ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی داخلی رستوران و خلق فضایی خاص در جذب مشتری

طراحی داخلی رستوران و خلق فضایی خاص در جذب مشتری

امروزه راز داشتن رستورانی پر رونق و موفق نه تنها میتونه ارائه غذاهای لذیذ و با کیفیت و خدمات مناسب باشه; بلکه در کنارش نیاز به داشتن فضای غذاخوری منحصر به فرد و بی همتا میتونه برای افزایش مشتری و جلب رضایت اونها اهمیت اساسی داشته باشه; بنابر این اولین ارتباط مشتری با رستوران شما، نمای خارجی، سردر ورودی و تابلو رستوران است. قبل از هرچیز بهتره سبک رستوران خودتون رو مشخص کنید. چون طراحی نمای خارجی رستوران باید با نوع و سبک رستوران و غذاهایی که تو رستوران سرو میشن مطابقت داشته باشه. یکی از نکات مهمی که باید تو فاز مطالعاتی طراحی رستوران بهش پرداخته شه، انتخاب صحیح محل قرارگیری رستورانه. در این مورد مکان یابی هوشمندانه پروژه یکی از مواردی ست که با مشورت تیم طراحی به نتیجه مطلوب تری خواهید رسید.

دکوراسیون رستوران
طراحی داخلی رستوران

اهمیت طراحی تابلو مناسب برای رستوران

طراحی تابلو رستورانها امروزه از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده. تو نمای خارجی رستوران تابلو باید به گونه ای طراحی شه که علاوه بر داشتن متنی خوانا و حروف برجسته و زیباش بتونه با نورپردازی هوشمندانه حس کشش رو در مشتریانی که در حال عبور هستن فراهم کنه. نورپردازی مناسب تابلو و استفاده از رنگهایی که توجه مشتریان گذری رو به خودش جلب کنه یکی از راه های جذب مشتریان در حال عبورست.

از طراحی ورودی رستوران غافل نشوید

یک طراح حرفه ای با توجه به بودجه شما ایده های دکوراسیون شیک و جذابی رو برای رستوران شما پیشنهاد میکند. توجه داشته باشید که طراحی و اجرای خلاقانه سردر رستوران، تکمیل کننده و القا کننده حس درونی داخل رستوران به مشتری های شماست. پس باید طراحی این قسمت به گونه ای باشد که مشتری حس کند علاقه مند است مجدد به رستوران شما پا بگذارد. استفاده از درهای شیشه ای و یا پنجره های قدی که فضای داخل رستوران رو به خوبی نشان میدهند میتوانند حس کنجکاوی عابرین رو تحریک کنند. و باعث شن تصمیم بگیرند به رستوران شما پا بگذارند. البته بعد از گذشتن از در ورودی هم وجود یک راهرو و یا فضایی که بین در و پذیرش تعبیه شده باشد میتواند به کیفیت فضا کمک شایان توجهی کند.

طراحی رستوران
از طراحی ورودی رستوران غافل نشوید

طراحی داخلی رستوران

نوع خلاقانه طراحی و ایجاد حس خوب در مراجعین باعث برگشت مجدد مشتری به رستوران شما می شود. قبل از پرداختن به فرم و رنگ ، طراحی داخلی رستوران از پلان و تحلیل اش آغاز می شود. و طراح پروژه باید نوع دسترسی های رستوران رو که شامل حمل مواد اولیه از بیرون رستوران و انبار می شوند به طور صحیح مشخص کند. در زمینه رنگ و فرم هم پیشنهاد میکنیم از طراحان متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. چون رنگ ها تاثیر بسزایی در انگیزش اشتها و همینطور القاء حس و حال خوب در مشتری های رستوران دارن. همینطور هم فرم های به کار رفته در دکوراسیون داخلی تاثیر مهمی در جلب رضایت بصری مشتریها ایفا میکنند. بنابراین بهتره تو انتخاب نوع رنگ آمیزی در ، دیوار و سقف رستوران دقت کنید و حساسیت خاصی در این زمینه به خرج بدهید.

عوامل مهم در طراحی داخلی رستوران:
توجه به مسیر عبور و مرور

طراحی داخلی رستوران
توجه به مسیر عبور و مرور در رستوران

در طراحی داخلی رستوران باید سرانه عبور و مرور بصورت دقیق مشخص بشه. یعنی طرح کلی رستوران باید به گونه ای باشد که مشتری ها و پرسنل رستوران با هم برخورد نکنند و بدون هیچ مزاحمتی در مسیر هم قرار نگیرند. باید در نظر داشت که ترسیم دیاگرام های طراحی بهترین و راحت ترین مسیر را برای عبور و مرور مشتری از سر میز تا درب خروجی رستوران فراهم بیاورد.

مطلب پر بازدید ما ” طراحی رستوران به سبک مدرن و دلنشین با تلفیق رنگ های سیاه و سفید” را میتوانید از طریق کلیک بروی موضوع اش مطالعه کنید.

مبلمان و میز و صندلی

فرقی نمی کند برای مبلمان و صندلی های رستوران خود چقدر هزینه کرده اید. مشتری شما از این موضوع بی اطلاع است. اما راحتی صندلی ها و احساس آرامشی که هنگام نشستن بر آنها تجربه خواهد کرد، برایش مهم است. بنابر این بهتر است هنگام خرید به راحتی مشتریان توجه ویژه ای داشته باشید. محل قرار گرفتن میز و صندلی ها، تعداد آنها، ارتفاع مناسب میزها و چیدمان صحیح شان و مهمتر از همه استفاده از صندلی و مبلمان راحت و مناسب در دکوراسیون داخلی رستوران از جمله عوامل مهمی هستند که باید در طراحی داخلی رستوران لحاظ بشوند. تا در این صورت بتوان فضایی گرم ، دلنشین و صمیمی در جهت راحتی و جلب رضایت مشتریهای رستوران فراهم کرد.

آشپزخانه و سرویس بهداشتی

نزدیکی آشپزخانه رستوران به محل سرو غذا
محل قرارگیری و دسترسی صحیح سرویس بهداشتی رستوران

رستوران از دو قسمت آشکار و پنهان تشکیل شده. عامل مهم دیگه ای که در طراحی پلان باید به آن توجه کرد، مطالعه و بررسی محل قرارگیری آشپزخانه رستوران است. برای اینکه نزدیکی محل آشپزخانه در سرو و پخش غذا بین مشتری ها نقش کلیدی را ایفا میکند. در مقابل محل قرارگیری و دسترسی صحیح سرویس بهداشتی رستوران هم خیلی مهم است. این محل باید به صورتی جانمائی گردد که درب مشرف به سالن نداشته باشد و حتما باید از پیش فضایی جهت جلوگیری از پخش بوی نامناسب در محیط رستوران استفاده بشود.

تزیین دیوار های رستوران و نورپردازی مناسب

برای دیوارهای رستوران میتوانید از دیوارپوش های زیبا و تابلوهای متناسب با دکوراسیون داخلی رستوران بهره بگیرید. بسته به نوع رستوران و غذای سرو شده در آن، استفاده از نورپردازی های خلاقانه و ایجاد سایه روشن، همینطور استفاده از نورهای تاکیدی اثر مستقیم در جذاب شدن محیط و ثبت دکوراسیون رستوران در ذهن مشتری ها دارد. که البته شدت و نوع نور به نسبت نوع سرو غذا میتونه تغییر پیدا کنه. استفاده از نورپردازی مناسب در طراحی داخلی رستوران میتونه به ایجاد فضایی دلنشین و صمیمی برای مشتریها کمک کند.

استفاده از گیاهان طبیعی

پیشنهاد میکنیم در رستوران خودتان از گل ها و گیاهان طبیعی غافل نشوید. چرا که وجود گل های زیبا و گیاهان طبیعی به محیط رستوران طراوت و زیبایی خارق العاده ای میبخشد. همچنین دیدن سبزی و طراوت گلها، باعث آرامش روح و روان شده و به کم شدن استرس و هیجان کمک شایانی میکند.

طراحی داخلی رستوران
استفاده از گیاهان طبیعی در رستوران و نورپردازی مناسب

 

میتوانید مطلب “طراحی اجرای رستوران و فود کورت را نیز بخوانید.

نکته پایانی و البته مهم

سعی کردیم تو این مقاله مهمترین عواملی که سبب رونق و جلب رضایت مشتری های رستوران میشن رو بهتون معرفی کنیم. البته درنظر داشته باشید که توجه به کیفیت غذا ، داشتن آشپز حرفه ای، منوی شیک و مناسب، نظافت و تمیزی رستوران، نزاکت و رفتار خوب کادر رستوران و داشتن تبلیغات ازجمله مهمترین عوامل در جذب و جلب رضایت مشتری ها هستن. اما در کنارش، از طراحی داخلی رستوران هم نباید غافل بشید. قرارگیری همه عواملی که در بالا بهشون اشاره کردیم، میتونه در طراحی موفق یه رستوران شیک و زیبا تاثیرگزار باشه. و باعث رونق بیشتر و جذب مشتریهای گذری برای رستورانتون باشه. جهت بهره مندی از خدمات مشاوره طراحی داخلی رستوران و فست فود می تونید با کارشناسان و طراحان معماری بوم آور تماس بگیرید. همچنین جهت دیدن نمونه کارهای ما میتونید اینجا کلیک کنید.

طراحی داخلی رستوران با آجر
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
دکوراسیون داخلی رستوران
طراحی داخلیرستوران شیک
دکوراسیون داخلی رستوران
طراحی داخلی رستوران مدرن

تحریریه توسط گروه طراحان معماری بوم آور (www.boomavar.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *