ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

برترین تکنیک های دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و منزل

برترین تکنیک های دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و منزل

 

دکوراسیون داخلی منازل مسکونی سالهاست که از اهمیت خاصی برخوردار شده است زیرا منزل برای انسان یادآور آرامش، امنیت و هویت است. این فضای دلنشین با ۳ عنصر کف، سقف و دیوار شکل می گیرد که عناصر تشکیل دهنده هر فضایی هستند.در این مقاله گروه طراحان معماری بوم آور قصد دارد شما را با تکنیک های دکوراسیون داخلی منزل آشنا کند. پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی مسکونی

 آیا تاکنون فکر کرده اید چرا دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی در بین تمامی فضاهایی که در آنها کار طراحی داخلی انجام می شود بحث برانگیزترین آنها است؟ به این علت که علاوه بر اطلاعاتی که طراح از آنها استفاده می کند، سلیقه استفاده کننده از آن فضا نیز در روند طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی دخیل می باشد و این مسئله کار را تا حدی سلیقه ای و پیچیده می کند.

برترین تکنیک های دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی (بخش ۱)

۷ ریز فضای مهم در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی

هر حانه خود دارای ریز فضاهایی است که در کنار هم و در ارتباط و اشتراک با یکدیگر فضای آرامش بخش منزل را فراهم می کنند. این ریز فضاها معمولاً به شرح زیر می باشند:

  1. راه رو و ورودی
  2. نشیمن
  3. غذاخوری
  4. پذیرایی
  5. آشپزخانه
  6. اتاق خواب
  7. سرویس بهداشتی
  • طراحی دکوراسیون داخلی راه رو ها و ورودی

اولین برداشت ما از یک خانه از طریق مسیر دسترسی به آن حاصل می شود که حال و هوا را برای مواجهه با آنچه درون خانه است آماده می سازد. ورودی، رابطه بین فضای خارج و داخل خانه است و طراحی دکوراسیون داخلی این قسمت می تواند مهارت طراح را به نمایش بگذارد. در این قسمت از منزل باید توجه داشت که حد فاصلی از در ورودی تا اولین فضای داخلی طراحی گردد. این طراحی می تواند به صورت فیزیکی و با کمک مصالح ساختمانی باشد و یا می تواند با استفاده از تکنیک های طراحی داخلی و دکوراتیو انجام پذیرد. این ریز فضا در بخش عمومی خانه قرار دارد و باید توجه داشت که ورودی هر خانه در عمل، هدایت کننده افراد به پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

برترین تکنیک های دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی (بخش ۱)
  • طراحی دکوراسیون داخلی هال ورودی:

هال در حقیقت گذرگاهی برای عبور از فضایی به فضای دیگر در خانه است. فراموش نکنید که هال اولین فضایی است که توسط افراد در بدو ورود به خانه دیده می شود. در این فضا معماران میتوانند خلاقیت خود را نشان دهند و از جالباسی ها و جاکفشی های دکوراتیو استفاده کنند. استفاده از گلدان های گل طبیعی نیز می تواند به فضا زیبایی خاصی ببخشد. برای اینکه ورودی بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد بهتر است رنگ روشن و درخشان برای دیوارهای این مکان انتخاب شود و باید توجه داشت که هر چه اثاثیه کمتر باشد این فضا آزادتر و بازتر می شود. استفاده از رنگ های شاد، فضای ورودی را زیباتر و جذاب تر می کند و نیز باعث ایجاد تنوع در ساختار معماری خانه می شود. ورودی خانه معرف شخصست ساکنین خانه است و باید فضایی برای استقبال از میهمان داشته باشد.

 

با سپاس از اینکه با ما همراه شدید، مطالب مرتبط با دکوراسیون داخلی مسکونی را میتوانید در اینجا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *