ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص ، تخصص و مهارت ماست

طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص ، تخصص و مهارت ماست

طراحی نما
طراحی نمای بیرونی ساختمان

در وحله اول اولین تاثیری که یک ساختمون میتونه رو بیننده بزاره از طریق نماشه. به خاطر اینکه اولین برخورد یک نفر با ساختمون از طریق دیدن ظاهر و شکل بنا صورت میگیرد. میشود گفت تاثیر نمای بیرونی ساختمان در برداشت افراد از دیگر اجزاء داخلی ساختمان غیر قابل انکار است. به همین دلیل در تعریف ما نمای ساختمان یه جورایی قاب و چهارچوب محسوب میشود برای نمایش بقیه اجزاء ساختمان. از یه طرف هم طراحی نمای بیرونی ساختمان ها میتونه در زیبا سازی نمای شهر و منطقه زندگی ما تاثیر زیادی داشته باشه. با توجه به اینکه نمای ساختمان در تماس مستقیم با عوامل آب و هوایی مثل برف و بارون و طوفان قرار دارد باید در انتخاب مصالحی که جهت نما سازی استفاده میشوند دقت کافی رو به خرج بدیم. استفاده از مصالح باکیفیت علاوه بر حفظ زیبایی ساختمان میتونه در برابر عوامل جوی هم مقاومت و موندگاری داشته باشه.

اهمیت طراحی نمای بیرونی ساختمان

امروزه طراحی نمای بیرونی ساختمان برای سازنده ها و همینطور صاحبان ملک از اهمیت زیادی برخوردار ست. آشنایی جامعه امروزی با طراحی، باعث شده که طراحی نمای ساختمان ها مثل طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه و استقبال زیاد قرار بگیره. البته باید به نکته هم توجه کرد که طراحی نمای ساختمان کار راحتی نیست و طراح نما باید برای خلق یه طرح چشم نواز و جدید با الهام از طرح سایر نماهای شیک و زیبا، از خودش خلاقیت و سلیقه هم به خرج بدهد. اجرای مهم تشکیل دهنده نما مثل مصالح ، رنگ ، نوع بازشوها و در کنارش استفاده از حجم های عمودی و افقی میتونه در تناسبات شکل کلی و همینطور زیبایی نما سهم زیادی داشته باشد. همینطور نباید از اصول طراحی نمای ساختمان هم غافل شد که بحثش در اینجا نمیگنجد.

اصول طراحی نمای بیرونی ساختمان

اصول طراحی نما
طراحی نمای ساختمان

در نما سازی ساختمان قبل از هر چیز یه طراح باید به فرهنگ معماری و اقلیمی منطقه توجه کنه. بعدش باید استفاده از مصالح بوم آور رو در طراحی بگنجونه. در کنار اینها توجه به سلایق مختلف و گاهاً ضد معماری بعضی از اشخاص، بدون در نظر گرفتن اصول سیمای شهری و منطقه ای ، میتواند باعث شود طراح در روند طراحی نمای زشت و بی هویتی را طراحی کند. برای نمای ساختمان با توجه به سلیقه کارفرما و توجه به ساختمان های مجاور میتونیم از مصالحی مثل انواع آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک، کامپوزیت، صفحات فلزی و یا تلفیقی از آنها استفاده کنیم. یکی دیگه از اصول اولیه طراحی نما، سازگار بودن نمای بیرونی ساختمان با سازه است. همانطور که قبلا اشاره شد مصالحی که در طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرند، باید با شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه هماهنگ و سازگار باشند. قدم بعدی در طراحی نمای بیرونی ساختمان میتونه سعی در سبک سازی اجزاء نما باشه. استفاده از مصالح سبک و روش اجرای خشک در زمان زلزله میتونه خیلی موثر باشه. امروزه مصالح سبک زیادی به بازار آمده که میشه از آنها در طراحی نما ساختمان استفاده کرد. به عنوان مثال چوب، اچ پی ال، ورق های کامپوزیت، سرامیک های پرسلانی و سنگ های مصنوعی مصالح سبکی هستند که میشه اینجا بهشون اشاره کرد.

رعایت ضوابط و قوانین

طراحی نمای ساختمان
رعایت ضوابط و قوانین طراحی نما

مقررات طراحی و اجرای نما نسبت به شهر و منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد متغیر است. اما میشه گفت یک سری قوانین مثل توجه به ارتفاع ساختمان، مجاورتها و خط آسمان منطقه از ضوابط عمده و تاثیرگزار در طراحی نما محسوب میشوند. درسته که نماهای خاص بیشتر وقتها چشمگیر و بی نظیر هستند، اما باید بدونیم رعایت نکردن اصول طراحی مثلاَ توجه نکردن به نمای ساختمان های مجاور، میتونه باعث عدم هماهنگی و زشت شدن نمای شهری بشه. از این رو پیشنهاد ما به معماران و طراحان خوش ذوق اینه که در روند طراحی نمای ساختمان ها، علاوه بر اینکه خلاقیت از خود نشان میدهند، به هماهنگی و متوازن بودن نمای بنا با ساختمان های مجاور هم دقت کنند. بدون شک داشتن شهری زیبا از نظر ظاهری، مستقیماً به هماهنگی و تناسب بناهای ساخته شده در آن شهر بستگی دارد.

معجزه طراحی نما را دست کم نگیرید

به خاطر داشته باشید که کارشناسان ما همه روزه آماده ارائه خدمات و مشاوره درخصوص طراحی نما و دکوراسیون داخلی به شما مشتریان گرامی هستند. میتونید با ما تماس بگیرید. همچنین می تونید ما رو در اینستاگرام ، تلگرام و فیس بوک از طریق لینک هایشان در صفحه اصلی دنبال کنید. جهت دیدن نمونه کارهای طراحی نمای ساختمان ما میتوانید اینجا کلیک کنید. اگه علاقه مندید نمای ساختمان تان را با یک طراحی بینظیر به بهترین شکل ممکن تغییر بدیند همین حالا با ما تماس بگیرید. در زیر نمونه هایی از طراحی نما توسط طراحان برتر ایران و جهان را با هم میبینیم.

طراحی نمای بیرونی
طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص
طراحی نما
طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص و برتر
طراحی نمای بیرونی ساختمان
طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص
طراحی نمای شیک
طراحی نمای بیرونی ساختمان های خاص و برتر

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور(www.boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *