ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی دکوراسیون خارجی یک فروشگاه تجاری باید چگونه باشد؟

طراحی دکوراسیون خارجی: طراحی فضای باز

 

طراحی دکوراسیون خارجی در واحد های تجاری و فروشگاه هایی که دارای فضای باز پیش از ورودی می باشند، یکی از اساسی ترین بخش های طراحی می باشد و باید به گونه ای طراحی شود که جاذبه لازم را ایجاد کند این فضا باید دلپذیر بوده، در آن فضایی جهت مکث و استراحت موقت مراجعین تامین شده باشد. جهت این منظور می توان از المان هایی نظیر آب نما، گلدان، سایه بان، مجسمه و فضای سبز بهره برد.

طراحی دکوراسیون خارجی فروشگاه
طراحی دکوراسیون خارجی فروشگاه

طراحی دکوراسیون خارجی : پیاده رو

طراحی دکوراسیون خارجی پیاده رو مقابل فروشگاه جهت تمایز فروشگاه از فروشگاه های مجاور و نیز در فروشگاه هایی که محوطه بزرگی در جلوی خود ندارند. ( فروشگاه های مستقل ) تاثیر گذار است. حس لامسه رهگذر را می توان در هنگام عبور از مقابل هر فروشگاهی به واسطه بافت مصالح و جنس کف پوش پیاده رو متأثر کرد. ( هر چند که در طراحی فضاهای شهری هم بافت کردن مصالح محل عبور در بازار ها و پیاده روهای شهری به زیبایی فضای شهری کمک می کنند و در این مورد شهرداری ها قوانین خود را دارند) همچنین عناصری مانند: سایبان، مجسمه، عناصر تزیینی و فضای سبز می تواند در جلب توجه عابرین موثر باشد.

طراحی دکوراسیون خارجی: طراحی نما

نمای خارجی فروشگاه علاوه بر اینکه بهتر است با فروشگاه های مجاور خود هماهنگ باشد، باید منحصر به فرد بوده ، با نوع فروشگاه و مخاطب آن و طراحی داخلی آن هماهنگ باشد. در بسیاری از موارد معماری داخلی تاثیری مستقیم بر روی معماری خارجی دارد و حتی گاهی ابتدا درون فروشگاه نسبت به عملکردش شکل می گیرد و بعد پوسته بیرونی با توجه به طراحی درون و همینطور همجواری ها طراحی می شود. در این خصوص طراحی ویترین ها و تابلو ها از نظر شکل، رنگ، نوع مصالح و نحوه نورپردازی اهمیت دو چندانی دارد.

طراحی دکوراسیون خارجی: طراحی تابلو

از عناصر مهم مراکز خرید تابلو های شناسایی فروشگاه ها می باشند. تابلو ها و نشانه ها اصولا برای شناسایی فروشگاه و همچنین تبلیغات عمومی آن به کار می رود. تابلوهای سر در فروشگاه یکی از عوامل جذب مخاطب می باشند. لذا طراحی آن ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است و بایستی طرح آن در مخاطب ایجاد آرامش کرده، تاثیر گذار باشد.

انواع تابلو

تابلو ها در انواع و ابعاد مختلف ساخته می شوند و می توانند با توجه به ابعادشان روی کتیبه ها ، بالای ویترین ، روی ستون های کناری، روی شیشه ویترین و دیگر مکان هایی که در دید مخاطب می باشند قرار گیرند . تابلوهای عمود بر ورودی فروشگاه از فواصل دورتر قابل دید می باشند و تابلو های روی کتیبه ها توجه مشتری را بیشتر جلب می کنند. (در انتخاب تابلو باید به مکان فروشگاه، دید به فروشگاه، مسیر عبور رهگذران و … توجه داشت.) خوب است بدانیم با وجود اینکه تابلو های بزرگ تر توجه بیشتری به خود جلب می کنند ولی اگر برزگتر از حد معمول شودند؛ تصویر آگهی های تجاری را ایجاد نموده که بایستی از آن پرهیز شود.

نوشتار تابلو

شکل و رنگ نوشتار به کار رفته باید متناسب با نوع تابلو، نوع ویترین و نوع ورودی طراحی شده باشد. و بهتر است در نوشتار از زبان فارسی استفاده کرد گرچه متاسفانه زبان لاتین برای مراجعین جذاب تر است.

 

منبع: تحریریه گروه طراحان معماری بوم آور (www.Boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *