضایی باز ارتباط داشته باشد.

طراحی درمانگاه
طراحی کلینیک درمانی

طراحی محوطه فضای درمانی :

در طراحی محوطه فضای درمانی می بایست محل مشخص و قابل دسترس برای عبور و مرور ماشین آمبولانس در نظر گرفته شود. محل آمبولانس باید طوری جا نمایی شود که از هر طرف دید لازم را داشته باشد. هر درمانگاه می بایست درب ورودی اصلی مستقل از سایر طبقات و واحد های دیگر داشته باشد.

هم اکنون برای بازسازی و تغییر دست به کار شوید

گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات طراحی کلینیک درمانی و اجرای درمانگاه و فضاهای درمانی (از صفر تا صد پروژه) می باشد. چنانچه علاقه مند هستید دکوراسیون داخلی درمانگاه ، فضاهای درمانی ، داروخانه و مطب خود را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید. همچنین جهت دیدن نمونه کارهای فضاهای درمانی ما می توانید اینجا کلیک کنید. یا برای دیدن نمونه کارهای کلینیک و درمانگاه اینجا کلیک کنید. جهت دیدن نمونه کارهای طراحی دکوراسیون داروخانه نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور (Boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *