ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

نکات مهم در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی حرفه ای و ایده آل

نکات مهم در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی حرفه ای و ایده آل

 

طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه
دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

در جهان مدرن و ماشینی امروز ورزش کردن و تحرک داشتن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای بسیاری از افراد این مهم از طریق مراجعه به باشگاه های ورزشی محقق می گردد. امروزه باشگاه های ورزشی به یکی از مکان های عمومی پر تردد تبدیل شده اند که بسیاری از ما ساعات طولانی از هفته را در این مکان ها سپری می کنیم.
بنابراین توجه به طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی و کیفیت مناسب تجهیزات ورزشی که ارائه می شود، هم برای موسسان باشگاه های ورزشی و هم مخاطبین آنها در استفاده از این فضا و تجهیزات، بسیار مهم می باشد. مسلما توجه به نکات زیبایی شناسی و طراحی اصولی یک باشگاه ورزشی، در کنار جنبه های آموزشی و امکانات، عوامل تاثیرگذاری در انتخاب باشگاه به عنوان مکانی برای گذران اوقات فراغت به حساب می آیند.

طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی

در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چیدمان نامناسب، عدم وجود تهویه طبیعی و بسته بودن فضای باشگاه می تواند از دلایل اصلی هر شخص برای انصراف از یک باشگاه ورزشی باشد. بنابراین با ما باشید تا با بررسی ۱۰ نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی حرفه ای و ایده آل، ویژگی های یک محیط مناسب ورزشی را برشماریم.

استفاده از رنگ های روشن 

توصیه می شود در طراحی دکوراسیون سالن ورزش های کششی مانند یوگا یا پیلاتس از رنگ های روشن استفاده شود. رنگ های سفید، کرم،  سبز روشن و قهوه روشن. بهتر است بدانید رنگهای تیره فضا را کسالت بار میکنند بنابر این استفاده از رنگهای روشن هم به جذابیت و روحیه بخشی محیط می افزاید و هم باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای سالن ورزشی می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه
استفاده از رنگ های روشن در سالن یوگا و پیلاتس

بهره گیری از نور طبیعی

بهره گیری از نور طبیعی یکی از مهمترین نکات کلیدی در طراحی یک فضای ورزشی ایده آل است. رعایت این نکته می تواند فضای مذکور را به محیطی مناسب و دلنشین برای تمرینات ورزشی روزانه تبدیل سازد. با بهره گیری از نور طبیعی نه تنها روشنایی مورد نیاز محیط در ساعات روز تامین می شود بلکه انرژی آن نیز در محیط جریان می یابد. در نظر گرفتن پنجره های بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی یک باشگاه می تواند نور و روشنایی طبیعی و تهویه مطبوع محیط را فراهم کند.

طراحی دکوراسیون باشگاه بدنسازی
بهره گیری از نور طبیعی در فضاهای ورزشی

 

اجرای نور پردازی

اجرای نور پردازی اصولی یکی از ارکان اصلی طراحی دکوراسیون داخلی هر محیط است که لازم است در فضاهایی که از نور طبیعی بی بهره اند یا خدمات خود را در ساعات پایانی روز و عصر ارائه می دهند، حتما به آن توجه شود. نه تنها در سالن های اصلی باشگاه بلکه در رختکن و محیط هایی که برای استراحت در نظر گرفته شده اجرای نور پردازی مناسب پر اهمیت می باشد. بهتر است از منبع نور نقطه ای و خیره کننده با شدت زیاد استفاده نشود و نور به صورت یکنواخت در محیط بخش شود.

دکوراسیون داخلی باشگاه
اجرای نورپردازی فضاهای ورزشی
استفاده از آینه

استفاده از آینه عنصر جداناپذیر باشگاه می باشد. حتما در دکوراسیون باشگاه های ورزشی با آینه های قدی مواجه شده اید که دیواره های باشگاه را پوشانده یا در مقابل هر دستگاه یک آینه نصب شده است. وجود آینه سبب می شود تا هر فرد با تمرکز بر تمرینات، با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

دکوراسیون داخلی باشگاه
استفاده از آینه و نورپردازی در باشگاه ورزشی

نحوه چیدمان دستگاه ها در جای مناسب

نحوه چیدمان دستگاه ها نکته ی دیگری است که لازم است در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی به آن توجه شود. چیدمان دستگاه های باشگاه های ورزشی باید به گونه ای باشد که نگاه افراد به هنگام انجام تمرینات به یکدیگر تلاقی نکند و تمرکزشان بر تمرین خود باشد. همانطور که اشاره شد آینه هایی که در مقابل هر دستگاه نصب می شود می تواند در تمرکز و توجه بیشتر افراد در انجام تمرینات منظم تر موثر باشد. با این حال دستگاه ها نباید به گونه ای چیده شوند که در رفت و آمد افراد خللی ایجاد کنند که این امر خود سبب حواس پرتی می گردد.

دکوراسیون داخلی باشگاه
نحوه چیدمان دستگاه های ورزشی

در نظر گرفتن مکان مجزا جهت استراحت

در نظر گرفتن مکان مناسب استراحت یکی از عوامل وجود نظم بیشتر در باشگاه می باشد و این نظم تجربه ای بهتر برای افراد به جای می گذارد. بنابراین در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی به مکانی مناسب استراحت نیز توجه نمایید تا برنامه های تمرینی افراد با تداخل مواجه نشده و حواس پرتی و بی نظمی ایجاد نگردد.

دکوراسیون باشگاه بدنسازی
در نظر گرفتن مکان مجزا جهت استراحت در باشگاه ورزشی

رختکن های مجهز

یکی از بخش های هر باشگاه ورزشی که لازم است به آن توجه ویژه ای شود رختکن است. افراد قبل و بعد تمرینات خود به این مکان مراجعه می کنند. بنابراین وجود رختکن های مجهز با تعداد کمدهای متناسب با تعداد مشتریان باشگاه، توجه به امنیت کمد ها و وسایل افراد در مدتی که در باشگاه شما حضور دارند، در جلب رضایت مخاطبان شما بسیار موثر است.

طراحی رختکن ورزشی
رختکن های مجهز و زیبا در باشگاه های ورزشی

تجهیزات صوتی و تصویری

تجهیزات صوتی و تصویری و کیفیت آن یکی از مواردی است که برای برخی مشتریان مهم بوده و در انتخاب یک باشگاه در کنار دیگر امکانات و ویژگی ها به آن نیز توجه می کنند. پس برای داشتن یک باشگاه ورزشی ایده آل به این دسته تجهیزات نیز توجه نمایید.

طراحی باشگاه
تجهیزات صوتی و تصویری باشگاه بدنسازی

طراحی فضا متناسب با کاربری آن

در یک سالن یوگا که بیشتر تمرینات ذهنی انجام می شود لازم است فضایی آرامش بخش فراهم شود در حالیکه در سالن هایی که افراد برای ادامه تمرینات به هیجان بالایی احتیاج دارند متناسب با آن دکوراسیون و صدای محیط تغییر می کند. توجه به این نکته از جمله مواردی است که در جلب رضایت کاربران بسیار مهم بوده و تجربه ای خوشایند از ورزش در باشگاه مورد نظر در ذهن شان باقی می ماند.

طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه
طراحی فضای ورزشی متناسب با کاربری آن
استفاده از کف پوش های مناسب

در برخی رشته های ورزشی افراد برای تمرینات خود به کفش احتیاج ندارند و پای آن ها در تماس مستقیم با کف خواهد بود. بنابراین انتخاب کف پوش هایی مناسب که پای آن ها را اذیت نکند، نرم باشد، قابلیت پاک سازی داشته باشد و میزان جذب و رشد باکتری و میکروب در آن به حداقل برسد از نکات ضروری در هر باشگاه ورزشی است.

طراحی دکوراسیون باشگاه
استفاده از کفپوش های مناسب در فضای باشگاه ورزشی

 

قصد دارید دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی خود را تغییر دهید؟

در این مقاله به ۱۰ نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی اشاره شد که عامل موفقیت بسیاری از باشگاه های بزرگ و معروف است. گروه طراحان معماران بوم آور با بهره گیری از تیمی خلاق و دانش آموخته های طراحی و دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی (از صفر تا صد پروژه) می باشد. چنانچه علاقه مند هستید دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی خود را تغییر دهید می توانید با ما در تماس باشید. همچنین جهت دیدن نمونه کارهای ما می توانید اینجا کلیک کنید.

طراحی باشگاه ورزشی
دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی

 

منبع: www.yuccahq.com

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *