ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 18:00 - 8:30

مشتریان گرامی می توانید بعد از ساعت کاری با موبایل 8358079-0912 در تماس باشید

طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی شیک چه ها میکند! چرا رقیب شما فروش بیشتری دارد؟

طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی شیک چه ها میکند! چرا رقیب شما فروش بیشتری دارد؟

ترفندهای طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی آن

طراحی مغازه
طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی آن

آیا تابه‌حال از خودتون پرسیدید که چرا رقیب شما با اینکه اجناس مشابهی را ارائه می‌دهد، فروش بیشتری نسبت به شما دارد؟ یکی از عواملی که در این امر دخیل است اینست که رقیب شما با ترفندهای دکوراسیون داخلی مغازه آشناترست. توی این مقاله تلاش خواهیم کرد تا نکات کلیدی در طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی را با شما مرور کنیم. مهم‌ترین نکته‌ای که توی طراحی دکوراسیون داخلی مغازه تون باید مدنظر داشته باشید، توجه به جزئیات طراحی است؛ اینکه چیدمان اجناس چطور باشد که مشتری را جذب خودش کند و اینکه ترکیب اجناس چگونه باشد که مشتری زمان بیشتری را در مغازه تان بماند.

نورپردازی ویترین محصولات شاخص

طراحی ویترین مغازه
نورپردازی ویترین محصولات شاخص مغازه
طراحی داخلی مغازه
ویترین با نور تارگت در مغازه

استفاده از ویترین هایی با نورهای تارگت (هدفدار) برای معرفی اختصاصی محصولات، کمک شایانی به شما می کند. به همین راحتی! بدون اینکه بخواهید به مشتریان تان بگویید این محصولات کالاهای ویژه ی شما هستند، اونها رو به مشتریان نشون می دید. نورپردازی اجناس شاخص باعث می شود تا توجه مشتریان شما به این اجناس جلب شود. بنابر این دیگه نیازی به اشاره مستقیم تون به محصولات ویژه یا کالکشن جدید نیست. همچنین می تونید از یک جسم خاص برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. مثلا همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید استفاده از میز آبی شیشه ای برای نشون دادن اختصاصی محصولات، گزینه جالبی به نظر می رسد. مگه نه؟

مطلب مرتبط: ” نورپردازی مغازه فروشگاه و مراکز خرید تجاری چگونه باید باشد؟

و ” ترفندهای طراحی دکوراسیون مغازه همین حالا برای بازسازی و تغییر دست به کار شوید ” 

قانون سمت راست

طراحی داخلی مغازه
دکوراسیون مغازه

حال که به محصولات شاخص اشاره شد، بهتره به این نکته هم بپردازیم: تجربه نشون داده که بیشتر افراد هنگام ورود به یک مغازه اول سمت راست خودشون رو نگاه می‌کنند.

این امر گاهی تحت عنوان «دیوار قدرت» هم شناخته می‌شود. اجناسی که در این سمت قرار دارند و اولین نگاه‌های مشتری به آنها می‌افتد، تأثیر قابل‌توجهی روی دید کلی مشتری نسبت به مغازه خواهند داشت. پس شما باید اجناسی روی این دیوار قرار بدید که بتونند مشتری رو به خودشون جذب کنند؛

برای مثال اجناس جدید یا خیلی خاص یا اجناسی که تقاضای بالایی براشون وجود داره رو می‌تونید روی این دیوار قرار بدید.

طراحی مسیری برای عبور مشتری

دکوراسیون داخلی مغازه شیک
طراحی مسیر عبور مشتری در مغازه

بعد از اینکه متوجه شدید مشتری شما به کدوم سمت تمایل داره، قدم بعدی اینه که مسیری رو برای هدایت مشتری به سمت بازدید سایر اجناس فراهم کنید. مسیر رو طوری طراحی کنید که محصولات شما به بیشترین حد ممکن در معرض دید مشتریان قرار بگیرند. این کار میتونه باعث افزایش احتمال خرید بشه. هیچ روش قاطعی برای ایجاد مسیر وجود ندارد و بسته به مساحت و نقشه مغازه میشه مسیرهای متعددی رو ارائه کرد. اکثر مغازه‌ها از مسیرهای دورانی به سمت راست استفاده می‌کنند و برخی نیز مغازه را به چند قسمت تقسیم می‌کنند و هر بخش رو بارنگ یا اجناسی خاص مشخص می‌کنند. نکته حائز اهمیت اینه که طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی اش باید به‌گونه‌ای باشه که مشتری کل مسیر رو طی کنه. یکى از ترفندها اینه که در پایان مسیر، کالایی خاص و جذاب قرار داده بشه تا مشتری رو برای طی کردن کل مسیر تشویق کنه.

طراحی ویترین جلوی مغازه

ویترین عاملی است که تعیین می‌کند مشتری به داخل مغازه شما خواهد آمد یا خیر. مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین می‌بینند، درباره پسندیدن یا نپسندیدن کل اجناس مغازه شما تصمیم خواهند گرفت. پس بهتره همیشه نسبت به سلیقه عمومی و چیزی که مشتریان به دنبالش هستند آگاهی داشته باشید. گاهی اوقات طراحی یک دکور زیبا و چشمگیر برای ویترین تأثیر بیشتری توی جذب مشتری نسبت به دکور داخلی مغازه دارد. راحت بودن مشتری رو در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشون داده افراد، به‌ویژه خانم‌ها، راهروهای شلوغ و برخورد با بقیه مشتریها رو دوست ندارند. پس باید اطمینان حاصل کرد که فضای کافی برای مشتریان در بین راهروها وجود داشته باشه تا این مشکل پیش نیاد. اگر فروشگاه بزرگی دارید، حتی می‌تونید صندلی‌هایی را در برخی نقاط قرار بدید که مشتری بتونه به استراحت پرداخته و درنتیجه مدت بیشتری رو تو مغازه شما بمونه. در ضمن صندلی‌ها باید طوری قرار بگیرند که مشتری همچنان بتونه کالاهارو ببینه و به خریدشون فکر کنه.

طراحی مغازه
صندلی جهت استراحت مشتری در مغازه
طراحی دکوراسیون مغازه
طراحی ویترین جلوی مغازه
طراحی دکور مغازه خاص و شیک
طراحی ویترین مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه شیک
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه
نمونه طراحی ویترین مغازه
طراحی ویترین جلوی مغازه
مجاورت محصولات مرتبط در طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی

مدیریت دسته بندی خوب، به درک بهتر مشتری از فضا کمک زیادی می کند. حتی می تواند فروش تان را نیز افزایش دهد. دسته بندی های مرتبط با هم، مثل کمربندها کنار شلوارها، بهترین دکوراسیون مغازه رو در اختیار شما قرار می دهد. برای فروشنده نیز بهترین موقعیت قرارگیری، نزدیک ورودی با دید و تسلط کامل بر هر نقطه مغازه است. همچنین به خاطر داشته باشید استفاده از یک تم رنگی خاص، می تواند به کاهش شلوغی فضای داخلی مغازه تان کمک زیادی کند.

شاید این مطالب را نیز دوست داشته باشید: ” آنچه باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری بدانید

و ” هم اکنون برای بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی مغازه خود دست به کار شوید

و ” طراحی دکوراسیون مغازه کتاب فروشی

دکوراسیون داخلی مغازه
مجاورت محصولات مرتبط در طراحی مغازه
طراحی مغازه
طراحی داخلی مغازه
طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک
طراحی مغازه
طراحی داخلی مغازه لباس فروشی
برای مغازه یک انباری کوچک تعبیه کنید

حتما لازم است تا بخشی هر چند کوچک در داخل مغازه به عنوان انبار و یا قرار دادن وسایلی که نباید در معرض دید باشند در نظر گرفت. چرا که اگر این دپو ها در دکوراسیون داخلی مغازه گنجانده نشود فضای داخلی مغازه دائماً به هم ریخته و نامرتب دیده میشود. درنتجه فروش شما کم شده و مشتریان تان هم کاهش پیدا میکنند. به یاد داشته باشید داشتن چیدمانی شیک، در کنار مرتب بودن محیط داخل مغازه باید یکی از اولویت های شما باشد. 

جهت مطالعه سایر مطالب طراحی و دکوراسیون مغازه و فروشگاه میتوانید اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

هنگام استفاده از اصول ضروری ذکر شده برای طراحی مغازه و دکوراسیون داخلی اش، نیاز مشتری به فضا باید در نظر گرفته شود. بهترین دکوراسیون مغازه ها نیز بر پایه بهینه سازی فضا در حد امکان شکل میگیرند. به این معنی که باید از فضای موجود در بهترین حالت ممکن برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کرد. درنتیجه همه این موارد، کالاهای فروشگاه شما باید به راحتی قابل مشاهده و دسترس باشند. به گونه ای که یک تجربه خرید مثبت برای مشتری ایجاد شود. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه فرآیندی دنباله‌دار است. هر فردی سلیقه خاص خود را دارد و نمی‌توان قالب خاصی را برای طراحی دکوراسیون مغازه‌ها ارائه داد. کاری که می‌توان کرد این است که مشتری‌ها را بیشتر بشناسید تا متوجه شوید به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه چیزهایی خوششان نمی‌آید. الگوی حرکتی و رفتار آنها را زیر ذره‌بین قرار دهید و با توجه به آنها چیدمان‌های مختلفی را طراحی کرده و بهینه‌ترین آنها را انتخاب کنید. امیدواریم در این راه موفق و پیروز باشید. در زیر نمونه عکس های طراحی مغازه را مشاهده میکنید.

طراحی مغازه
طراحی ویترین مغازه خیاطی
دکوراسیون مغازه شیک
طراحی ویترین فصلی مغازه
طراحی مغازه
طراحی ویترین مغازه
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه
طراحی قفسه های مغازه
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه شیک
طراحی ویترین خاص
طراحی مغازه
طراحی مغازه
طراحی دکور مغازه
طراحی مغازه
دکوراسیون داخلی مغازه
طراحی مغازه
دکور مغازه کفش و لباس آقایان
طراحی خاص قفسه های داخل مغازه
دکور مغازه پوشاک
طراحی دکوراسیون مغازه
طراحی داخلی مغازه

گروه طراحان معماری بوم آور در زمینه طراحی دکوراسیون و اجرای بازسازی مغازه شما از صفر تا صد پروژه، آماده خدمت رسانی میباشد. جهت دیدن نمونه کارهای ما میتوانید اینجا کلیک کنید.

طراحی دکوراسیون مغازه
طراحی ویترین مغازه
طراحی مغازه خاص و جذاب
نمونه طراحی ویترین مغازه
طراحی ویترین فصلی مغازه
نمونه طراحی ویترین خاص مغازه
نمونه دکوراسیون ویترین مغازه
نمونه طراحی مغازه
طراحی دکور مغازه
نمونه طراحی نورپردازی قفسه مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *